Český jazyk a literatura 2022 |
|||
vyučující | doc. PhDr. Martin Schacherl, Ph.D | ||
učebnice | Literatura – Učebnice pro 4. ročník stř. škol (nakl. Didaktis), Čítanka 4- Věra Martinková a kol., Český jazyk pro 4.ročník gymnázií – Jiří Kostečka |
||
hodinová dotace | 4 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Opakování – české drama 1. poloviny 20. století Světová literatura 2. poloviny 20. století – existencialismus, neorealismus, BG Jazykověda a její disciplíny, historický vývoj češtiny |
||
říjen | Světová literatura 2. poloviny 20. století – rozhněvaní mladí muži, magický realismus, postmoderna Řečnický styl, řečnické projevy, diskuse |
||
listopad | Další představitelé světové literatury 2. poloviny 20. století a 21. století Světové drama 2. poloviny 20. století Základy valenční syntaxe |
||
prosinec | Literatura sci-fi a fantasy Poválečná česká literatura, 50. léta v české literatuře, období tzv. „tání“ Umělecký styl, vypravování s uměleckými prvky |
||
leden | Exilová a ineditní literatura Generace 60. let, rok osmašedesátý, normalizace a její dopad na kulturu Nauka o textu, kritika, recenze |
||
únor | Česká válečná a historická próza 2. poloviny 20. století Experimentální poezie Cvičení z fonetiky a ortografie Opakování – lexikologie a morfologie |
||
březen | Oficiální literatura a “šedá zóna” Osobnosti samizdatu a exilu (Vaculík, Kohout, Škvorecký, Kundera) Opakování – syntax a stylistika |
||
duben | Absurdní drama – Václav Havel Undergroundová literatura a písňové texty Literatura po roce 1989 Analýza uměleckých a neuměleckých textů dle maturitní struktury |
||
květen | Hlavní představitelé současné české poezie a prózy Komplexní jazykové rozbory |
||
Anglický jazyk 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Milena Čejková | ||
učebnice | English File Upper-Intermediate third edition | ||
hodinová dotace | 3 | ||
Září |
Revision |
||
Říjen |
Unit 8 W Express your opinion |
||
Listopad | G reporting verbs V the media S The speed of news, Christas and other traditions |
||
Prosinec |
Unit 9 W A report |
||
Leden | G word building V plural nouns S talking about advertising |
||
Únor |
Unit 10 |
||
Březen |
Revision U 9-10 Revise and check |
||
Duben | Revision | ||
Květen | |||
Červen | |||
Konverzace z anglického jazyka 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Milena Čejková | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
Září |
Revision |
||
Říjen |
Cultural life |
||
Listopad | Education | ||
Prosinec |
Family life, my life and plans for the future |
||
Leden | American literature British literature |
||
Únor |
Famous British and American personalities |
||
Březen | Final revision | ||
Duben | Final revision | ||
Květen | |||
Červen | |||
Německý jazyk 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Andrea Randáková | ||
učebnice | Direkt interaktiv 3 | ||
hodinová dotace | 3 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září |
Wiederholung |
||
říjen |
L22 – Unser Europa |
||
listopad |
L23 – Der Planet Erde |
||
prosinec |
L23 – Der Planet Erde |
||
leden |
L24 – Heute feiern wir… |
||
únor |
L25 – Mein Auto ist kaputt |
||
březen |
L26 – Die gesellschaft der Zukunft |
||
duben |
Wiederholung zum Abitur: Grammatik |
||
květen | |||
Základy společenských věd 2022 |
|||
vyučující | doc. PhDr. Martin Schacherl, Ph.D. | ||
učebnice | Základy společenských věd (Gilernová, Buriánek) | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Úvod do filozofie – předmět filozofie a hlavní filozofické problémy – vztah filozofie k jiným formám vědění o světě PT: Základní problémy sociokulturních problémů |
||
říjen | Přehled dějin filozofie – počátky filozofie v Indii a Číně |
||
listopad | – antické Řecko | ||
prosinec | – sofisté a Sokrates – Platónova teorie idejí |
||
leden | – Aristotelovo učení o tvarech a kategoriích – předchůdci atomismu a Demokritos z Abdér |
||
únor | – filozofie v helénistickém období – křesťanství a patristika – filozofie v období rané a vrcholné scholastiky |
||
březen | – filozofie a přírodní věda v období renesance a humanismu – filozofie novověku, empirismus a racionalismus – francouzské osvícenství – německá filozofie / Hegel , Kant / |
||
duben | Filozofické směry 19. století a 20.století – pozitivismus, voluntarismus, marxismus – současné filozofické směry – pragmatismus,existencialismus,fenomenologie souhrnné opakování |
||
květen | Filosofie na prahu 21. století. – rozbor vybraných filosofických textů Základy etiky PT: Morálka všedního dne |
||
Matematika 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Klára Hunešová | ||
učebnice | POSLOUPNOSTI A ŘADY | ||
DIFERENCIÁLNÍ A INTEGRÁLNÍ POČET | |||
hodin týdně | 4 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Posloupnosti | ||
říjen | Posloupnosti (PT: Seberegulace, efektivní řešení problémů) | ||
listopad | Limity posloupností a nekonečné řady | ||
prosinec | Základy diferenciálního a integrálního počtu | ||
leden | Základy diferenciálního a integrálního počtu | ||
únor | Základy diferenciálního a integrálního počtu | ||
březen | Opakování středoškolské matematiky | ||
duben | Opakování středoškolské matematiky | ||
Seminář z českého jazyka |
|||
vyučující | doc. PhDr. Martin Schacherl, Ph.D. | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | |||
říjen | |||
listopad | |||
prosinec | |||
leden | |||
únor | |||
březen | |||
duben | |||
Fyzika 2022 |
|||
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová | ||
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Optika, Fyzika mikrosvěta | ||
hodin týdně | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Šíření, odraz a lom světla | ||
říjen | Paprsková optika | ||
listopad | Paprsková optika | ||
prosinec | Vlnová optika | ||
leden | Vlnová optika | ||
únor | Vlnová optika | ||
březen | Fyzika mikrosvěta (PT: Globální problémy, jejich příčiny a důsledky) | ||
duben | Volné téma | ||
Chemie 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář | ||
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 3 | ||
hodinová dotace | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | základy biochemie – sekundární metabolity dynamická biochemie-úvod a definice předmětu charakteristika a rozdělení metabolických dějů |
||
říjen | metabolické děje lipidy metabolismus lipidů |
||
listopad | sacharidy metabolismus sacharidů |
||
prosinec | proteiny metabolismus proteinů nukleové kyseliny metabolismus nukleových kyselin |
||
leden | vzájemné vztahy metabolických dějů dýchací řetězec regulace metabolismu |
||
únor | periodický zákon vztahy mezi strukturou a vlastnostmi látek redoxní děje |
||
březen | základní chemické výpočty vyčíslování chemických reakcí ovlivňování průběhu chemických reakcí |
||
duben | elektrochemie moderní chemické technologie a životní prostředí |
||
Biologie 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář | ||
učebnice | Genetika-Šmarda Ekologie-Šlégl | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Ekologie-charakteristika a cíle,vývoj Planeta Země-biosféra,vztahy, biogeochemické cykly(C,N,P,Ca…) |
||
říjen | Populace-rostlinné,živočišné,hl. charakteristiky Biotopy-charakteristické typy |
||
listopad | Společenstva-složení,hl.charakteristiky, rostlinné X živočišné srovnání, vztahy Ekosystémy-hl.typy, charakteristika, vztahy v ek.PT Problematika vztahů organizmů a prostředí |
||
prosinec | Biosféra a člověk-ekologické problémy-globální a místní Ekologické programy – udržitelní rozvoj, agenda 21 atd. PT Člověk a životní prostředí PT Životní prostředí regionu a ČR |
||
leden | Vznik a vývoj planety Země a jednotlivých geosfér Mineralogie – vznik, vlastosti a přehled hlavních nerostů |
||
únor | Petrologie – vznik, vlastnosti a přehled hlavních hornin Tektonická geologie – vnitřní geologické děje |
||
březen | Tektonická geologie – vnější geologické děje Pedologie – vznik a vlastnosti půd |
||
duben | Pedologie – třídění a přehled hlavních druhů a typů půd Hydrolologie – podzemní a povrchové vody |
||
Zeměpis 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Květa Chocholová | ||
učebnice | Školní atlas světa, Školní atlas ČR | ||
hodinová dotace | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Opakování | ||
Jižní Evropa (geografická charakteristika), opakování | |||
říjen | Jižní Evropa západní Evropa (geografická charakteristika) | ||
listopad | Západní Evropa, severní Evropa (geografická charakteristika) | ||
prosinec | Západní Evropa, severní Evropa (geografická charakteristika) | ||
leden | Východní Evropa a baltské země, evropské Rusko | ||
únor | Evropské Rusko jihovýchodní Evropa, Balkán | ||
březen | Střední Evropa | ||
duben | Česká republika – fyzicko-geografická a socio-geografická charakteristika | ||
Životní prostředí regionu a České republiky | |||
Dějepis 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Michael Sekyrka | ||
učebnice | Dějepis 4 (Nálevka, V., 1998) | ||
hodinová dotace | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Politické a hospodářské dějiny habsburské monarchie na přelomu 19. a 20. století, opakování | ||
říjen | Politické a hospodářské dějiny habsburské monarchie na přelomu 19. a 20. století | ||
listopad | Mezinárodní situace ve světě před první světovou válkou | ||
prosinec | Válečné události první světové války | ||
leden | Politické a hospodářské dějiny Evropy a světa v meziválečném období | ||
únor | Válečné události druhé světové války Role médií v moderních dějinách |
||
březen | Poválečné uspořádání Evropy, světové a československé dějiny v 1. polovině 20.století Základní problémy sociokulturních problémů |
||
duben | Světové a československé dějiny v 2. polovině 20.stotletí | ||
květen | Svět v období studené války, opakování k maturitě | ||
Seminář ze zeměpisu |
|||
vyučující | Mgr. Luděk Polák | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | |||
říjen | |||
listopad | |||
prosinec | |||
leden | |||
únor | |||
březen | |||
duben | |||
Informatika 2022 |
|||
vyučující | Mgr. Luděk Polák | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | algoritmizace | ||
říjen | algoritmizace | ||
listopad | algoritmizace | ||
prosinec | algoritmizace | ||
leden | algoritmizace | ||
únor | algoritmizace | ||
březen | algoritmizace | ||
duben | Opakování | ||
květen | Opakování | ||
Tělesná výchova 2022 |
|||
4.VG – hoši | |||
vyučující | Bc. Vladislav Doležal | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
||
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
||
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
||
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal | ||
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková | ||
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, hrazda, kruhy,…. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
||
březen | GYMNASTIKA – sestava ÚPOLY LVK 1.VG |
||
duben | SPORTOVNÍ HRY – výstupy žáků 4.VG | ||
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
||
červen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a výstupy žáků SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
||
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
||
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace, komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
||
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) | ||
4.VG – dívky | |||
vyučující | Mgr. Jitka Melounková | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
||
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
||
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Házená, košíková,…. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
||
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená | ||
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková | ||
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina, hrazda,….. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
||
březen | GYMNASTIKA Aerobik, kondiční gymnastika |
||
duben | SPORTOVNÍ HRY –tradiční i méně známé ÚPOLY |
||
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika POHYBOVÉ HRY |
||
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
||
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
||
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,..). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Spolupráce a soutěž. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
||
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |