Český jazyk a literatura |
|
vyučující | Mgr. Zdenka Vavrušková, Ph.D. |
učebnice | Hravá literatura pro 7. ročník – pracovní sešit Taktik Český jazyk pro 8. ročník FRAUS |
hodinová dotace | 4 |
měsíc | Tematický celek |
září | JAZYK Obohacování slovní zásoby Nauka o tvoření slov Slova přejatáSLOH Tvořivé slohové aktivity Jazykové styly, slohové postupy a útvary LITERATURA Próza – opakování, literární žánry, povídka, novela, román Poezie – opakování, zvukové prostředky verše, obrazná pojmenování, balady a romance |
říjen | JAZYK Pravopis přejatých slov Odchylky skloňování podstatných jmen cizího původu, skloňování cizích vlastních jmen Výslovnost přejatých slovSLOH Odborný styl Výpisky, výtah LITERATURA Balady a romance – opakování Detektivka a krimi |
listopad | JAZYK Slovesa, vidové dvojice Mluvnické kategorie jmenSLOH Výtah – dokončení, charakteristika – úvod LITERATURA Téma II. světové války Vývoj literatury Starověká literatura, nejstarší literární památky Mezopotámie Indie Bible |
prosinec | JAZYK Skladba Věta jednoduchá a souvětí Druhy vedlejších větSLOH Charakteristika – dokončení LITERATURA Starověká literatura Antika, antické drama Orient |
leden | JAZYK Souvětí souřadné a podřadnéSLOH Výklad LITERATURA Středověká literatura Lidová, světská, náboženská literatura Středověké drama Hrdinské eposy, romány Legendy |
únor | JAZYK Souvětí souřadné, větní vzorceSLOH Líčení LITERATURA Středověká literatura Legendy Chorál Písemnictví v českých zemích Literatura doby husitské |
březen | JAZYK Souvětí souřadné, několikanásobné větné členySLOH Výklad LITERATURA Renesance a humanismus |
duben | JAZYK Čárka v souvětí, spojovací výrazy Jazykové rozborySLOH Umělecký styl Líčení Úvaha LITERATURA Renesance a humanismus v české literatuře |
květen | JAZYK Slovanské jazyky, útvary českého jazykaSLOH Úvaha LITERATURA Baroko Evropská barokní literatura Česká barokní literatura |
červen | JAZYK Složitější souvětíSLOH Tvořivé slohové aktivity Souhrnné poučení o slohu LITERATURA Klasicismus Vlastní četba dle seznamu doporučené četby |
Anglický jazyk |
|
vyučující | Mgr. Milena Čejková -1; Mgr. Petra Kochrdová – 2 |
učebnice | English File Pre-Intermediate fourth edition |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
Září | Unit 1 G Questions, present simple S Getting to know you, Where are you from? Perfect date V Appearance, personality |
Říjen | G Present continuous S The remake project V Clothes, prepositions of place W Describing a picture C Hotel problems |
Listopad | Unit 2 G Past simple, regular and irregular verbs V holidays S Social media |
Prosinec | G Past continuous S The story behind the photo V Prepositions of time, verb phrases, time sequencers C Revise and check U1+2, Holiday photos |
Leden | Unit 3 G Be going to, present continuous – future arrangements, relative clauses S Plans and dreams V Airports C Restaurant problems |
Únor | Unit 4 G Present perfect S Parents and teenagers V Housework |
Březen | G Present perfect or past simple S Shopping experience V fashion and shopping C Revise and check U3+4 |
Duben | Unit 5 G Comparatives, superlatives, adverbs, quantifiers S Superlative cities, Healthy lifestyle V Towns, cities, health and body C Problems in a shop |
Květen | Unit 6 G Will/won’t, predictions, offers, decisions, promises S Are you a positive or negative thinker? V Phrasal verbs, opposite verbs |
Červen | G Review of verb forms: present, past and future S I’ll never forget you – relationships V Adjectives + prepositions, modifiers C Revise and check U5+6 Final revision 1-6 |
Německý jazyk |
|
vyučující | Mgr. Marie Karfíková – 2 |
učebnice | Beste Freunde A 1.1 – učebnice, pracovní sešit (7.- 9. lekce) Beste Freunde A 1.2 – učebnice, pracovní sešit (10. – 15. lekce) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Wiederholung L7-Mein Bruder ist einfach super! Familie Beruf Länder Grammatik: Possessivpronomen Genitiv bei Eigennamen Präposition aus bei Ländern Negativpronomen kein Wortbildung mit Endung – in |
říjen | L8-Trinken wir einen Karibik-Cocktail? Lebensmittel Getränke Einkäufe Grammatik: Zahlwörter bis 100 Konjugation mögen Pluralform bei Substantiven Possessivpronomen |
listopad | L9 – Was isst du gern? Essen und Trinken Gerichte Tagesprogramm Zeitangaben Grammatik: Konjugation essen, schlafen Verben mit trennbaren Präfixen Präpositionen von…bis |
prosinec | L10 – Nico sammelt Schiffe Hobbys Was kann man sammeln? In der Stadt Grammatik: Verben sammeln, basteln Verben lesen, fernsehen, laufen, fahren, treffen, tanzen Imperativ Präposition in + A Weihnachten |
leden | L11 – Mein Fuβ tut weh Körper Gesundheit Es tut mir weh Grammatik: Personalpronomen im Dativ Präteritum sein, haben Konjunktion deshalb |
únor | L12 – Trefftpunkt: Spiegelstraβe 12 Treffen Adresse und Telefonnummer Verkehrsmittel Wegbeschreibung Grammatik: Präpositionen mit, zu + D Personalpronomen im A |
březen | L13 – Katti kommt nächsten Freitag Reisen Zeitangaben Beruf Grammatik: Adjektiv nächst- Präpositionen nach, in + Stadt/ Land Ostern |
duben | L14 – Das T-Shirt gefällt mir ! Freizeitbeschäftigung Bekleidung Geschenke Grammatik: gefallen + D es gibt Indefinitpronomen man Präpositionen mit D und A |
květen | L15 – Das Konzert hat Spaß gemacht! Erlebnisse Freizeit Personenbeschreibung Grammatik: Perfektum (schwache Verben) Modalverben |
červen | Das ist unsere Stadt – Projekt Herzlich Willkommen Wiederholung |
Německý jazyk |
|
vyučující | Mgr. Zdenka Vavrušková, Ph.D. – 1 |
učebnice | Beste Freunde A 1.1 – učebnice, pracovní sešit (7.- 9. lekce) Beste Freunde A 1.2 – učebnice, pracovní sešit (10. – 15. lekce) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Wiederholen Meine Familie, Berufe (Mein Bruder ist einfach super!), L. 7 rodina, povolání, popis osoby slovní zásoba: rodina, názvy povolání, názvy zemí gramatika: přivlastňovací zájmena mein, dein, gen. vlastních jmen, předložka aus + země, záporný člen kein v nom. a ak., tvoření slov – koncovka -in PROJEKT: Meine Familie – projekt Moje rodina (prezentace) |
říjen | Essen und Trinken, Geschäfte I (Trinken wir einen Karibik Cocktail?) –L.8 nakupování, jídlo, pití, číslovky do 100, dotaz na cenu, vyjádření (ne)libosti, vykání, omluva slovní zásoba: nápoje, potraviny, číslovky, ceny gramatika: časování modál. slov. mögen, vykání Sie, množné číslo podstatných jmen, přivlastňovací zájmena mein, dein (mn.č.) |
listopad | Essen und Trinken, Geschäfte II (Was isst du gern?), L. 9 jídlo, průběh dne, denní program slovní zásoba: potraviny, nápoje, jídla/chody během dne, popis dne, vyjádření časových údajů gramatika: časování nepravidelných sloves essen, schlafen, osobní zájmena v nom., slovesa s odlučitelnou předponou aufstehen, aufräumen, einkaufen, přivlastňovací zájmena sein, ihr, časové předložky von … bis Landeskunde – Kochst du gern? – vaření, oblíbená jídla, zdravý životní styl, typická jídla v Čechách x Německu, práce s texty Projekt: Rezept, Foto-Kochbuch – projekt – recept na jednoduché, popř. oblíbené jídlo, foto-kuchařka |
prosinec | Hobbys, Freizeit (Nico sammelt Schiffe), L. 10 koníčky, volnočasové aktivity slovní zásoba: koníčky, předměty, které se dají sbírat, místa ve městě gramatika: časování sloves sammeln, basteln, lesen, fernsehen, laufen, fahren, treffen, tanzen, imperativ, předložka in + ak. Feste und Bräuche, Adventzeit, Weihnachten |
leden | Gesundheit, Körperteile (Mein Fuß tut weh!), L. 11 zdraví, lidské tělo, zdravý životní styl, pojmenování místa bolesti, vyprávění o minulosti, uvedení důvodu slovní zásoba: části těla, bolesti gramatika: osobní zájmena v dat. mir, dir, préteritum sloves haben, sein, spojka deshalb Projekt: Meine Lebensweise (Gesundheit, Essen, Sport, Hobbys, …) – projekt na téma Můj životní styl – žiji zdravě/nezdravě, prolínání probraných témat (zdraví, lidské tělo, jídlo, sport, průběh dne, volnočasové aktivity – prezentace) |
únor | Treffen, Stadt, Verkehrsmittel, L. 12 schůzky, adresa a telefonní číslo, město a místa ve městě, popis cesty, dopravní prostředky, seznamovací rozhovor, telefonní rozhovor slovní zásoba: části města, dopravní prostředky, číslovky gramatika: předložky s dat., osobní zájmena v ak. mich, dich, ihn/es/sie Landeskunde – Was sammelst du? – Co sbíráš? – práce s texty Projekt: Meine Freizeit – projekt na téma Můj volný čas, moje koníčky – plakát Grammatikwiederholen |
březen | Reisen (Kati kommt nächsten Freitag.), L. 13 cestování, čas, povolání, vyjádření časových údajů slovní zásoba: časové údaje, dopravní prostředky, povolání gramatika: předložka zu + dat. (osoby), přídavné jméno nächst-, předložky nach, in + město/země, přivlastňovací zájmeno Ihr/Ihre |
duben | Kleidung, Geschenke, Freizeitaktivitäten (Das T-Shirt gefällt mir!), L. 14 oblečení, dárky, program pro volný čas, vyjádření (ne)libosti slovní zásoba: části oblečení, akce, místa gramatika: gefallen + ak., předložka für + ak., es gibt + ak., neosobní zájmeno man, předložky in, an, auf + dat. Feste und Bräuche II, Ostern |
květen | Erlebnisse, Freizeitaktivitäten (Das Konzert hat Spaß gemacht!), L. 15 zážitky, volnočasové aktivity, vyjádření minulosti, popis osoby i zážitku slovní zásoba: činnosti pro volný čas gramatika: perfektum s pomocným slovesem haben, příčestí minulé s koncovkou -(e)t, slovesa pravidelná, s předponou be-, ver-, er-, s příponou –ieren,s odlučitelnou předponou, modální sloveso können |
červen | Landeskunde – Das ist BERLIN! Berlín a jeho památky. Projekt: Das ist unsere Stadt. Herzlich willkommen! projekt: To je naše město. Srdečně vítejte!, zajímavá místa v našem městě, plánování prohlídky města pro přátele. Grammatikwiederholen. |
Občanská výchova |
|
vyučující | Mgr. Michaela Kovaříková |
učebnice | Hravá občanská výchova – Taktik pracovní sešit Občanská výchova, rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia 8 (nakl. FRAUS) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Osobnost (Kde právě jsem, Kam jdu, Jak se znám) PT: Rozvoj schopností a poznávání Kulturní diference |
říjen | Osobnost (Co jsem, Co chci, Co mohu) PT: Praktická etika |
listopad | Psychické projevy a stavy Poznávání a vnímání Jak myslím a tvořím no Sebepoznávání a sebepojetí |
prosinec | Jak si pamatuji a soustředím se, Jak se učím, Jak prožívám své city |
leden | Člověk v sociálních vztazích PT: Fungování a vliv médií ve společnosti |
únor | Hospodaření |
březen | Právní minimum |
duben | Rodina PT: Mezilidské vztahy |
květen | Člověk ve zdraví a nemoci Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
červen | Zdravá výživa |
Matematika |
|
vyučující | Mgr. Klára Hunešová |
učebnice | MATEMATIKA 1,2,3 pro 8. ročník ZŠ (Odvárko, Kadleček) |
hodin týdně | 4 |
měsíc | Tematický celek |
září | Druhá mocnina a odmocnina |
říjen | Pythagorova věta |
listopad | Mocniny |
prosinec | Výrazy |
leden | Vzorce pro úpravy výrazů |
únor | Lineární rovnice |
březen | Slovní úlohy (PT: řešení problémů a rozhodovací dovednosti) |
duben | Základy statistiky |
květen | Kružnice a kruh, válec |
červen | Konstrukční úlohy |
Fyzika |
|
vyučující | Mgr. Klára Hunešová |
učebnice | Fyzika pro 8. ročník ZŠ |
hodin týdně | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Základní pojmy z optiky |
říjen | Práce a výkon |
listopad | Energie, účinnost |
prosinec | Jednoduché stroje |
leden | Elektrické vlastnosti látek, elektrický proud a napětí |
únor | Elektrický odpor, Ohmův zákon |
březen | Elektrická energie |
duben | Magnetické pole, elektromagnetická indukce |
květen | Střídavý proud a napětí ( PT: Vztah člověka k prostředí) |
červen | Polovodiče |
Chemie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Chemie pro základní školy a víceletá gymnázia 8, 9 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Halogenidy, oxidy, sulfidy – názvosloví Opakování z 2 NG |
říjen | Hydroxidy a kyseliny – názvosloví, zástupci |
listopad | Soli kyselin – názvosloví, zástupci PT: Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
prosinec | Uhlík – výskyt, struktura, vl. a využití Uhlí – vznik, druhy, význam a využití |
leden | Uhlovodíky – alkany, alkeny, alkiny – charakteristika, hl. druhy, vlastnosti, využití a význam |
únor | Arény – charakteristika, hl. druhy, vlastnosti, využití a význam Ropa – hl. zdroj uhlovodíků, zpracování a využití |
březen | Deriváty uhlovodíků -obecná charakteristika, rozdělení halogenderiváty – obecná charakteristika, názvosloví, chemické a fyzikální vlastnosti PT: Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
duben | Dusíkaté deriváty – obecná charakteristika, rozdělení, názvosloví, chemické a fyzikální vlastnosti Kyslíkaté deriváty – obecná charakteristika, rozdělení, názvosloví, chemické a fyzikální vlastnosti |
květen | alkoholy, fenoly, aldehydy – obecná charakteristika, rozdělení, názvosloví, chemické a fyzikální vlastnosti ketony – obecná charakteristika, rozdělení, názvosloví, chemické a fyzikální vlastnosti karboxylové kyseliny a soli -obecná charakteristika přehled vl. a použití hl karboxylových kyselin a solí |
červen | karboxylové kyseliny a soli -obecná charakteristika přehled vl. a použití hl karboxylových kyselin a solí |
Biologie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Přírodopis 3 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Opakování Etologie-charakteristika Vrozené chování Získané chování |
říjen | Využití etologie v praxi Původ a vývoj člověka Lidské rasy |
listopad | Biologie člověka-úvod, zařazení do systému, fylogeneze Organizace lidského organismu-buňky, tkáně, orgánz, soustavy Soustava opěrná-tkáň pojivová-typy |
prosinec | Kostra-přehled hl. kostí Soustava pohybová-tkáň svalová-typy, hlavní kosterní svaly Soustava trávicí-stavba a fce jednotlivých částí Metabolismus živin v trávicí soustavě |
leden | Soustava dýchací-stavba a fce jednotlivých částí Soustava cévní-stavba srdce, hl. cévy oběhu Krev-složení, význam, imunita Soustava vylučovací-stavba a fce jednotlivých částí |
únor | Soustava kožní-stavba kůže,fce, kožní deriváty Řídící soustavy-nervová, hormonální-principy, vzájemné vztahy, rozdílnosti ve fci Nervová soustava-podstata nervové činnosti, stavba Centrální nervová soustava-mozek-stavba, fce, mícha |
březen | Periferní nervová soustava-nervy zrakové vegetativní (synapoticus, ponosympoticus)-fce Soustava žláz s vnitřní sekrecí–hormony, přehled hlavních a jejich vliv Smyslové orgány a jejich vztah k řídícím soustavám-zrak-stavba orgánu, fce Sluch, čich, chuť-stavba orgán, fce |
duben | Soustava pohlavní-stavba a fce Ontoginetický vývoj člověka Vývoj před narozením-hl.stadium Vývoj po narození-jednotlivá období, charakteristrika |
květen | Sexualita a partnerské vztahy-antikoncepce,plánování rodičovství Člověk a zdraví-složky zdravého životního stylu Návykové látky Vliv životního prostředí |
červen | Základy genetiky-hl.pojmy Genetika člověka Opakování |
Zeměpis |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Zeměpis 7 (FRAUS) Školní atlas světa |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | opakování Afrika |
říjen | Afrika Kulturní diference |
listopad | Amerika |
prosinec | Amerika |
leden | Amerika, Antarktida |
únor | Austrálie a Oceánie |
březen | Asie |
duben | Asie |
květen | Asie |
červen | opakování |
Dějepis |
|
vyučující | Mgr. Andrea Randáková |
učebnice | Dějiny novověku (Novák, J., 1996), Dějiny nové doby (Novák, J., 1996) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy a světa v období osvícenského absolutismu |
říjen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy a světa v období osvícenského absolutismu Objevujeme Evropu a svět |
listopad | Dějiny Velké francouzské revoluce, Evropa pod nadvládou císaře Napoleona |
prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v období průmyslové revoluce Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
leden | politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v období průmyslové revoluce |
únor | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v revolučních letech 1830 – 1860 Formy participace občanů v politickém životě Princip demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování |
březen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v revolučních letech 1830 – 1860 |
duben | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v rané fázi moderní společnosti Občan, občanská společnost a stát |
květen | Evropa a svět před první světovou válkou Fungování a vliv médií ve společnosti |
červen | Evropa a svět před první světovou válkou |
Informatika |
|
vyučující | Mgr. Luděk Polák, Mgr. Petra Kochrdová |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Teams, OneDrive |
říjen | komunikační programy, informační systémy |
listopad | Office 365 – Word |
prosinec | Office 365 – Word |
leden | Office 365 – Excel |
únor | Office 365 – Excel |
březen | Office 365 – Excel |
duben | Kódování, šifrování, programování |
květen | Kódování, šifrování, programování |
červen | Internet – zdroj informací, , Bezpečně online, fakenews |
Estetická výchova |
|
vyučující | Mgr. Marie Karfíková |
učebnice | Hudební výchova pro 8. ročník ZŠ, Hudební výchova pro gymnázia Zpěvníky: Já písnička II (naklad. Music Cheb), Písnička II (naklad. Cesty) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Komiks; tematické práce vztahující se k letnímu a podzimnímu období Pěvecké zásady ve sboru České i cizí písně (NJ – Óda na radost, Aj – Beatles) |
říjen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl 20. stol. Poslechy zachycující vývoj evropské hudby: řecká a židovská hudba, gregoriánský chorál |
listopad | Návrhová kresba, tvorba vlastního designu; Poslech: Nejstarší české duchovní písně, gotika, rytířský zpěv, husitský chorál |
prosinec | Užitá grafika (vánoční a novoroční přání, písmo atd.) Vánoční koledy české i cizí; poslech: rozvoj polyfonie |
leden | Výtvarné zpracování předmětného světa (koláž, frotáž, asambláž) Upevňování písní; P: renesanční hudba, baroko (J. S. Bach, A. Vivaldi) |
únor | Perspektiva, kresebné studie; kresebné etudy, etuda s linií jako výtvar. prostředkem Hudební nástroje; Poslech: klasicismus (J. Haydn, W. A. Mozart, L. van Beethoven) |
březen | Člověk – poznávání lidí. Svět, jeho myšlení a prožívání v výtvarném projevu, tvarová stylizace P: romantismus 1. pol. 19. stol., novoromantismus 2. pol. 19. stol., PT: Poznávání lidí |
duben | Písmo, užitá grafika, reklama, propagační prostředky Symfonický orchestr (dirigent, partitura, dirigování atd.), kompozice, skladatel a interpret |
květen | Zvíře – pohyb, výraz a proporce P: romantismus 1. pol. 19. stol., novoromantismus 2. pol. 19. stol., Klasická hudba X filmový soundtrack – srovnání |
červen | Krajina jako inspirace ve výtvarném i hudebním prožívání Malba a kresba v plenéru Opakování písní |
Tělesná výchova – III.NG – hoši |
|
vyučující | Mgr. Eduard Kubelka |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost,…. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA– technika jednotlivých disciplín SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,…. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal,…. |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…. |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, hrazda, kruhy,…. Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
březen | GYMNASTIKA – kondiční gymnastika a posilování,…. ÚPOLY |
duben | SPORTOVNÍ HRY – netradiční LEHKÁ ATLETIKA |
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
červen | LEHKÁ ATLETIKA– technika jednotlivých disciplín SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech,organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Pohybové hry pro zdokonalování pohybových dovedností, pohybové hry psychomotorické, dobrodružné (new games) aj. průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Kondiční formy cvičení pro daný věk žáků. První pomoc. |
při většině činností zařazeno | Mezilidské vztahy, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. Olympijská charta. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování při různých činnostech. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova – III.NG – dívky |
|
vyučující | Mgr. Eduard Kubelka |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
zaří | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost,…. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika jednotlivých disciplín SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená,…. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, florbal,…. |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…. |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina, kruhy, hrazda,…. Aerobik, kalanetika,… |
březen | GYMNASTIKA – rytmická,…. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
duben | SPORTOVNÍ HRY – netradiční ÚPOLY |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika skoků,…. POHYBOVÉ HRY |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Pohybové hry pro zdokonalování pohybových dovedností, pohybové hry psychomotorické, dobrodružné (new games) aj. průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. První pomoc. Plavání (podle podmínek a zájmu žáků – zdokonalovací plavecká výuka, pokud neproběhla základní plavecká výuka, předchází adaptace na vodní prostředí a základní plavecké dovednosti) – další plavecké dovednosti, další plavecký způsob (plavecká technika), dovednosti záchranného a branného plavání, prvky zdravotního plavání a plavecký sportů, rozvoj plavecké vytrvalosti. |
při většině činností zařazeno | Mezilidské vztahy, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí.Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |