Český jazyk a literatura |
|
vyučující | Doc. PhDr. Martin Schacherl, Ph.D. |
učebnice | Čítanka 3 – Věra Martinková a kol. Český jazyk pro 3. roč. gymnázií – Jiří Kostečka |
hodinová dotace | 4 |
měsíc | Tematický celek |
září | Moderní směry konce 19. století – prokletí básníci Představitelé České moderny Úvod do skladby – věta, větné členy |
říjen | Anarchističtí buřiči Naturalismus a dekadence v české literatuře Syntax – druhy vět, nepravidelnosti větné stavby |
listopad | Světová literatura 1. poloviny 20. století – Anglie, Francie, USA, Rusko Velké téma – velká válka Stylistika – úvaha, stylistická cvičení I. kontrolní slohová práce – úvaha |
prosinec | Experimentální próza Moderní umělecké směry 1. poloviny 20. století (kubismus, futurismus, expresionismus, poetismus, surrealismus, dada) Syntax – souvětí a jeho druhy, skladební rozbory |
leden | Pražská německá literatura Pravopis související s větnou stavbou, interpunkce |
únor | Česká meziválečná literatura – legionářská, společenskokritická Publicistický styl a jeho útvary |
březen | Česká meziválečná literatura – demokratický proud, imaginativní próza II. kontrolní slohová práce – publicistické útvary (článek, reportáž, fejeton) Pravopis – 2. část (interpunkční znaménka) |
duben | Poezie 30. let – Halas, Holan, Hrubín Katolická literatura Odborný styl – vybrané útvary, zpracování informací |
květen | Česká psychologická próza 2. pol. 30. let Existenciální próza Referát, výklad |
červen | Literární tvorba v době okupace Divadlo a česká i světová dramatická tvorba 1. pol. 20. stol. Komplexní jazykové rozbory |
Anglický jazyk |
|
vyučující | Mgr. Milena Čejková |
učebnice | English File Upper-Intermediate third edition |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Unit 3 G narrative tenses, past perfect continuous, so/such…that, the positions of adverbs and adverbial phrases V air travel, adverbs, adverbial phrases S children’s books,review of the story, in the street W A short story |
říjen | Unit 4 G future perfect simple x continuous, zero and first conditionals, future time clauses V the environment, the weather, expressions with TAKE S weather, environment |
listopad | Unit 5 G unreal conditionals, structures after wish V feelings, -ed x -ing adjectives S talking about waste W An article |
prosinec | Unit 6 G gerunds and infinitives, used to, be used to, get used to V music, sleep S music and emotions, Halloween |
leden | Unit 7 G past modals, verbs of senses V verbs often confused, the body S talking about acting, Thanksgiving W – Describing a photo |
únor | Unit 8 G the passive V crime and punishment S Christmas W Express your opinion |
březen | G reporting verbs V the media S The speed of news |
duben | Unit 9 G clauses of contrast and purpose V advertising, business W A report |
květen | G word building V plural nouns S talking about advertising, Easter |
červen | Unit 10 G quantifiers, articles V science S Giving a presentation |
Konverzace z anglického jazyka |
|
vyučující | Mgr. Milena Čejková |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Revision Over the map of GB London Shopping, food, restaurants Traditions, holidays, feastdays Visit the CR Prague Sports and games Housing The USA |
říjen | The USA New York City, Washington D.C. |
listopad | Cultural life and entertainment |
prosinec | My friend, character, describing people |
leden | Family life, my life and plans for the future |
únor | Australia and New Zealand |
březen | Health, human body and healthy living |
duben | Canada |
květen | Travelling |
červen | My town, the place where I live Final revision |
Konverzace z německého jazyka |
|
vyučující | Mgr. Zdenka Vavrušková, Ph.D. |
učebnice | K maturitě bez obav – Cvičebnice z německého jazyka (Klett) Němčina – Otázky a odpovědi (Infoa), aj. |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Realien der deutschsprachigen Länder Deutschland Berlin Deutsche Städte |
říjen | Realien der deutschsprachigen Länder Österreich Wien Die Schweiz Bern |
listopad | Realien der deutschsprachigen Länder Lichtenstein und Luxemburg Die Tschechische Republik Prag Südböhmen, Unsere Stadt |
prosinec | Fertigkeitstraining fürs Abitur – Hören, Lesen, Schreiben, Sprechen Mensch, Charakteristik Familie Feste und Bräuche – Adventzeit, Weihnachten, Silvestertag, Ostern, … |
leden | Wohnen, Hilfe im Haushalt Alltag, Tagesablauf Freizeit, Hobbys, Kultur und Kunst Sport, Olympische Spiele |
únor | Ausbildung Schule, Schulsystem Lebenslauf, Karriere, Berufe |
březen | Fertigkeitstraining fürs Abitur – Hören, Lesen, Schreiben, Sprechen Zwischenmenschliche Beziehungen Reisen, Verkehr, Urlaub, Ferien |
duben | Gesundheit Menschlicher Körper Gesunder Lebensstill Essen und Trinken |
květen | Essen und Trinken, Restaurants Dienstleistungen Einkaufen, Geschäfte Wetter und Jahreszeiten, Kleidung und Mode |
červen | Gesellschaft Wetter und Klima, Umwelt, Umweltschutz, Ökologie Berühmte Persönlichkeiten der Kunst und Wissenschaft Fertigkeitstraining fürs Abitur– Hören, Lesen, Schreiben, Sprechen |
Německý jazyk |
|
vyučující | Mgr. Zdenka Vavrušková, Ph.D. |
učebnice | Direkt Interaktiv 2 – učebnice, pracovní sešit (16. – 18. lekce) Direkt Interaktiv 3 – učebnice, pracovní sešit (19. – 22. lekce) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Wiederholen – Grammatik, Wortschatz, Syntax. Projekt – Österreich, zadání prezentací |
říjen | Kultur? Ja, bitte! – Kultur und Kunst (Literatur, Kunst, Musik, Filme) – L. 16 Kultura a umění, literatura, hudba, film gramatika: infinitiv s zu a bez zu, vedlejší věty účelové se spojkou damit/konstrukce um … zu, zkracování vedlejších vět s dass Fertigkeitstraining – Hören, Lesen, Schreiben, Sprechen |
listopad | Online oder offline? – Onlineunterricht, Schulzeitung, Nachrichten, Soziale Netzwerke – L. 17 Online výuka, školní časopis, zprávy, sociální sítě gramatika: préteritum slabých sloves, préteritum silných a nepravidelných sloves, rozdíl mezi préteritem a perfektem v jejich použití, vedlejší věty vztažné |
prosinec | Wiederholen Feste und Bräuche, Weihnachten, Adventzeit svátky a zvyky, advent, Vánoce |
leden | Was würdest du studieren, wenn… – Lebenslauf, nach dem Abitur, Universität, Fahrschule, Schulsystem in D-A-CH – L. 18 Životopis, po maturitě, univerzita, autoškola, vzdělávací systém v německy mluvících zemích x v ČR gramatika: konjunktiv II, opisný tvar würde + infinitiv, konjunktiv II modálních sloves, konjunktiv II silných a nepravidelných sloves, vedlejší věty podmínkové s konjunktivem II |
únor | Fertigkeitstraining – Hören, Lesen, Schreiben, Sprechen. Wünsche und Träume – Berufe, Berufsgespräch, Lebenslauf II, Familie, Schicksal oder Zufall, Lebensziele – L. 19 Přání a sny, povolání, pracovní pohovor, životopis, rodina, lidské osudy a cíle gramatika: konjunktiv II všech sloves, budoucí čas |
březen | In der Schweiz – Realien, Bern, Zürich, Dienstleistungsbetriebe – L. 20 Reálie – Švýcarsko, Bern, Zürich, služby gramatika: trpný rod – pasivum |
duben | Wiederholen. Tschechische Republik I – Meine Stadt, Die Stadt, wo ich wohne Česká republika, moje město, město, kde žiji Feste und Bräuche II, Ostern svátky a zvyky II, Velikonoce |
květen | Tschechische Republik II, Südböhmen, Prag, berühmte Persönlichkeiten – L. 21 Česká republika, Jižní Čechy, Praha, známé osobnosti gramatika: předložky s 2. pádem, skloňování podstatných jmen – 2. pád, skloňování přídavných jmen – 2. pád, slabé skloňování podstatných jmen |
červen | Unser Europa – Unsere Nachbarn, EU, EU-BürgerInnen, Politik – L. 22 Evropa, ČR a její sousedé, EU (základní fakta), politika gramatika: zájmenná příslovce tázací, neurčitá zájmena, vzájemné postavení příslovečných určení Fertigkeitstraining – Hören, Lesen, Schreiben, Sprechen Wiederholen. |
Základy společenských věd |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Společenské vědy pro střední školy 3. a 4. díl – DIDAKTIS |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Opakování psychologie a sociologie, státoprávní uspořádání, ústava, …. Opakování politologie Právo: úvod, historický vývoj práva |
říjen | Právo: úvod, historický vývoj práva, právní normy, právní řád Aplikace práva, orgány právní ochrany |
listopad | Občanské právo hmotné, rodinné právo |
prosinec | Pracovní právo, obchodní právo |
leden | Trestní právo Správní právo |
únor | Základy ekonomie, charakteristika trhu (nabídka, poptávka, subjekty trhu) Peníze (vznik, vývoj, funkce), úloha státu v tržní ekonomice |
březen | Peníze (vznik, vývoj, funkce), státní rozpočet a daně, hospodaření domácnosti, bankovní soustava ČR |
duben | Ekonomická transformace ČR, postavení české ekonomiky ve světě, mezinárodní organizace, mezinárodní vztahy PT: Humanitární pomoc a mezinárodní rozvojová spolupráce |
květen | Globální svět a globální problémy PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Volba povolání |
červen | Základy neformální logiky, teorie argumentace, propaganda Opakování |
Matematika |
|
vyučující | Klára Hunešová |
učebnice | Stereometrie |
Analytická geometrie | |
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika | |
Komplexní čísla | |
hodin týdně | 4 |
měsíc | Tematický celek |
září | Stereometrické úlohy |
říjen | Objemy a povrchy těles |
listopad | Analytická geometrie v rovině |
prosinec | Analytická geometrie v rovině |
leden | Kuželosečky |
únor | Kuželosečky |
březen | Kuželosečky |
duben | Kombinatorika (PT: Seberegulace, efektivní řešení problémů) |
květen | Pravděpodobnost, statistika |
červen | Komplexní čísla |
Fyzika |
|
vyučující | Mgr. Klára Hunešová |
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Elektřina a magnetismus |
hodin týdně | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Elektrický náboj a elektrické pole |
říjen | Elektrostatické veličiny |
listopad | Elektrické obvody |
prosinec | Elektrický proud v kovech |
leden | Elektrický proud v kovech |
únor | Elektrický proud v polovodičích |
březen | Elektrický proud v tekutinách (PT: Globální problémy, jejich příčiny a důsledky) |
duben | Magnetické pole |
květen | Střídavý proud a napětí |
červen | Transformátor, elmag. vlnění (PT: Životní prostředí regionu a České republiky) |
Chemie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 3 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | areny aromatický charakter fyzikální a chemické vlastnosti příprava, výroba a přehled hlavních sloučenin |
říjen | přírodní zdroje uhlovodíků a jejich zpracování ropa, uhlí, zemní plyn |
listopad | deriváty uhlovodíků-obecná charakteristika a rozdělení halogenderiváty – chem. a fyz. vlastnosti halogenderiváty – příprava, hl. sloučeniny |
prosinec | kyslíkaté- deriváty – hydroxysloučeniny alkoholy, fenoly |
leden | karbonylové sloučeniny – aldehydy a ketony |
únor | karboxylové kyseliny deriváty karboxylových kyselin – substituční |
březen | deriváty karboxylových kyselin – funkční nitrosloučeniny |
duben | aminosloučeniny – aminy aminosloučeniny – arosloučeniny a diaroniové soli laboratorní práce |
květen | organická chemie v praxi: chemie makromolekulárních látek – obecná chem. syntetické polymery – obecné vlastnosti syntetické polymery vznikající polymerací |
červen | syntetické polymery vznikající polyadicí syntetické polymery vznikající polykondenzací silikony způsoby zpracování syntetických polymerů laboratorní práce |
Biologie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Biologie člověka, Genetika- Šmarda |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Opakování zoologie Úvod do biologie člověka Opěrná soustava-tkáň pojivová.kostra-hl.kosti Pohybová soustava-stavba a fce svalů, pohled hlavních svalů Tělní tekutiny-rozdělení |
říjen | Oběhová soustava-srdce,stavba, fyziologie Oběhová soustava-cévní systém Mízní soustava Krev Imunita |
listopad | Dýchací soustava-fyziologie Trávicí soustava Metabolismus v trávicí soustavě |
prosinec | Metabolismus Vylučovací soustava Kožní soustava |
leden | Nervová soustava-stavba Funkce a činnost nervové soustavy Vyšší nervová činnost |
únor | Žlázy s vnitřní sekrecí Hormonální řízení organismu Smyslové orgány |
březen | Rozmnožovací soustava Prenatální vývoj Postnatální vývoj Zdraví člověka |
duben | Genetika-hlavní pojmy,charakteristika předmětu,předmět studia genetiky,historický vývoj,hlavní představitelé Klasická genetika(Mendelistická)-dědičnost znaků, Mendelovy zákony, vazba genů, populační genetika |
květen | Molekulární genetika-molekulární podstata genu,genetický kod, mutace, molekulární evoluce Metody genetiky-mikroorganismy,rostliny |
červen | Metody genetiky-živočichové Metody genetiky-člověk, využítí ve výzkumu a medicíně Genetické inženýrství-princip používaných metod, GMO, praktické využití |
Zeměpis |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Školní atlas světa |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Světový oceán, polární oblasti Člověk a životní prostředí |
říjen | Afrika (geografická charakteristika) Základní problémy sociokulturních problémů |
listopad | Afrika, Austrálie a Oceánie (geografická charakteristika) |
prosinec | Austrálie, Oceánie, Severní Amerika (geografická charakteristika) |
leden | Severní a Střední Amerika (geografická charakteristika) |
únor | Střední Amerika, Jižní Amerika (geografická charakteristika) |
březen | Jižní Amerika (geografická charakteristika) |
duben | Východní a monzunová Asie, jihovýchodní Asie (geografická charakteristika) |
květen | Jihovýchodní Asie, Jihozápadní Asie (geografická charakteristika) |
červen | Jihozápadní Asie, Kavkaz (geografická charakteristika) |
Dějepis |
|
vyučující | Mgr. Michael Sekyrka |
učebnice | Dějepis pro střední školy a gymnázia 2 (Čornej, P.), 3 (Hlavačka, M.) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Absolutismus, baroko, – hospodářské a politické poměry habsburské monarchie na přelomu 17. a 18. století (opakování) |
říjen | Politické dějiny Evropy v 17. – 18. století, vláda a reformy Marie Terezie a Josefa II. |
listopad | Francouzská revoluce, Napoleon Bonaparte |
prosinec | České země v éře Národního obrození (kulturní, politické, společenské poměry) |
leden | Vzdělanost a věda 18. – 19. století, revoluce 1848 v českých zemích a Evropě |
únor | Mezinárodní politické a hospodářské poměry v 19. století, sjednocení Itálie, Německa |
březen | Rakousko-uherské vyrovnání, Rusko v 19. století |
duben | Hospodářské a politické poměry habsburské monarchie a světa před první světovou válkou |
květen | Svět v předvečer první světové války, rozpoutání první světové války |
červen | Věda, kultura, vzdělanost v 19. století |
Informatika |
|
vyučující | Mgr. Luděk Polák |
učebnice | |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Access – databáze |
říjen | Access – databáze |
listopad | Access – databáze |
prosinec | Access – databáze |
leden | základy HTML |
únor | základy HTML |
březen | základy HTML |
duben | základy HTML |
květen | základy HTML |
červen | Opakování |
Tělesná výchova |
|
3.VG – dívky | |
vyučující | Mgr. Jitka Melounková |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Házená, košíková,…. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina, hrazda,….. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
březen | GYMNASTIKA Aerobik, kondiční gymnastika |
duben | SPORTOVNÍ HRY –tradiční i méně známé ÚPOLY |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika POHYBOVÉ HRY |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,..). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Spolupráce a soutěž. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova |
|
3.VG – hoši | |
vyučující | Mgr. Eduard Kubelka |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, hrazda, kruhy,…. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
březen | GYMNASTIKA – sestava ÚPOLY LVK 1.VG |
duben | SPORTOVNÍ HRY – výstupy žáků 4.VG |
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
červen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a výstupy žáků SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace, komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |