Český jazyk a literatura 2022 |
|
vyučující | Mgr. Jana Remešová |
učebnice | Český jazyk pro ZŠ a víceletá gymnázia 6, Fraus |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | JAZYK Tvarosloví Opakování slovních druhů Podstatná jména SLOH Vyplňování jednoduchých tiskopisů Jednoduché komunikační žánry (vzkaz, inzerát, objednávka) LITERATURA Pohádka |
říjen | JAZYK Procvičování tvarů podstatných jmen podle vzorů Některé odchylky od pravidelného skloňování SLOH Jednoduché komunikační žánry (zpráva a oznámení, SMS) LITERATURA Pohádka |
listopad | JAZYK Přídavná jména SLOH Dopis osobní a úřední LITERATURA Pohádka, bajka Tvorba mediálního sdělení |
prosinec | JAZYK Zájmena Číslovky SLOH Popis – úvod, druhy popisu, stylistická cvičení LITERATURA Bajka |
leden | JAZYK Slovesa SLOH Popis postavy LITERATURA Poezie pro děti |
únor | JAZYK Skladba Větné členy SLOH Popis krajiny LITERATURA Balada |
březen | JAZYK Věta jednoduchá Grafické znázornění věty jednoduché SLOH Popis pracovního postupu LITERATURA Balada |
duben | JAZYK Souvětí SLOH Výtah a výpisky, vypravování LITERATURA Píseň, báseň |
květen | JAZYK Nejobvyklejší spojovací výrazy Interpunkce v souvětí Zvuková stránka jazyka SLOH Vypravování LITERATURA Příběhy o dětech a pro děti Komunikace |
červen | JAZYK Obecné poučení o jazyku Opakování SLOH Vypravování LITERATURA Vlastní četba – dle seznamu doporučené četby |
Anglický jazyk 2022 |
|
vyučující | Mgr. Petra Kochrdová – 1, Mgr. Jitka Melounková – 2 |
učebnice | Project 2 Fourth Edition |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Introduction G be, can, questions, have got, there is/there are, plurals S Introducing myself, Who are they? What can you do? V Cardinal numbers, Sports and activities, In the street, Possessions C song The Locomotion |
říjen | Unit 1 G Present simple, Ordinal numbers, Wh- questions, Yes/No questions, adverbs of frequency S Where do they live? Birthdays, Important dates V Months of the year, Household jobs, Holidays and festivals C A typical year in Britain, Festivals, Halloween |
listopad | Unit 2 G Present continuous, Present continuous x simple, must, subject and object pronouns S Talking about favourite animals V Farm animals, Wild animals C Animals in Britain, Animal classification, Thanksgiving |
prosinec | Unit 3 G past simple, regular vrebs, irregular verbs S Who was the man? V Phrases with at, in, on, Holidays C Holidays, Christmas |
leden | G regular x irregular verbs, past simple questions and short answers S Where were you last weekend? How did you travel? V Means of transport, Holiday problems C History – transport, Holidays in UK Revision Units 1-3 |
únor | Unit 4 G Countable x uncountable nouns, a/an, some x any S Asking for things in a cafe V Food and drink C British meals and mealtimes |
březen | G How much/ How many, Articles S What do people have for lunch? Writing a recipe V Food and drink, a shopping list C Food from around the world, Easter |
duben | Unit 5 G How questions, comparative/ superlative adjectives, as…as S Comparing seasons /your life V Places, weather, adjectives C The weather in Britain, The USA |
květen | Unit 6 G going to, adjectives and adverbs S What are you going to do? V Types of TV programmes C The British cinema |
červen | G have to, making suggestions S Arranging a meeting V Types of films Revision Units 1-6 |
Občanská výchova 2022 |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Občanská výchova, rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia 6 (nakl. FRAUS) |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Člověk v rytmu času, Kalendář |
říjen | Rodinný život, Život v rodině a mimo ni |
listopad | Rozvoj osobnosti, Osobní bezpečí |
prosinec | Péče o zdraví, Zdravá výživa |
leden | Život ve škole |
únor | Domov, obec |
březen | Má vlast |
duben | Z historie |
květen | Miniúvod do lidských práv, Lidské vztahy |
červen | První pomoc |
Matematika 2022 |
|
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová |
učebnice | MATEMATIKA 1,2,3 pro 6. ročník ZŠ (Odvárko, Kadleček) |
hodin týdně | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Desetinná čísla |
říjen | Desetinná čísla |
listopad | Dělitelnost přirozených čísel |
prosinec | Dělitelnost přirozených čísel |
leden | Úhel |
únor | Úhel |
březen | Osová souměrnost |
duben | Trojúhelník |
květen | Trojúhelník |
červen | Krychle a kvádr |
Fyzika 2022 |
|
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová |
učebnice | Fyzika pro 6. ročník ZŠ |
hodin týdně | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Látka a těleso |
říjen | Délka, hmotnost |
listopad | Objem, hustota |
prosinec | Hustota |
leden | Teplota, čas |
únor | Síla, gravitační síla |
březen | Newtonovy zákony |
duben | Tření |
květen | Těžiště, kladka, páka |
červen | Závěrečné opakování |
Informatika 2022 |
|
vyučující | Mgr. Petra Kochrdová – dívky, Mgr. Luděk Polák – chlapci |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Teams, e-mail Informační systémy |
říjen | Správa a zabezpečení souborů, OneDrive |
listopad | Office 365 – Word |
prosinec | Office 365 – Word |
leden | Hardware, Software |
únor | Kódování, šifrování, programování |
březen | Kódování, šifrování, programování |
duben | Internet – zdroj informací Bezpečně online, fakenews |
květen | Práce s daty |
červen | Práce s daty |
Biologie 2022 |
|
vyučující | Mgr. Filip Zhorný |
učebnice | Přírodopis 1 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Země a život – vznik Země, atmosféry a hydrosféry – vznik a vývoj živé hmoty Základní podmínky života |
říjen | Buněčná biologie – stavba a typy buněk – metabolismus buňky-fotosyntéza a dýchání – mikroskop a mikroskopování – systém organizmů-úvod Základní podmínky života |
listopad | Nebuněčné org. – viry Prokaryota – bakterie, sinice |
prosinec | Eukaryota – jednobuněční rostliny, houby, prvoci |
leden | Mnohobuněční – rostliny, řasy |
únor | Mnohobuněční – houby, lišejníky |
březen | Mnohobuněční živočichové – žahavci, ploštěnci, hlísti |
duben | Mnohobuněční živočichové – měkýši, hlavonožci, kroužkovci |
květen | Mnohobuněční živočichové – členovci – pavoukovci, korýši |
červen | Mnohobuněční živočichové Členovci – hmyz Hmyz s proměnou nedokonalou Hmyz s proměnou dokonalou |
Zeměpis 2022 |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Zeměpis 6 (FRAUS), Školní atlas světa |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Planeta Země |
říjen | Globus a mapa |
listopad | Globus a mapa |
prosinec | Litosféra |
leden | Geomorfologičtí činitelé |
únor | Atmosféra |
březen | Hydrosféra |
duben | Pedosféra |
květen | Biosféra |
červen | Člověk a krajina |
Dějepis 2022 |
|
vyučující | Mgr. Andrea Randáková |
učebnice | Dějiny pravěku a starověkého orientu, Dějiny antického Řecka a Říma (Augusta, P.) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do studia dějepisu Kalendář a letopočet Pravěk: vznik člověka, hominizace |
říjen | Neolitická revoluce, její průběh a důsledky |
listopad | Pravěk: pozdní doba kamenná, doba bronzová, doba železná |
prosinec | Starověk: dějiny Egypta, starověké Mezopotámie, Blízkého východu |
leden | Starověk: dějiny Blízkého východu, Indie, Číny |
únor | Starověk: dějiny antického Řecka |
březen | Starověk: dějiny antického Řecka a Makedonie |
duben | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
květen | Starověk: dějiny antického Říma |
červen | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
Estetická výchova – hudební 2022 |
|
vyučující | Mgr. Štěpánka Suchanová |
učebnice | Hudební výchova pro 6. ročník ZŠ Hudební výchova pro gymnázia zpěvníky – Já písnička II (Music Cheb) , Písnička II (Cesty) |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Pravidla zpívání, zásady hlasové hygieny. Lidová a umělá píseň |
říjen | Hudební pojmy: nota, notová osnova, houslový klíč, délka noty, notopis |
listopad | Hudební výrazové prostředky a formy. Písňová forma, rondo: Pějme píseň dokola |
prosinec | Rytmus. Vánoční koledy. Poslech: fanfára z opery Libuše |
leden | Hudební styly: klasická a lidová hudba. Poslech: pochod Turecký, Aida, svatební. |
únor | Hudební nástroje. Poslech: symfonie Vltava, Osudová. |
březen | Moje hudba – žákovské prezentace |
duben | Moje hudba – žákovské prezentace |
květen | Dvou- a tříčtvrťový takt. Poslech: Luisina pokla, Uherský tanec, Slovanský tanec č.1 |
červen | Taneční kroky: polka, valčík, mazurka. Poslech: lidové polky a valčíky |
Estetická výchova – výtvarná |
|
vyučující | Mgr. Štěpánka Nováková Slavíková |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Ilustrace a kresba, tematické práce vztahující se k letnímu a podzimnímu období |
říjen | Teorie barev, světlostní a barevnostní kontrasty, plocha a linie, odstín, sytost, tón, harmonie (malba, akvarel, tempera, suchý pastel) |
listopad | Práce s materiálem, prostorová tvorba; užité umění (navázání na lidové tradice různých kultur) |
prosinec | Užitá grafika, tematické práce, dekorativní předměty (vánoční a novoroční přání, atd.) |
leden | Výtvarné zpracování předmětného světa, kompoziční principy (koláž, asambláž, frotáž) |
únor | Základy lineární perspektivy, kresebné studie, zátiší |
březen | Inspirace přírodou (fauna, flóra); zvíře – pohyb, výraz a proporce |
duben | Člověk – lidská figura, portrét, tvarová stylizace |
květen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl |
červen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl |
Tělesná výchova – I.NG – hoši 2022 |
|
vyučující | Bc. Vladislav Doležal |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost,……. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, hod míčkem, skok daleký, skok vysoký,.. SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Basketbal, softbal, házená, kopaná,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, šplh,….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…… GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
únor | SPORTOVNÍ HRY – Basketbal, házená, kopaná,….. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
březen | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
duben | ÚPOLY SPORTOVNÍ HRY – méně známé i tradiční,…. |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika jednotlivých disciplín |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY POHYBOVÉ HRY |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. První pomoc. Plavání – (základní plavecká výuka) hygiena plavání, adaptace na vodní prostředí, základní plavecké dovednosti, jeden plavecký způsob (plavecká technika), prvky sebezáchrany a dopomoci tonoucímu |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova – I. NG – dívky 2022 |
|
vyučující | Mgr. Jitka Melounková |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost,…. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – skoky, hody,… SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Košíková, softbal, házená,…. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, florbal,…. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…. |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina, kruhy,…. |
březen | GYMNASTIKA – rytmická,…. ÚPOLY |
duben | SPORTOVNÍ HRY – netradiční |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika skoků,…. |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY – turnaje POHYBOVÉ HRY |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. První pomoc. Plavání – (základní plavecká výuka) hygiena plavání, adaptace na vodní prostředí, základní plavecké dovednosti, jeden plavecký způsob (plavecká technika), prvky sebezáchrany a dopomoci tonoucímu |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |