Český jazyk a literatura |
|
vyučující | Mgr. Zdenka Vavrušková, Ph.D. |
učebnice | Český jazyk pro ZŠ a víceletá gymnázia 6, Fraus |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | JAZYK Tvarosloví Opakování slovních druhů Podstatná jména Projekt Zlepšuji se v pravopisu SLOH Vyplňování jednoduchých tiskopisů Jednoduché komunikační žánry (vzkaz, inzerát, objednávka) LITERATURA Pohádka |
říjen | JAZYK Procvičování tvarů podstatných jmen podle vzorů Některé odchylky od pravidelného skloňování Projekt Zlepšuji se v pravopisu SLOH Jednoduché komunikační žánry (zpráva a oznámení, SMS) LITERATURA Pohádka |
listopad | JAZYK Přídavná jména Projekt Zlepšuji se v pravopisu SLOH Dopis osobní a úřední LITERATURA Pohádka, bajka Tvorba mediálního sdělení |
prosinec | JAZYK Zájmena Číslovky Projekt Zlepšuji se v pravopisu SLOH Popis – úvod, druhy popisu, stylistická cvičení LITERATURA Bajka |
leden | JAZYK Slovesa Projekt Zlepšuji se v pravopisu SLOH Popis postavy LITERATURA Poezie pro děti |
únor | JAZYK Skladba Větné členy SLOH Popis krajiny LITERATURA Balada |
březen | JAZYK Věta jednoduchá Grafické znázornění věty jednoduché SLOH Popis pracovního postupu LITERATURA Balada |
duben | JAZYK Souvětí SLOH Výtah a výpisky, vypravování LITERATURA Píseň, báseň |
květen | JAZYK Nejobvyklejší spojovací výrazy Interpunkce v souvětí Zvuková stránka jazyka SLOH Vypravování LITERATURA Příběhy o dětech a pro děti Komunikace |
červen | JAZYK Obecné poučení o jazyku Opakování SLOH Vypravování LITERATURA Vlastní četba – dle seznamu doporučené četby |
Anglický jazyk |
|
vyučující | Mgr. Jitka Melounková -1, Mgr. Petra Kochrdová – 2 |
učebnice | Project 2 Fourth Edition |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Introduction G be, can, questions, have got, there is/there are, plurals S Introducing myself, Who are they? What can you do? V Cardinal numbers, Sports and activities, In the street, Possessions C song The Locomotion |
říjen | Unit 1 G Present simple, Ordinal numbers, Wh- questions, Yes/No questions, adverbs of frequency S Where do they live? Birthdays, Important dates V Months of the year, Household jobs, Holidays and festivals C A typical year in Britain, Festivals, Halloween |
listopad | Unit 2 G Present continuous, Present continuous x simple, must, subject and object pronouns S Talking about favourite animals V Farm animals, Wild animals C Animals in Britain, Animal classification, Thanksgiving |
prosinec | Unit 3 G past simple, regular vrebs, irregular verbs S Who was the man? V Phrases with at, in, on, Holidays C Holidays, Christmas |
leden | G regular x irregular verbs, past simple questions and short answers S Where were you last weekend? How did you travel? V Means of transport, Holiday problems C History – transport, Holidays in UK Revision Units 1-3 |
únor | Unit 4 G Countable x uncountable nouns, a/an, some x any S Asking for things in a cafe V Food and drink C British meals and melatimes |
březen | G How much/ How many, Articles S What do people have for lunch? Writing a recipe V Food and drink, a shopping list C Food from around the world, Easter |
duben | Unit 5 G How questions, comparative/ superlative adjectives, as…as S Comparing seasons /your life V Places, weather, adjectives C The weather in Britain, The USA |
květen | Unit 6 G going to, adjectives and adverbs S What are you going to do? V Types of TV programmes C The British cinema |
červen | G have to, making suggesions S Arranging a meeting V Types of films Revision Units 1-6 |
Občanská výchova |
|
vyučující | Mgr. Jarmila Rybáčková |
učebnice | Občanská výchova, rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia 6 (nakl. FRAUS) |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Člověk v rytmu času, Kalendář |
říjen | Život ve škole, Domov je tam, kde… Občanská společnost a škola |
listopad | Má vlast, Z historie |
prosinec | Miniúvod do lidských práv Lidské vztahy |
leden | První pomoc |
únor | Kalendář |
březen | Život v rodině a mimo ni, Rodinný život Mezilidské vztahy |
duben | Rozvoj osobnosti, Osobní bezpečí |
květen | Péče o zdraví, Režim dne |
červen | Zdravá výživa, Zneužívání návykových látek |
Matematika |
|
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová |
učebnice | MATEMATIKA 1,2,3 pro 6. ročník ZŠ (Odvárko, Kadleček) |
hodin týdně | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Opakování |
říjen | Desetinná čísla |
listopad | Desetinná čísla |
prosinec | Dělitelnost přirozených čísel |
leden | Dělitelnost přirozených čísel |
únor | Úhel |
březen | Osová souměrnost |
duben | Krychle a kvádr |
květen | Trojúhelník |
červen | Závěrečné opakování |
Fyzika |
|
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová |
učebnice | Fyzika pro 6. ročník ZŠ |
hodin týdně | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Látka a těleso |
říjen | Délka, hmotnost |
listopad | Objem, hustota |
prosinec | Hustota |
leden | Teplota, čas |
únor | Síla, gravitační síla |
březen | Newtonovy zákony |
duben | Tření |
květen | Těžiště, kladka, páka |
červen | Závěrečné opakování |
Biologie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Přírodopis 1 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Země a život -vznik Země,atmosféry a hydrosféry -vznik a vývoj živé hmoty Základní podmínky života |
říjen | Buněčná biologie -stavba a typy buněk -metabolismus buňky-fotosyntéza a dýchání -mikroskop a mikroskopování -systém organizmů-úvod Základní podmínky života |
listopad | Nebuněčné org.-viry Prokaryota-bakterie, sinice |
prosinec | Eukaryota – jednobuněční rostliny, houby, prvoci |
leden | Mnohobuněční-rostliny, řasy |
únor | Mnohobuněční-houby, lišejníky |
březen | Mnohobuněční živočichové -žahavci, ploštěnci, hlísti |
duben | Mnohobuněční živočichové -měkýši, hlavonožci, kroužkovci |
květen | Mnohobuněční živočichové -členovci-pavoukovci, korýši |
červen | Mnohobuněční živočichové Členovci-hmyz Hmyz s proměnou nedokonalou Hmyz s proměnou dokonalou |
Zeměpis |
|
vyučující | Mgr. Radek Hrdlička |
učebnice | Zeměpis 6 (FRAUS), Školní atlas světa |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Země jako vesmírné těleso – Vesmír, Sluneční soustava, Slunce, pohyby Země a Měsíce |
říjen | Globus a mapa, určování zeměpisné polohy, mapování, polohopis, výškopis, praktická kartografie |
listopad | Litosféra, stavba Země, druhy hornin, zemětřesení a sopky |
prosinec | Geomorfologičtí činitelé, vznik pohoří, erozní činitelé, utváření povrchu člověkem |
leden | Atmosféra: její funkce a složení, podnebné pásy, celoplanetární oběh vzduchových hmot, |
místní větry (monzuny, pasáty…) | |
únor | Vliv oceánu a pevniny na atmosféru, hydrosféra, světový oběh vody, světový oceán, |
sladkovodní část hydrosféry | |
březen | Pedosféra (půdní druhy a typy), biosféra (význam, rozložení flóry a fauny na Zemi) |
duben | Biosféra (podmínky existence života) |
PT: Lidské aktivity a problémy životního prostředí | |
květen | Zonalita a azonalita |
červen | Člověk a krajina (vzájemné interakce, využívání přírodní bohatství, trvale udržitelný rozvoj) |
praktický zeměpis | |
Dějepis |
|
vyučující | Mgr. Andrea Randáková |
učebnice | Dějiny pravěku a starověkého orientu, Dějiny antického Řecka a Říma (Augusta, P.) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do studia dějepisu Kalendář a letopočet Pravěk: vznik člověka, hominizace |
říjen | Neolitická revoluce, její průběh a důsledky |
listopad | Pravěk: pozdní doba kamenná, doba bronzová, doba železná |
prosinec | Starověk: dějiny Egypta, starověké Mezopotámie, Blízkého východu |
leden | Starověk: dějiny Blízkého východu, Indie, Číny |
únor | Starověk: dějiny antického Řecka |
březen | Starověk: dějiny antického Řecka a Makedonie |
duben | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
květen | Starověk: dějiny antického Říma |
červen | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
Estetická výchova – výtvarná a hudební |
|
vyučující | Mgr. Zuzana Libičová |
učebnice | Hudební výchova pro 6. ročník ZŠ, Hudební výchova pro gymnázia zpěvníky Já písnička II (naklad.Music Cheb) , Písnička II ( naklad. Cesty) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Ilustrace a kresba, tematické práce vztahující se k letnímu a podzimnímu období Základní hudební pojmy, teorie, notopis Pěvecké zásady ve sboru, lidová a umělá píseň, (nástroje, vznik lidové hudby a sběratelé lid. písní) |
říjen | Teorie barev, světlostní a barevnostní kontrasty, plocha a linie, odstín, sytost, tón, harmonie (malba, akvarel, tempera, suchý pastel) Hudební výrazové prostředky: melodie, rytmus, harmonie, dynamika |
listopad | Práce s materiálem, prostorová tvorba; užité umění (navázání na lidové tradice různých kultur) Zpěv lidových písní, kánonu; hudební nástroje; hudební formy, poslech: Rondo (J. Haydn), kánon (J. Pachelbel) |
prosinec | Užitá grafika, tematické práce, dekorativní předměty (vánoční a novoroční přání, atd.) Vánoční koledy; Hudební formy, poslech: Koncert (A. Vivaldi – Čtvero roč. dob, nebo J. S. Bach – Braniborské k.), sonáta (L. van Beethoven – Měsíční); společenské chování na koncertech, v galeriích |
leden | Výtvarné zpracování předmětného světa, kompoziční principy (koláž, asambláž, frotáž) Upevňování lidových písní; lidový tanec (furiant, folklór) Hudební formy, poslech: fanfáry (B. Smetana – fanfára z opery Libuše, nebo L. Janáček), umění fugy (J. S. Bach – Tokáta a fuga) |
únor | Základy lineární perspektivy, kresebné studie, zátiší Hudební formy, poslech: polka (B. Smetana); společenský tanec (polka, valčík, mazurka) |
březen | Inspirace přírodou (fauna, flóra); zvíře – pohyb, výraz a proporce Hudební formy, poslech: opera, vznik a vývoj ve světě, česká opera (A. Dvořák – Rusalka, B. Smetana – Prodaná nevěsta) |
duben | Člověk – lidská figura, portrét, tvarová stylizace Hudební formy, poslech: symfonie (L. van Beethoven, symfonická báseň (B. Smetana – Má vlast – Vltava) |
květen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl Hudební formy, poslech: balet (P. I. Čajkovskij – Labutí jezero), opereta (J. Offenbach) |
červen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl Hudební formy, poslech: balet (P. I. Čajkovskij – Labutí jezero), opereta (J. Offenbach) |
Tělesná výchova – I.NG a II.NG – hoši |
|
vyučující | Mgr. Radek Čejka |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tématický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost,rychlost,……. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, hod míčkem, skok daleký, skok vysoký,.. SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Basketbal, softbal, házená, kopaná,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky,šplh,….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…… GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
únor | SPORTOVNÍ HRY – Basketbal, házená, kopaná,….. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
březen | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty LVK I. NG a II. NG |
duben | ÚPOLY SPORTOVNÍ HRY – méně známé i tradiční,…. |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika jednotlivých dicsc. |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY POHYBOVÉ HRY |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tématických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech,organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…………). Vzájemnáná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj.Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport.Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj.Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí.Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. První pomoc. Plavání – (základní plavecká výuka) hygiena plavání, adaptace na vodní prostředí, základní plavecké dovednosti, jeden plavecký způsob (plavecká technika), prvky sebezáchrany a dopomoci tonoucímu |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova – I. NG a II.NG – dívky |
|
vyučující | Mgr. Radek Čejka |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tématický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost,…. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – skoky, hody,… SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Košíková, softbal, házená,…. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, florbal,…. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty LVK II.NG |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…. |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina, kruhy,…. |
březen | GYMNASTIKA – rytmická,…. ÚPOLY |
duben | SPORTOVNÍ HRY – netradiční |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika skoků,…. |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY – turnaje POHYBOVÉ HRY |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech,organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…………). Vzájemnáná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj.Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport.Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj.Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí.Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. První pomoc. Plavání – (základní plavecká výuka) hygiena plavání, adaptace na vodní prostředí, základní plavecké dovednosti, jeden plavecký způsob (plavecká technika), prvky sebezáchrany a dopomoci tonoucímu |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
