Český jazyk a literatura 2022 |
||
vyučující | Mgr. Marie Karfíková | |
učebnice | Literatura pro 2.ročník SŠ (učebnice – Didaktis) + PS Literatura pro střední školy pro 2.roč. – Taktik), Český jazyk pro SŠ 2.roč. – učebnice + PS (Taktik) |
|
hodinová dotace | 4 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Romantismus ve světové literatuře – Anglie, Francie, Německo Nauka o slovní zásobě (lexikologie ), slovo a jeho význam |
|
říjen | Romantismus ve světové literatuře – Rusko, USA, severské země Vrstvy slovní zásoby, frazeologie |
|
listopad | 3. období národního obrození – Erben, Tyl, Mácha Odborný funkční styl a jeho výrazové prostředky |
|
prosinec |
Počínající realismus v české literatuře – Borovský, Němcová |
|
leden | Kritický realismus ve světové literatuře 2. pol. 19. st. I. kontrolní slohová práce – líčení Druhy popisu – líčení |
|
únor | Naturalismus ve světové literatuře Tvarosloví – slovní druhy a jejich mluvnické kategorie |
|
březen | Generace májovců Administrativní funkční styl a jeho výrazové prostředky |
|
duben | Básníci generace ruchovců a lumírovců Útvary používané v souvislosti s přijetím do zaměstnání |
|
květen | Česká venkovská, historická a městská próza II. kontrolní slohová práce – charakteristika Charakteristika a její typy |
|
červen | České realistické drama Pravopis vyplývající ze stavby slova PT – Role médií v moderních dějinách |
|
Anglický jazyk 2022 |
||
vyučující | Mgr. Petra Kochrdová – 1, Mgr. Milena Čejková – 2 | |
učebnice | English File Intermediate fourth edition (U7-10) English File Upper-Intermediate fourth edition (U1-2) |
|
hodinová dotace | 3 | |
měsíc | Tematický celek | |
Září |
Unit 6 |
|
Říjen | Unit 7 G first conditional, future time clauses + when, until… make x let, second conditional V education, housing S Ideal home, Extraordinary school |
|
Listopad | Unit 8 G reported speech, sentences, questions, gerunds x infinitives V shopping, making nouns from verbs, work S I want to speak to the manager – making complaints C Thanksgiving |
|
Prosinec | G quantifiers V electronic devices, phrasal verbs S Traditions and holidays |
|
Leden | Unit 9 G Third conditional V making adjectives and adverbs S Talking about advantages and disadvantages, A magazine article |
|
Únor | Unit 10 G Relative clauses, question tags V Compound nouns, crime S A biography |
|
Březen | Unit 1 G Question formation, auxilieries, the…the, comparatives V compoud adjectives, modifiers |
|
Duben | S, W Interviews, CV |
|
Květen | Unit 2 G present perfect simple x continuous V illnesses and injuries |
|
Červen | G using adjectives as nouns, adjective order V clothes and fashion W An informal email |
|
Seminář ze zeměpisu |
||
vyučující | Mgr. Luděk Polák | |
hodinová dotace | 1 | |
měsíc | Tematický celek | |
Září | Dění na Ukrajině | |
Říjen | Energetická krize | |
Listopad | Světová ohniska napětí | |
Prosinec | Geografické názvosloví | |
Leden | Kulturní rozdíly | |
Únor | Cestovní ruch – netradiční, zajímavosti | |
Březen | Světová gastronomie | |
Duben | Státní vlajky | |
Květen | Zajímavosti v dopravě | |
Červen | Význam oceánů | |
Německý jazyk 1 – 2022 |
||
vyučující | Mgr. Andrea Randáková | |
učebnice | Direkt interaktiv 2, 3 | |
hodinová dotace | 3 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Wiederholung L14 – Gesundheit Mein Körper Gesund oder krank? Beim Arzt, Im Krankenhaus Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen und, aber, oder, sondern, denn Konjunktionen dann, sonst, deshalb, darum, deswegen, außerdem, trotzdem |
|
říjen | L15-Höher, schneller, weiter Sportarten Mannschaftssport oder Einzelsport? Olympische Spiele Grammatik: Konjunktionen dass, weil, als,wenn |
|
listopad | L15-Höher, schneller, weiter Beweg dich! Gesunde Lebensweise Grammatik: Konjunktionen als x wenn, obwohl Nebensätze |
|
prosinec | L16-Kultur? Ja, bitte! Heute im Kino Film, Kino, Fernsehen Grammatik: Nebensätze mit dass und damit Der Ersatz durch Infinitivkonstruktion mit zu Weihnachten |
|
leden | L16-Kultur? Ja, bitte! Bist du ein echter Musikfreak? Musik, Literatur, Geschichte Grammatik: Infinitiv mit/ohne zu |
|
únor | L17-Online oder offline? Googeln oder Blättern? Medien Danke für deinen Like Grammatik: Präteritum, Relativsatz |
|
březen | L18-Was würdest du studieren, wenn…? Und was jetzt? Meine Entscheidung Studium an der Universität Grammatik: Konjunktiv II. |
|
duben | L18-Was würdest du studieren, wenn…? Schulwesen in D-A-CH Studium im Ausland Grammatik: Konditional Ostern |
|
květen | L19-Wünsche und Träume Ich habe einen Traum Beruf Lebenslauf und Bewerbung Grammatik: Konjunktiv |
|
červen | L19-Wünsche und Träume Wo siehst du dich in 10 Jahren? Schicksal oder Zufall Grammatik: Futur Wiederholung |
|
|
||
Německý jazyk 2 – 2022 |
||
vyučující | Mgr. Andrea Randáková | |
učebnice | Direkt interaktiv 1 | |
hodinová dotace | 3 | |
měsíc | Tematický celek | |
září |
Wiederholung |
|
říjen |
L8 – Wir treffen uns in Salzburg |
|
listopad |
L9 – Mein Haus ist meine Burg |
|
prosinec |
L9 – Mein Haus ist meine Burg |
|
leden |
L10 – Urlaub in Österreich |
|
únor |
L10 – Urlaub in Österreich |
|
březen |
L11 – Unterwegs zum Stadtfest |
|
duben |
L11 – Unterwegs zum Stadtfest |
|
květen |
L12 – Unsere Reise durch Deutschland |
|
červen |
L12 – Unsere Reise durch Deutschland |
|
|
||
Základy společenský věd 2022 |
||
vyučující | Mgr. Květa Chocholová | |
učebnice | Společenské vědy pro střední školy 2. díl – DIDAKTIS | |
hodinová dotace | 1 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Opakování psychologie | |
říjen | Opakování sociologie: úvod, předmět a metody, vývoj sociologického myšlení, funkce sociologie vývoj lidského společenství, socializace a osobnost, sociální role, sociální deviace a patologické jevy |
|
listopad | Společnost a společenské útvary | |
prosinec | Struktura společnosti | |
leden | Měnící se společnost – sociální z měna a moderní společnost, multikulturní a multietnická společnost, netolerance, xenofobie, rasismus PT: Základní problémy sociokulturních problémů |
|
únor | Stát a demokracie – stát, státní moc, formy státu, stát a národ, demokracie a nedemokratické systémy, problémy současné demokracie | |
březen | Politika a my – politická participace a pluralita, politická ideologie, politické strany, volby a volební chování, média a politický život, politický extremismus PT: Mediální výchova |
|
duben | Já jako občan ČR – ústava a listina základních práv a svobod, moc zákonodárná, výkonná a soudní v ČR | |
květen | Historické teorie společnosti a státu (antická, křesťanská, renesanční, novověká politická filosofie) | |
červen | Myšlení o moderní společnosti a státu Opakování |
|
Matematika 2022 |
||
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová | |
učebnice | Funkce, Goniometrie, Stereometrie | |
hodin týdně | 4 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Lineární funkce | |
říjen | Kvadratické funkce | |
listopad | Lineární lomené funkce, mocninné funkce | |
prosinec | Exponenciální funkce a rovnice | |
leden | Logaritmické funkce a rovnice | |
únor | Goniometrické funkce | |
březen | Goniometrické vzorce a rovnice | |
duben | Trigonometrie (PT: Seberegulace, efektivní řešení problémů) | |
květen | Volné rovnoběžné promítání | |
červen | Základní poznatky ze stereometrie | |
Seminář z matematika 2022 |
||
vyučující | Mgr. Klára Hunešová | |
učebnice | Planimetrie, Komplexní čísla | |
hodin týdně | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Shodná zobrazení, využití při řešení konstrukčních úloh | |
říjen | Podobná zobrazení | |
listopad | Podobná zobrazení | |
prosinec | Problémové a logiku rozvíjející úlohy, strategie řešení | |
leden | Zlatý řez a jeho využití | |
únor | Komplexní čísla | |
březen | Komplexní čísla | |
duben | Komplexní čísla | |
květen | Problémové a logiku rozvíjející úlohy, strategie řešení | |
červen | Slavní matematici | |
Fyzika 2022 |
||
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová | |
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Molekulová fyzika | |
Fyzika pro gymnázia – Mechanické kmitání a vlnění | ||
hodin týdně | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Základy molekulové fyziky a termodynamiky | |
říjen | Vnitřní energie, teplo | |
listopad | Vnitřní energie, teplo | |
prosinec | Molekulová fyzika plynů | |
leden | Molekulová fyzika plynů | |
únor | Molekulová fyzika pevných látek | |
březen | Molekulová fyzika kapalin | |
duben | Změny skupenství | |
květen | Mechanické kmitání a vlnění | |
červen | Mechanické kmitání a vlnění | |
Chemie 2022 |
||
vyučující | Mgr. Michaela Çakmak | |
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 2 | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Kvalitativní a kvantitativní stránka chemických reakcí Elektrochemie – redoxní potenciály, redoxní rovnice Elektrolýza, galvanické články a akumulátory |
|
říjen | Kovy a kovová vazba Výskyt a zpracování kovů |
|
listopad | Přechodné prvky – obecně, III B skupina IV B, V B skupina prvků VI B, VII B skupina prvků |
|
prosinec | Kovy VIII B skupiny triády přechodných kovů laboratorní práce |
|
leden | Lanthanoidy, aktinoidy Základy organické chemie Úvod do studia organické chemie – složení organ. sloučenin, názvosloví, izomerie Klasifikace organických reakcí, indukční a mezomerní efekt |
|
únor | Úvod do problematiky uhlovodíků Uhlovodíky s jednoduchými vazbami Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba, přehled nejdůležitějších sloučenin |
|
březen | Uhlovodíky s dvojnými vazbami Obecné vlastnosti dvojné vazby |
|
duben | Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba a přehled hlavních sloučenin |
|
květen | Uhlovodíky s trojnými vazbami Obecné vlastnosti trojné vazby |
|
červen | Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba a přehled hlavních sloučenin, opakování |
|
Biologie 2022 |
||
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář | |
učebnice | Zoologie | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Zoologie a zoologické obory Systém a evoluce živočichů-obecně,přehled taxonů Podříše prvoci,kmen praprvoci-bičíkoci |
|
říjen | Výtrusovci,nálevníci Podříše mnohobuněční-rozmnožování a vývin Tkáně orgány a orgánové soustavy |
|
listopad | Diblastica-houby, žahavci-stavba těla, systém Triblastica-pláštěnci-stavba těla, systém Hlísti, měkkýši-stavba těla, systém |
|
prosinec | Kroužkovci-stavba těla,systém Členovci-obecné znaky kmene Klepítkatci-stavba těla.systém Žebernatí-stavba těla.systém |
|
leden | Vzdušnicovci-stonožky,mnohonožky,chvostoskoci Hmyz-obecné znaky,stavba těla Hemimetabolia-systém Holometabolia-systém |
|
únor | Bezobratlí souhrn Strunatci-charakteristika,tělesný plán Podkmen pláštěnci-stavba těla,systém |
|
březen | Podkmen obratlovci-charakteristika,třídění Třída kruhoůstí-stavba těla,systém Paryby-stavba těla,systém Ryby stavba těla |
|
duben | Ryby-systém Obojživelníci –stavba těla,systém Plazi-stavba těla |
|
květen | Plazi-systém Ptáci-stavbatěla,systém Savci-stavba těla |
|
červen | Savci-systém Souhrn obratlovců Ekologie živočichů |
|
Zeměpis 2022 |
||
vyučující | Mgr. Květa Chocholová | |
učebnice | Geografie 2 – socioekonomická část (Mirvald, S.,1998, SPN), Školní atlas světa | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | obyvatelstvo světa: vývoj počtu obyvatel Země, rozmístění obyvatelstva a jeho pohyb, urbanizace | |
PT: Globalizační a rozvojové procesy | ||
říjen | Obyvatelstvo světa: rasy, náboženství | |
PT: Základní problémy sociokulturních problémů | ||
listopad | Urbanizace, města a venkov, vyspělost a chudoba | |
prosinec | Světové hospodářství: struktura světové hospodářství | |
leden | Světové hospodářství: zemědělství, rybolov | |
únor | Využití oceánů, lesní hospodářství | |
březen | Lesní hospodářství, struktura průmyslu, těžba, energetika, doprava | |
duben | Doprava, politická mapa světa: poloha a rozloha států, státní hranice | |
květen | Konfliktní oblasti světa | |
červen | Globální problémy lidstva | |
PT: Globální problémy, jejich příčiny a důsledky | ||
PT: Člověk a životní prostředí | ||
Dějepis 2022 |
||
vyučující | Mgr. Andrea Randáková | |
učebnice | Dějepis 2 (Čornej, SPN 2001) | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | |
říjen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | |
listopad | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně přemyslovského státu | |
prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny států za vrcholného středověku | |
leden | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | |
únor | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy a světa v pozdním středověku | |
Základní problémy sociokulturních problémů | ||
březen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny českého státu v pozdním středověku | |
duben | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | |
květen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | |
červen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | |
Informatika 2022 |
||
vyučující | Mgr. Luděk Polák | |
učebnice | ||
hodinová dotace | 1 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Tvorba prezentace | |
říjen | Prezentační technologie – PowerPoint | |
listopad | Prezentační technologie – PowerPoint | |
prosinec | Prezentační technologie – PowerPoint | |
leden | Prezentační technologie – SmartBoard | |
únor | Prezentační technologie – SmartBoard | |
březen | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu Účinky mediální produkce a vliv médií integrovat |
|
duben | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu | |
květen | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu | |
červen | Opakování | |
Estetická výchova výtvarná |
||
vyučující | Mgr. Štěpánka Nováková Slavíková | |
učebnice | ||
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | BAROKO – Vyspělý novověk, atmosféra doby – Architektura, dvě podoby baroka – Hlavní znaky a představitelé barokního sochařství a malířství – Selské baroko, tvář českého venkova (výtvarné zpracování šerosvitu v obraze; barokní sochy v našem okolí) |
|
říjen | UMĚNÍ 18. STOLETÍ – Rokoko, základní znaky a uplatnění slohu – Charakteristika klasicismu a osvícenství – Památky monumentální architektury u nás i ve světě – Znaky a hlavní představitelé malby klasicismu (Výtvarné vyjádření symetrie) |
|
listopad | ROMANTISMUS – Romantický umělecký princip – Srovnání s klasicismem – HISTORISMUS, znaky romantické architektury, památky u nás i ve světě – Náměty a směřování evropského romantického malířství a sochařství – Generace Národního divadla (umění jako cesta k sebevyjádření) |
|
prosinec | REALISMUS A IMPRESIONISMUS – Realistický umělecký princip, hlavní představitelé – Kořeny impresionismu – Znaky impresionistické malby a sochařství, vybraní autoři (např. francouzští a čaští) – Pointilismus (barevná skvrna jako prostředek malby) |
|
leden | POSTIMPRESIONISTÉ – Odklon od tradice – Život a dílo P. Cézanna, V. van Gogha a P. Gauguina; jejich zakladatelský přínos (malba zátiší inspirovaná P. Cézannem) |
|
únor | SYMBOLISMUS A SECESE – Hlavní představitelé a umělecké skupiny světového i českého symbolismu; symbol – Smysl a hlavní rysy secese – Osobnosti evropské secesní malby a architektury (využití ornamentu ve výtvarné tvorbě; návrhy plakátů, tapet aj. vycházející ze stylizace organických přírodních tvarů – kresba, malba, grafika) |
|
březen | AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY POČ.20.STOLETÍ – Osobnosti a znaky fauvismu, expresionismu, futurismu a kubismu – Exprese jako tendence v umění – Umělecká skupina Osma (inspirace uměleckou tvorbou přírodních národů; konstrukce obrazového prostoru pomocí čistých barev bez modelace H. Matisse; destrukce skutečnosti podle P. Picassa a G Braqua, asambláž) |
|
duben | ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ – P. Mondrian – Je možné vypočítat obraz? – Orfismus F. Kupky – Radikální abstrakce amerických umělců 2. pol. 20. st. (přesun těžiště výtvarného umění z Francie do USA) DADA A SURREALISMUS – Základní principy a hlavní představitelé BAUHAUS – funkcionalistická architektura a její vliv ve 2. pol. 20. st. (záznam hudebních dojmů skladbou abstraktních lineárních prvků a barevných ploch; ready mades M. Duchampa, prvek hry, náhody a absurdity ve výtvarném umění; surrealistická koláž) |
|
květen | HLAVNÍ VÝTVARNÉ UMĚLECKÉ PROUDY A SMĚRY 2.POL.20.STOLETÍ (představují sami žáci parafrázemi) AKČNÍ A INFORMEL V USA A V EVROPĚ – výtvarná akce, japonská kaligrafie – strukturální a aktivní grafika V. Boudníka, informel M. Medka NOVÁ FIGURACE – návrat k člověku v malířství i sochařství POP-ART a velkoměstské prostředí, reklama, komiks FOTOREALISMUS, fotografická optika OP-ART a KINETICKÉ UMĚNÍ, mobily podle Alexandera Caldera NEOKONSTRUKTIVISMUS – matematický princip řádu, výtvarná hra s permutacemi |
|
červen | HAPPENING, PERFORMANCE LAND ART – přímé výtvarné zásahy do přírody KONCEPTUÁLNÍ UMĚNÍ – kde končí hranice umění? |
|
Tělesná výchova – dívky 2022 |
||
vyučující | Mgr. Jitka Melounková | |
učebnice | ||
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
|
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – hody a vrhy, …. SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
|
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
|
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená | |
leden | OCHRANA OBYVATELSTVA SPORTOVNÍ HRY – Košíková |
|
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina,…. ÚPOLY |
|
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty LVK 1.VG GYMNASTIKA |
|
duben | SPORTOVNÍ HRY LEHKÁ ATLETIKA |
|
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
|
červen | LEHKÁ ATLETIKA Turnaje |
|
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
|
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace, komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
|
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) | |
Tělesná výchova – hoši 2022 |
||
vyučující | Bc. Vladislav Doležal | |
učebnice | ||
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
|
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
|
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
|
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal | |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková | |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, hrazda, kruhy,…. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
|
březen | GYMNASTIKA – sestava ÚPOLY LVK 1.VG |
|
duben | SPORTOVNÍ HRY – výstupy žáků 4.VG | |
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
|
červen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a výstupy žáků SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
|
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
|
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace, komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,..). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
|
změny, SPU, atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |