Český jazyk a literatura |
|
učebnice | Český jazyk pro střední školy 1 učebnice + pracovní sešit, Taktik Nová literatura pro střední školy 1 učebnice + pracovní sešit + čítanka, Taktik |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | JAZYK Úvod do studia jazyka Čeština a jazyky příbuzné LITERATURA Úvod do literatury (umění a literatura, literární druhy a žánry, umělecké prostředky) Interpretace literárního textu |
říjen | JAZYK Čeština a jazyky příbuzné Útvary národního jazyka LITERATURA Literatura nejstarších starověkých civilizací Literatura starověkého Řecka |
listopad | SLOH Úvod do stylistiky Komunikační situace LITERATURA Literatura starověkého Říma Středověká evropská literatura |
prosinec | SLOH Funkční styly Slohové postupy a útvary LITERATURA Středověká literatura v Čechách a na Moravě |
leden | SLOH Funkční styl běžné komunikace a jeho útvary Slohový útvar prostěsdělovací Dopis LITERATURA Husitství |
únor | JAZYK Úvod do fonetiky LITERATURA Renesance a humanismus v Evropě Renesance a humanismus v Čechách a na Moravě |
březen | JAZYK Vývoj českého pravopisu Písmo LITERATURA Baroko v Evropě Baroko v Čechách a na Moravě |
duben | SLOH Vypravování Mediální produkty a jejich význam LITERATURA Klasicismus a osvícenství ve světové literatuře |
květen | JAZYK Pravopis Interpunkce SLOH Vypravování LITERATURA Preromantismus ve světové literatuře 1. etapa národního obrození |
červen | JAZYK Interpunkce Opakování LITERATURA 2. etapa národního obrození |
Anglický jazyk |
|
učebnice | English File Intermediate FOURTH edition |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
Září | Unit 1 G present tenses, action x non-action verbs V food and restaurant, eating out S Meeting the parents |
Říjen | G Future forms V Personality, family adjectives S Family life C Halloween |
Listopad | Unit 2 G Present perfect x past simple V Money C Being a spender x saver C Thanksgiving |
Prosinec | G Present perfect continuous V Strong adjectives S Writing an informal e-mail C Christmas |
Leden | Unit 3 G Comparatives, superlatives V Transport and travel, collocations S Dangerous driving, agreeing and disagreeing |
Únor | G Articles V Collocations – verbs / adjectives + prepositions S Stereotypes, a difficult celebrity |
Březen | Unit 4 G Can, could, be able to V -ed x -ing adjectives S Speaking a language – various tips C Easter |
Duben | G Modals of obligation, reflexive pronouns V Phone language S Good manners |
Květen | Unit 5 G Past tenses V Sport S Famous moments in sport |
Červen | G usually, used to V Relationships S Meeting friends |
Německý jazyk – 1.G4 |
|
učebnice | Direkt interaktiv 1 (Nakladatelství Klett) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Wiederholung: Konversationsthemen: Familie, Freizeit und Hobbys, Ferien, Wohnen Grammatik: Verb – Konjugation, Unregelmässige Verben, Modalverb, Wortstellung, Deklination, W-Fragen |
říjen | Wiederholung: Konversationsthemen: Essen und Trinken, Reisen, Wetter, Bekleidung Grammatik: Imperativ, Präteritum sein und haben, Perfektum – schwache Verben, Präpositionen |
listopad | L5 – Guten Appetit! Zu Mittag esse ich … Im Restaurant Grammatik: Konjugation bei unregelmäßigen Verben Imperativ |
prosinec | L5 – Guten Appetit! Essen selbst kochen oder bestellen? Grammatik: Komposita, Subjekt man, Geografische Adjektiven Weihnachten |
leden | L6 – Mein Tagesablauf Der Tag ist so lang Was hast du gegen sie? Grammatik: Verben mit trennbaren Präfixen Verben mit untrennbaren Präfixen |
únor | L6 – Mein Tagesablauf Verabredung Grammatik: Zeitangaben Präpositionen mit A Deklination bei Substantiven |
březen | L7 – Meine Freunde Meine Freundesliste Ralfs Geburtstagsparty Grammatik: Deklination bei Personalpronomen Ostern |
duben | L7 – Meine Freunde Charakteristik Geschenke für meine Freunde Grammatik: Deklination bei Possessivpronomen Pronomen wer |
květen | L8 – Wir treffen uns in Salzburg Besuch bei Ema Im Kaufhaus Grammatik: Präpositionen mit Dativ |
červen | L8 – Wir treffen uns in Salzburg Am Samstagabend Salzburg – Landeskunde Grammatik: OrdinalzahlenWiederholung |
Německý jazyk – 1.VG |
|
učebnice | Direkt interaktiv 2 (Nakladatelství Klett) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | L11 – Unterwegs zum Stadtfest Tschüs Anna und Julian Wir fahren los! Grammatik: Temporalpräpositionen |
říjen | L11 – Unterwegs zum Stadtfest Im Hotel Grammatik: Konjunktionen |
listopad | L12 – Unsere Reise durch Deutschland Kennst du Deutschland? Schon wieder im Stau Grammatik: Geografische Namen + Präpositionen, Reflexive Verben |
prosinec | L12 – Unsere Reise durch Deutschland, Weihnachten Ich liebe Berlin Grammatik: Komparation Wiederholung |
leden | L13 – Mein Stil. Mein Leben. Am Dienstag wird es kalt Das gelbe Kleid gefällt mir Grammatik: Verb werden Deklination nach dem bestimmten und unbestimmten Artikel |
únor | L13 – Mein Stil. Mein Leben. Mein Stil, Mode Grammatik: Deklination nach dem Nullartikel Fragepronomen – was für ein, welcher |
březen | L14 – Gesundheit, Ostern Mein Körper Gesund oder krank? Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen und, aber, oder, sondern, denn |
duben | L14 – Gesundheit, Wiederholung Mein Körper Gesund oder krank? Beim Arzt, Im Krankenhaus Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen und, aber, oder, sondern, denn Konjunktionen dann, sonst, deshalb, darum, deswegen, außerdem, trotzdem |
květen | L15-Höher, schneller, weiter Sportarten Mannschaftssport oder Einzelsport? Olympische Spiele Grammatik: Konjunktionen dass, weil, als,wenn |
červen | L15-Höher, schneller, weiter Beweg dich! Gesunde Lebensweise Grammatik: Konjunktionen als x wenn, obwohl Nebensätze |
Španělský jazyk |
|
učebnice | Nuevo Ven 1 – libro del alumno – učebnice, pracovní sešit, studijní příručka (Lekce 1-7) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Hola, Buenos días L1 start: základní pozdravy, představování, výslovnost slovní zásoba: abeceda, dny v týdnu, měsíce, roční období, národnost gramatika: Číslo a rod substantiv a adjektiv |
říjen | Hola, Buenos días L1, Presentaciones L2 formální a neformální pozdrav slovní zásoba: povolání, číslovky 0-9 gramatika: Časování sloves ser, llamarse, trabajar, vivir; indikativ přítomného času pravidelných sloves, přivlastňovací zájmena, ukazovací zájmena |
listopad | Presentaciones L2 slovní zásoba: povolání gramatika: indikativ přítomného času pravidelných sloves, vykání, tvoření množného čísla substantiv a adjektiv Día de los Muertos – Den mrtvých (Mexiko) |
prosinec | Alquilar un piso L3 slovní zásoba: bydlení, nábytek, číslovky základní 10-20, řadové 1-10 gramatika: člen určitý, přídavná jména, indikativ přítomného času vybraných nepravidelných sloves Fiestas y costumbres, Adviento, Navidad – Svátky a zvyky, Advent, Vánoce |
leden | Alquilar un piso L3, Por la ciudad L4 slovní zásoba: bydlení, nábytek, člen neurčitý, číslovky základní 20-1000 gramatika: indikativ přítomného času vybraných nepravidelných sloves, sloveso estar |
únor | Por la ciudad L4 slovní zásoba: udávání času, město, dopravní prostředky gramatika: rozdíl v užití sloves estar/haber, indikativ přítomného času dalších vybraných nepravidelných sloves |
březen | Comer en el restaurante L5 slovní zásoba: jídlo, pití, restaurace gramatika: rozkazovací způsob kladný pravidelných a některých vybraných nepravidelných sloves pro tykání a vykání v jednotném čísle |
duben | Comer en el restaurante L5, Háblame de ti L6 slovní zásoba: zájmy, dny v týdnu, popis vzhledu a povahových vlastností, gramatika: sloveso gustar, vyjádřit přání, časování zvratných sloves Pascua – Velikonoce |
květen | Háblame de ti L6 slovní zásoba: rodina gramatika: opisné vazby s infinitivem, užití předložek a, de, en, con, mluvit o obvyklých činnostech, popis osoby |
červen | De compras L7 slovní zásoba: obchod, oblečení, barvy, materiál gramatika: přídavná jména pro barvy, indikativ přítomného času dalších vybraných nepravidelných sloves, tvary osobních zájmen pro předmět přímý/nepřímý Opakování |
Základy společenských věd |
|
učebnice | Společenské vědy pro střední školy 1. a 2. díl – DIDAKTIS |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do předmětu ZSV Úvod do psychologie – člověk jako jedinec, historické etapy a psychologické směry |
říjen | Psychika – její biologická a sociální podmíněnost Poznávací procesy – čití a vnímání, představy, paměť, myšlení a řeč Psychické jevy a stavy |
listopad | Emoce a seberegulace Psychologie činnosti, jednání a chování, aktivace, hra, učení a práce, vůle Psychologie osobnosti – teorie, struktura |
prosinec | Vlastnosti osobnosti – výkonové vlastnosti, aktivačně motivační vlastnosti, vztahově postojové vlastnosti |
leden | Seberegulační vlastnosti a dynamické vlastnosti Vývoj psychiky Psychické poruchy a zásady duševní hygieny |
únor | Vymezení sociologie jako vědy, vznik a vývoj Hlavní sociologické směry a osobnosti |
březen | Metody práce v sociologii Společnost a příroda, společnost a kultura |
duben | Socializace, sociální pozice a sociální role Sociální komunikace, konflikty, asertivita |
květen | Sociální skupiny, jejich druhy a charakteristika PT: Psychosociální aspekty multikulturality |
červen | Sociální organizace společnosti, sociální instituce, sociální rituály, sociální deviace, sociálně patologické jevy Opakování |
Matematika |
|
učebnice | Základní poznatky z matematiky |
Rovnice a nerovnice | |
Planimetrie | |
hodin týdně | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Číselné obory, množiny |
říjen | Výroky, elementární teorie čísel |
listopad | Mocniny a výrazy |
prosinec | Lineární rovnice a nerovnice s jednou neznámou |
leden | Soustavy lineárních rovnic a nerovnic |
únor | Kvadratické rovnice |
březen | Rovnice a nerovnice a jejich soustavy |
duben | Rovnice a nerovnice a jejich soustavy |
květen | Základy planimetrie, konstrukční úlohy |
červen | Geometrická zobrazení |
Fyzika |
|
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Mechanika |
hodin týdně | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Kinematika hmotného bodu |
říjen | Kinematika hmotného bodu |
listopad | Dynamika hmotného bodu |
prosinec | Dynamika hmotného bodu |
leden | Mechanická práce |
únor | Gravitační pole |
březen | Gravitační pole |
duben | Mechanika tuhého tělesa |
květen | Mechanika tuhého tělesa |
červen | Mechanika tekutin |
Chemie |
|
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 1 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do studia chemie Složení a struktura chemických látek Atom – vývoj teorie o stavbě (Rutherfordův model, Bobrův model) Kvantová čísla – vlnový mechanický model atomu Periodický zákon, zákonitosti výstavby periodické soustavy – vztah ke struktuře atomu |
říjen | Radioaktivita – charakteristika, radioaktivní záření Radioaktivní rozpady – s+, s-, rozpadové řady, přirozená a umělá radioaktivita, praktické využití Hmotnost atomu – výpočty Chemická vazba – obecná charakteristika, typy vazeb |
listopad | Vazba kovalentní – vznik, vlastnosti Vazba polární a iontová – vznik, vlastnosti Kovy a kovová vazba – teorie elektronového plynu Vazba koordinační kovalentní, slabé vazebné interakce |
prosinec | Kvalitativní a kvantitativní stránka chemických reakcí Chemické názvosloví – opakování (oxidy, sulfidy, soli, kyseliny, hydroxidy) Chemické názvosloví – komplexní sloučeniny, podvojné soli |
leden | Chemické reakce – charakteristika, klasifikace Chemické rovnice – způsoby zápisu Vyčíslování rovnic – hl. redoxních (křížové pravidlo) Výpočty z chemických rovnic |
únor | Směsi – rozdělení a vlastnosti Roztoky – klasifikace, výpočty – Ws koncentrace Chemická termodynamika – přehled studia, veličiny Termochemie – předmět studia, termochemické zákony |
březen | Kinetika chemických reakcí – teorie srážková, teorie aktivovaného komplexu Vlivy na rychlost chem. reakcí – koncentrace, teplota, katalyzátory Acidobazické reakce – teorie Arheniova, teorie Bronsted – Loweyho Hydrolýza solí – vztah k acido-bazickým dějům |
duben | Základy anorganická chemie Prvky I A skupiny – struktura, obecné vlastnosti, chemické reakce, přehled vlastností a použití hl. sloučenin Prvky II A skupiny – struktura, obecné vlastnosti, chemické reakce, přehled vlastností a použití hl. sloučenin |
květen | Prvky III A skupiny Prvky IV A skupiny Prvky V A skupiny Prvky VI A skupiny PT: Člověk a životní prostředí |
červen | Prvky VIII A skupiny Základy chemické analýzy – metody analytické chemie laboratorní práce |
Biologie |
|
učebnice | Obecná biologie Biologie rostlin |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Rozdělení biologických věd,metody výzkumu v biologii Vývoj biologického poznávání-historický přehled Obecné znaky živých organismů Prokaryotní buňka-stavba a fce |
říjen | Prokaryotní buňka-stavba a fce Systém prokaryot Systém prokaryot Podbuněčné organismy-viry a fágy |
listopad | eukaryotní buňka-stavba a funkce |
prosinec | Botanika-úvod,charakteristika a členění botanických věd rostlinná buňka a pletiva |
leden | Organologie-vegetativní orgány rostlin Základy rostlinné fyziologie |
únor | Rostlinná taxonomie a systém Podříše nižších rostlin-obecné znaky |
březen | Podříše nižších rostlin-systém Vyšší rostliny-obecné znaky,generativní orgány |
duben | Vyšší rostliny-systém Rostliny výtrusné Rostliny nahosemenné |
květen | Vyšší rostliny-systém Rostliny krytosemenné Houby-obecné znaky |
červen | Houby-systém Ekologie rostlin |
Zeměpis |
|
učebnice | Geografie pro SŠ 1 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do geografie Vesmír, Sluneční soustava, Slunce, pohyby Země a Měsíce |
říjen | Globus a mapa, určování zeměpisné polohy, mapování, polohopis, výškopis, orientace v krajině |
listopad | Litosféra, stavba Země, druhy hornin, zemětřesení a sopky |
prosinec | Geomorfologičtí činitelé, vznik pohoří, erozní činitelé, utváření povrchu člověkem |
leden | Atmosféra: její funkce a složení, podnebné pásy, celoplanetární oběh vzduchových hmot, místní větry (monzuny, pasáty…) |
únor | Vliv oceánu a pevniny na atmosféru, hydrosféra, světový oběh vody, světový oceán, sladkovodní část hydrosféry |
březen | Pedosféra (půdní druhy a typy), biosféra (význam, rozložení flóry a fauny na Zemi) |
duben | Biosféra (podmínky existence života) |
květen | Zonalita a azonalita |
červen | Člověk a krajina (vzájemné interakce, využívání přírodní bohatství, trvale udržitelný rozvoj) |
Dějepis |
|
učebnice | Dějepis 1 pro G a SŠ – Pravěk a starověk (SPN) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Pravěk, hominizace, vývoj člověka |
říjen | Neolitická revoluce, její průběh a důsledky |
listopad | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny despocií Blízkého Východu |
prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny despocií Blízkého a Dálného Východu |
leden | Politicko-hospodářské a kulturní dějiny antického Řecka |
únor | Politicko-hospodářské a kulturní dějiny antického Řecka |
březen | Alexandr Makedonský, politicko-hospodářské dějiny antického Říma |
duben | Politicko-hospodářské dějiny antického Říma |
květen | Politicko-hospodářské dějiny antického Říma |
červen | Politicko-hospodářské dějiny antického Říma, naše země ve starověku |
Informatika |
|
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Informační systémy |
říjen | Operační systémy |
listopad | Software – základní balíček |
prosinec | Software – zpracování dat |
leden | Software |
únor | Hardware |
březen | Řešení technických problémů |
duben | Digitální identita |
květen | Bezpečné digitální prostředí |
červen | Bezpečnost dat |
Estetická výchova – hudební |
|
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Artificiální hudba Hudba na úsvitu lidských dějin Přehled hudebních slohů Hudba starověku, orientální kultury Řecká a římská hudba Židovská hudba |
říjen | Románský sloh – gregoriánský chorál Nejstarší české hudební památky Gotika a rytířský zpěv Husitský chorál |
listopad | Vznik renesance a charakteristika Renesanční hudba v Evropě Renesanční hudba v Čechách |
prosinec | Vznik baroka a charakteristika J. S. Bach, A. Vivaldi, G. F. Händel Osobnosti českého baroka Adam Michna z Otradovic P. J. Vejvanovský J. D. Zelenka Koledy a vánoční písně |
leden | Vznik klasicismu a charakteristika J. Haydn, W.A. Mozart, L. van Beethoven Klasicismus v české hudbě Česká hudební emigrace J. V. Stamic, J. A. Benda, J. Mysliveček, J. L. Dusík, A. Rejcha, F. X. Brixi, J.J. Ryba |
únor | Romantismus 1. pol. 19. století Národní školy Rusko – M. P. Musorgskij, N. A. Rimskij-Korsakov, P. I. Čajkovskij Polsko – F. Chopin Maďarsko – F. Liszt Německo – R. Schumann, Felix Mendelssohn-Bartholdy, R., Wagner, J. Brams Rakousko – F. Schubert Francie – G. Bizet Itálie – G. Verdi |
březen | Romantismus v české hudbě a státní hymna Bedřich Smetana Antonín Dvořák Zdeněk Fibich |
duben | Umělecká(artificiální) hudba na přelomu 19. a 20. století a ve 20. století Pozdní romantismus-R. Strauss, G. Mahler Impresionismus – C. Debussy, M. Ravel Dodekafonie a expresionismus – A. Schönberg, A. Vebern, A. Berg Neoklasicismus – Pařížská šestka A. Honneger, P. Hindemit, I. Stravinskij, S. Prokofjev, Béla Bartók, B. Britten, D. Šostakovič, G. Gerswin |
květen | Moderní česká umělecká tvorba Leoš Janáček Josef Suk Bohuslav Martinů Další osobnosti české hudby 20. století – J. B. Foerter, V. Novák |
červen | Moderní směry – hudba konkrétní, čtvrtónová, počítačová Alois Hába, Karel Husa Ilja Hurník, Petr Eben |
Estetická výchova – výtvarná |
|
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | PRAVĚKÉ UMĚNÍ – Druhy výtvarného umění paleolitu a neolitu – Pravěké kultury na našem území – Keltská kultura (jeskynní malby, rozmývaná kresba rudkou a uhlem na plastickém podkladu a hledání tvarů zvířat; šperky z přírodních materiálů; mince a keltské ornamenty tzv. uzly) PT: Problematika vztahů organizmů a prostředí; Člověk a životní prostředí |
říjen | EGYPT A MEZOPOTÁMIE – Znaky nejstarších civilizací starověku – Srovnání monumentální architektury obou civilizací – Egyptské sochařství a malířství (kolorovaný sádroryt dodržující charakter egyptského malířství, téma e. mytologie; papyrus, svitek, egyptské mýty vyprávěné obrázkovým písmem) |
listopad | ŘECKO – Kréta, Mykény (první kultura v egejské oblasti, nejstarší kultura Řecka) – Řecko – obecná charakteristika řeckého umění, klasické antické Řecko – Klasické antické Řecko, obecná charakteristika řeckého umění Architektura, sochařství a malířství v jednotlivých obdobích řecké antiky (proporce lidské postavy, kánon, kontrapost, tělo v pohybu, studijní kresba, kombinovaná technika) PT: Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů; Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti |
prosinec | ŘÍM – Osídlení Apeninského poloostrova, první vyspělá kultura tohoto území Odlišný národní charakter ve srovnání s Řeky – Druhy a typy římské architektury, římský urbanismus; historické proměny sochařství – Druhy a techniky vrcholného období řím. malířství – Křesťanská antika (římská kapitálka, výtvarná hra s písmem; římské lázně a vily, výtvarné zpracování Nového zákona) |
leden | RANÝ STĚDOVĚK V ČECHÁCH A V EVROPĚ – Proměny na politické mapě Evropy – Kulturní oblasti a období předrománské Evropy – Byzanc – Předrománské umění Velké Moravy (ikony z ústřižků současných časopisů – mozaika-koláž; iniciály inspirované iroskotskou knižní iluminací; papírové modely velkomoravských kostelů) |
únor | – Obecná charakteristika ROMÁNSKÝCH SLOHŮ, významné evropské památky GOTIKA – Periodizace a historické souvislosti – Periodizace a historické souvislosti – Architektura – druhy, konstruktivní prvky a znaky, památky (kresba románského oblouku a sloupu; gotické okno, vitráž, kružba, lomený oblouk) |
březen | – Gotika na našem území, Praha Karla IV. – edukativní DVD, video – Katedrála sv.Víta a její stavební fáze – Malířství a sochařství gotiky ve srovnání s románským uměním (inspirace gotickými skříňovými oltáři a deskovou malbou, týmová práce; odkrývací rezerváž na voskovém podkladu) |
duben | RENESANCE – Novověk a jeho vymezení – Periodizace a obecná charakteristika renesance v Itálii a v zaalpských zemích – Znaky italské renesanční architektury, nejvýznamnější památky a jejich tvůrci (kresba architektury zaměřená na perspektivní prostorovou konstrukci; studijní kresby částí lidského těla) |
květen | – Prezentace malířských a sochařských osobností renesance (parafráze slavných obrazů – výtvarná hra s využitím moderních výrazových prostředků xerox, fotomontáž aj.) |
červen | – Kulturní historie města Vodňany a jeho okolí Projekt naše město, tvorba v plenéru PT: Sociální komunikace; Spolupráce a soutěž |
Tělesná výchova – dívky |
|
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
únor | LYŽAŘSKÝ VÝCVIK – vnitřní a vnější oblouk, oblouk s přibrzděním, snožný oblouk, carving, jízda v pluhu, lyžařský slalom POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink |
březen | sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova – hoši |
|
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
únor | LYŽAŘSKÝ VÝCVIK – vnitřní a vnější oblouk, oblouk s přibrzděním, snožný oblouk, carving, jízda v pluhu, lyžařský slalom POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink |
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |