Český jazyk a literatura |
|
vyučující | Mgr. Marie Karfíková |
učebnice | |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Literární druhy a žánry, obsah a forma literárního díla, umělecké prostředky Základy analýzy uměleckého textu Úvod do studia jazyka, jazykové prostředky |
říjen | Nejstarší památky světového písemnictví Bible a její význam Antická literatura – řecká Čeština a jazyky příbuzné, útvary národního jazyka Psychosociální aspekty interkulturality |
listopad | Antická literatura – římská Literatura středověku, křesťanství a vývoj kultury v Evropě Staroslověnské písemnictví a latinská literatura na našem území Základy stylistiky, komunikační situace |
prosinec | Zrození české literatury, literatura doby Karlovy Proces laicizace a demokratizace literatury Funkční styly, slohové postupy a slohové útvary |
leden | Jan Hus Husitská literatura, Petr Chelčický a jednota bratrská I. kontrolní slohová práce – dopis Funkční styl běžné komunikace a jeho útvary, dopisy |
únor | Renesance a humanismus v evropské literatuře Česká humanistická literatura, reformace Úvod do fonetiky, systém hlásek, zásady správné výslovnosti |
březen | Baroko a protireformace v Čechách J.A.Komenský Principy českého pravopisu, písmo Morálka všedního dne |
duben | Klasicismus a osvícenství ve světové literatuře Mluvené útvary FSBK ( praktická cvičení ) Vypravování Mediální produkty a jejich význam |
květen | Preromantismus ve světové literatuře 1. období národního obrození II. kontrolní slohová práce – vypravování Nauka o pravopisu (ortografie) – vyjmenovaná slova, velká písmena |
červen | 2. období národního obrození Opakování a systematizace poznatků Nauka o pravopisu – interpunkce ve větě jednoduché a v souvětí |
Anglický jazyk |
|
vyučující | Mgr. Petra Kochrdová |
učebnice | English File Intermediate fourth edition |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
Září | Unit 1 G present tenses, action x non-action verbs V food and restaurant, eating out S Meeting the parents |
Říjen | G Future forms V Personality, family adjectives S Family life C Halloween |
Listopad | Unit 2 G Present perfect x past simple V Money C Being a spender x saver C Thanksgiving |
Prosinec | G Present perfect continuous V Strong adjectives S Writing an informal e-mail C Christmas |
Leden | Unit 3 G Comparatives, superlatives V Transport and travel, collocations S Dangerous driving, agreeing and disagreeing |
Únor | G Articles V Collocations – verbs / adjectives + prepositions S Stereotypes, a difficult celebrity |
Březen | Unit 4 G Can, could, be able to V -ed x -ing adjectives S Speaking a language – various tips C Easter |
Duben | G Modals of obligation, reflexive pronouns V Phone language S Good manners |
Květen | Unit 5 G Past tenses V Sport S Famous moments in sport |
Červen | G usually, used to V Relationships S Meeting friends |
Konverzace z anglického jazyka |
|
vyučující | Mgr. Jitka Melounková 1, Mgr. Milena Čejková 2 |
hodin týdně | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | ESC, towns and cities (the UK, the USA, Australia, Canada, NZ,NY, London) |
říjen | Free time, hobbies (shopping, fashion, sport, culture, entertainment, travelling – accommodation, transport, step by step on holiday…) |
listopad | Favourite films and books, stories (film/book characters, the role of literature or movies in our life Am I a writer? |
prosinec | Styles of living (housing, traditions, health, food, eating habits, celebrations, restaurants…) |
leden | My life story and the plans for the future + my family (resolutions, dreams, wishes) |
únor | Favourite personalities (sportsmen, writers, politicians, actors….) |
březen | The world problems Communication, modern wonders of the world and their influence with people, inventions |
duben | Friends, character of people, communication and generation gap |
květen | Environment, ecology |
červen | Education – study and life |
Německý jazyk |
|
vyučující | Mgr. Andrea Randáková |
učebnice | Direkt interaktiv 2 |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Wiederholung: Konversationsthemen: Familie, Freizeit und Hobbys, Ferien, Wohnen, Grammatik: Verb – Konjugation, Unregelmässige Verben, Modalverb, Wortstellung, Fragen, Negation |
říjen | Wiederholung: Konversationsthemen: Essen und Trinken, Reisen, Wetter, Bekleidung Grammatik: Imperativ, Präteritum sein und haben, Perfektum – schwache Verben, Präpositionen |
listopad | L11 – Unterwegs zum Stadtfest Tschüs Anna und Julian Wir fahren los Grammatik: temporale Präpositionen Konjunktion dass Präteritum – Modalverben |
prosinec | L11 – Unterwegs zum Stadtfest Im Hotel Stadtfeste Grammatik: Konjunktion weil, dass Perfektum – starke, unregelmässige Verben Weihnachten |
leden | L12 – Unsere Reise durch Deutschland Kennst du Deutschland? Schon wieder im Stau Grammatik: Geografische Namen + Präpositionen Reflexive Verben |
únor | L12 – Unsere Reise durch Deutschland Deutschland – Landeskunde Ich liebe Berlin Grammatik: Reflexive Verben Komparation von Adjektiven |
březen | L13 – Mein Stil. Mein Leben. Am Dienstag wird es kalt Das gelbe Kleid gefällt mir Grammatik: Verb werden Deklination nach dem bestimmten und unbestimmten Artikel |
duben | L13 – Mein Stil. Mein Leben. Mein Stil Mode Grammatik: Deklination nach dem Nullartikel Fragepronomen – was für ein, welcher Ostern |
květen | L14 – Gesundheit Mein Körper Gesund oder krank? Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen und, aber, oder, sondern, denn |
červen | L14 – Gesundheit Beim Arzt, Im Krankenhaus Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen dann, sonst, deshalb, darum, deswegen, außerdem, trotzdem Wiederholung |
Základy společenských věd |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Společenské vědy pro střední školy 1. a 2. díl – DIDAKTIS |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do předmětu ZSV Úvod do psychologie – člověk jako jedinec, historické etapy a psychologické směry |
říjen | Psychika – její biologická a sociální podmíněnost Poznávací procesy – čití a vnímání, představy, paměť, myšlení a řeč Psychické jevy a stavy |
listopad | Emoce a seberegulace Psychologie činnosti, jednání a chování, aktivace, hra, učení a práce, vůle Psychologie osobnosti – teorie, struktura |
prosinec | Vlastnosti osobnosti – výkonové vlastnosti, aktivačně motivační vlastnosti, vztahově postojové vlastnosti |
leden | Seberegulační vlastnosti a dynamické vlastnosti Vývoj psychiky Psychické poruchy a zásady duševní hygieny |
únor | Vymezení sociologie jako vědy, vznik a vývoj Hlavní sociologické směry a osobnosti |
březen | Metody práce v sociologii Společnost a příroda, společnost a kultura |
duben | Socializace, sociální pozice a sociální role Sociální komunikace, konflikty, asertivita |
květen | Sociální skupiny, jejich druhy a charakteristika PT: Psychosociální aspekty multikulturality |
červen | Sociální organizace společnosti, sociální instituce, sociální rituály, sociální deviace, sociálně patologické jevy Opakování |
Matematika |
|
vyučující | Mgr. Klára Hunešová |
Základní poznatky z matematiky | |
Rovnice a nerovnice | |
Planimetrie | |
hodin týdně | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Číselné obory, množiny |
říjen | Výroky, elementární teorie čísel |
listopad | Mocniny a výrazy |
prosinec | Lineární rovnice a nerovnice s jednou neznámou |
leden | Soustavy lineárních rovnic a nerovnic |
únor | Kvadratické rovnice (PT: Seberegulace, efektivní řešení problémů) |
březen | Rovnice a nerovnice a jejich soustavy |
duben | Rovnice a nerovnice a jejich soustavy |
květen | Základy planimetrie, konstrukční úlohy |
červen | Geometrická zobrazení |
Fyzika |
|
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová |
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Mechanika |
hodin týdně | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Kinematika hmotného bodu |
říjen | Kinematika hmotného bodu |
listopad | Dynamika hmotného bodu |
prosinec | Dynamika hmotného bodu |
leden | Mechanická práce |
únor | Gravitační pole |
březen | Gravitační pole |
duben | Mechanika tuhého tělesa |
květen | Mechanika tuhého tělesa |
červen | Mechanika tekutin |
Chemie |
|
vyučující | Mgr. Michaela Kovaříková |
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 1 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do studia chemie Složení a struktura chemických látek Atom – vývoj teorie o stavbě (Rutherfordův model, Bobrův model) Kvantová čísla – vlnový mechanický model atomu Periodický zákon, zákonitosti výstavby periodické soustavy – vztah ke struktuře atomu |
říjen | Radioaktivita – charakteristika, radioaktivní záření Radioaktivní rozpady – s+, s-, rozpadové řady, přirozená a umělá radioaktivita, praktické využití Hmotnost atomu – výpočty Chemická vazba – obecná charakteristika, typy vazeb |
listopad | Vazba kovalentní – vznik, vlastnosti Vazba polární a iontová – vznik, vlastnosti Kovy a kovová vazba – teorie elektronového plynu Vazba koordinační kovalentní, slabé vazebné interakce |
prosinec | Kvalitativní a kvantitativní stránka chemických reakcí Chemické názvosloví – opakování (oxidy, sulfidy, soli, kyseliny, hydroxidy) Chemické názvosloví – komplexní sloučeniny, podvojné soli |
leden | Chemické reakce – charakteristika, klasifikace Chemické rovnice – způsoby zápisu Vyčíslování rovnic – hl. redoxních (křížové pravidlo) Výpočty z chemických rovnic |
únor | Směsi – rozdělení a vlastnosti Roztoky – klasifikace, výpočty – Ws koncentrace Chemická termodynamika – přehled studia, veličiny Termochemie – předmět studia, termochemické zákony |
březen | Kinetika chemických reakcí – teorie srážková, teorie aktivovaného komplexu Vlivy na rychlost chem. reakcí – koncentrace, teplota, katalyzátory Acidobazické reakce – teorie Arheniova, teorie Bronsted – Loweyho Hydrolýza solí – vztah k acido-bazickým dějům |
duben | Základy anorganická chemie Prvky I A skupiny – struktura, obecné vlastnosti, chemické reakce, přehled vlastností a použití hl. sloučenin Prvky II A skupiny – struktura, obecné vlastnosti, chemické reakce, přehled vlastností a použití hl. sloučenin |
květen | Prvky III A skupiny Prvky IV A skupiny Prvky V A skupiny Prvky VI A skupiny PT: Člověk a životní prostředí |
červen | Prvky VIII A skupiny Základy chemické analýzy – metody analytické chemie laboratorní práce |
Biologie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Obecná biologie Biologie rostlin |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Rozdělení biologických věd,metody výzkumu v biologii Vývoj biologického poznávání-historický přehled Obecné znaky živých organismů Prokaryotní buňka-stavba a fce |
říjen | Prokaryotní buňka-stavba a fce Systém prokaryot Systém prokaryot Podbuněčné organismy-viry a fágy |
listopad | eukaryotní buňka-stavba a funkce |
prosinec | Botanika-úvod,charakteristika a členění botanických věd rostlinná buňka a pletiva |
leden | Organologie-vegetativní orgány rostlin Základy rostlinné fyziologie |
únor | Rostlinná taxonomie a systém Podříše nižších rostlin-obecné znaky |
březen | Podříše nižších rostlin-systém Vyšší rostliny-obecné znaky,generativní orgány |
duben | Vyšší rostliny-systém Rostliny výtrusné Rostliny nahosemenné |
květen | Vyšší rostliny-systém Rostliny krytosemenné Houby-obecné znaky |
červen | Houby-systém Ekologie rostlin |
Zeměpis |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Geografie pro SŠ 1 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do geografie Vesmír, Sluneční soustava, Slunce, pohyby Země a Měsíce |
říjen | Globus a mapa, určování zeměpisné polohy, mapování, polohopis, výškopis, orientace v krajině |
listopad | Litosféra, stavba Země, druhy hornin, zemětřesení a sopky |
prosinec | Geomorfologičtí činitelé, vznik pohoří, erozní činitelé, utváření povrchu člověkem |
leden | Atmosféra: její funkce a složení, podnebné pásy, celoplanetární oběh vzduchových hmot, místní větry (monzuny, pasáty…) |
únor | Vliv oceánu a pevniny na atmosféru, hydrosféra, světový oběh vody, světový oceán, sladkovodní část hydrosféry |
březen | Pedosféra (půdní druhy a typy), biosféra (význam, rozložení flóry a fauny na Zemi) |
duben | Biosféra (podmínky existence života) |
květen | Zonalita a azonalita |
červen | Člověk a krajina (vzájemné interakce, využívání přírodní bohatství, trvale udržitelný rozvoj) |
Dějepis |
|
vyučující | Mgr. Michael Sekyrka |
učebnice | Dějepis I – pravěk a starověk (Čornej, V., 1998) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Pravěk, hominizace, vývoj člověka |
říjen | Neolitická revoluce, její průběh a důsledky Člověk a životní prostředí |
listopad | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny despocií Blízkého Východu |
prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny despocií Blízkého a Dálného Východu |
leden | Politicko-hospodářské a kulturní dějiny antického Řecka |
únor | Politicko-hospodářské a kulturní dějiny antického Řecka |
březen | Alexandr Makedonský, politicko-hospodářské dějiny antického Říma |
duben | Politicko-hospodářské dějiny antického Říma |
květen | politicko-hospodářské dějiny antického Říma |
červen | Politicko-hospodářské dějiny antického Říma, naše země ve starověku |
Informatika |
|
vyučující | Mgr. Luděk Polák |
učebnice | |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Číselné soustavy |
říjen | Binární soustava – výpočty |
listopad | Počítač jako nástroj práce s informacemi – hardware |
prosinec | Počítač jako nástroj práce s informacemi – software |
leden | Počítač jako nástroj práce s informacemi – software |
únor | Operační systémy |
březen | Zabezpečení dat |
duben | Zpracování dat – textový editor |
květen | Zpracování dat – tabulkový kalkulátor |
červen | Opakování |
Estetická výchova – výtvarná |
|
vyučující | Mgr. et Bc. Iva Bukačová |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | PRAVĚKÉ UMĚNÍ – Druhy výtvarného umění paleolitu a neolitu – Pravěké kultury na našem území – Keltská kultura (jeskynní malby, rozmývaná kresba rudkou a uhlem na plastickém podkladu a hledání tvarů zvířat; šperky z přírodních materiálů; mince a keltské ornamenty tzv. uzly) PT: Problematika vztahů organizmů a prostředí; Člověk a životní prostředí |
říjen | EGYPT A MEZOPOTÁMIE – Znaky nejstarších civilizací starověku – Srovnání monumentální architektury obou civilizací – Egyptské sochařství a malířství (kolorovaný sádroryt dodržující charakter egyptského malířství, téma e. mytologie; papyrus, svitek, egyptské mýty vyprávěné obrázkovým písmem) |
listopad | ŘECKO – Kréta, Mykény (první kultura v egejské oblasti, nejstarší kultura Řecka) – Řecko – obecná charakteristika řeckého umění, klasické antické Řecko – Klasické antické Řecko, obecná charakteristika řeckého umění Architektura, sochařství a malířství v jednotlivých obdobích řecké antiky (proporce lidské postavy, kánon, kontrapost, tělo v pohybu, studijní kresba, kombinovaná technika) PT: Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů; Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti |
prosinec | ŘÍM – Osídlení Apeninského poloostrova, první vyspělá kultura tohoto území Odlišný národní charakter ve srovnání s Řeky – Druhy a typy římské architektury, římský urbanismus; historické proměny sochařství – Druhy a techniky vrcholného období řím. malířství – Křesťanská antika (římská kapitálka, výtvarná hra s písmem; římské lázně a vily, výtvarné zpracování Nového zákona) |
leden | RANÝ STĚDOVĚK V ČECHÁCH A V EVROPĚ – Proměny na politické mapě Evropy – Kulturní oblasti a období předrománské Evropy – Byzanc – Předrománské umění Velké Moravy (ikony z ústřižků současných časopisů – mozaika-koláž; iniciály inspirované iroskotskou knižní iluminací; papírové modely velkomoravských kostelů) |
únor | – Obecná charakteristika ROMÁNSKÝCH SLOHŮ, významné evropské památky GOTIKA – Periodizace a historické souvislosti – Periodizace a historické souvislosti – Architektura – druhy, konstruktivní prvky a znaky, památky (kresba románského oblouku a sloupu; gotické okno, vitráž, kružba, lomený oblouk) |
březen | – Gotika na našem území, Praha Karla IV. – edukativní DVD, video – Katedrála sv.Víta a její stavební fáze – Malířství a sochařství gotiky ve srovnání s románským uměním (inspirace gotickými skříňovými oltáři a deskovou malbou, týmová práce; odkrývací rezerváž na voskovém podkladu) |
duben | RENESANCE – Novověk a jeho vymezení – Periodizace a obecná charakteristika renesance v Itálii a v zaalpských zemích – Znaky italské renesanční architektury, nejvýznamnější památky a jejich tvůrci (kresba architektury zaměřená na perspektivní prostorovou konstrukci; studijní kresby částí lidského těla) |
květen | – Prezentace malířských a sochařských osobností renesance (parafráfe slavných obrazů – výtvarná hra s využitím moderních výrazových prostředků xerox, fotomontáž aj.) |
červen | – Kulturní historie města Vodňany a jeho okolí Projekt naše město, tvorba v plenéru PT: Sociální komunikace; Spolupráce a soutěž |
Tělesná výchova – dívky |
|
vyučující | Mgr. Eduard Kubelka |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – hody a vrhy, …. SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená |
leden | OCHRANA OBYVATELSTVA SPORTOVNÍ HRY – Košíková |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina,…. ÚPOLY |
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty LVK 1.VG GYMNASTIKA |
duben | SPORTOVNÍ HRY LEHKÁ ATLETIKA |
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
červen | LEHKÁ ATLETIKA Turnaje |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace,komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…………). Vzájemnáná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj.Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova – hoši |
|
vyučující | Mgr. Eduard Kubelka |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, hrazda, kruhy,…. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
březen | GYMNASTIKA – sestava ÚPOLY LVK 1.VG |
duben | SPORTOVNÍ HRY – výstupy žáků 4.VG |
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
červen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a výstupy žáků SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace, komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |