Český jazyk a literatura 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Marie Karfíková | ||
učebnice | Literatura pro SŠ – PS pro 4. ročník s ukázkami literárních děl Český jazyk pro střední školy – PS pro 4. ročník Maturita z českého jazyka a literatury cvičebnice |
||
hodinová dotace | 4 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | JAZYK Jazykověda a její disciplíny Historický vývoj češtiny LITERATURA Opakování – české drama 1. pol. 20. stol. Světová literatura 2. pol. 20. stol. |
||
říjen | SLOH Funkční styl řečnický LITERATURA Světová literatura 2. pol. 20. stol. – rozhněvaní mladí muži, magický realismus, postmoderna |
||
listopad | JAZYK Úvod do valeční syntaxe LITERATURA Absurdní drama Drama |
||
prosinec | SLOH Funkční styl umělecký Vypravování s uměleckými prvky LITERATURA Sci-fi a fantasy Poválečná česká literatura 50. léta v české literatuře Období tzv. „tání“ |
||
leden | JAZYK Nauka o textu Kritika, recenze LITERATURA Exilová a ineditní literatura Generace 60. let, rok 1968, normalizace |
||
únor | JAZYK Cvičení z fonetiky a ortografie Opakování – lexikologie a morfologie LITERATURA Česká váleční a historická próza 2. pol. 20. stol. Experimentální poezie |
||
březen | JAZYK Opakování – syntax SLOH Opakování – stylistika LITERATURA Oficiální literatura a „šedá zóna“ Samizdat a exil |
||
duben |
LITERATURA Analýza uměleckých a neuměleckých textů |
||
květen |
LITERATURA Komplexní jazykové rozbory |
||
Anglický jazyk 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Jitka Melounková | ||
učebnice | English File Upper-Intermediate fourth edition | ||
hodinová dotace | 3 | ||
Září |
Unit 6 |
||
Říjen |
G gerunds an infinitives |
||
Listopad | Unit 7 G Past modals V Verbs often confused P Weak form of have C Thanksgiving |
||
Prosinec |
G Verbs of the senses |
||
Leden | Unit 8 G The passive, have something done V Crime and punishment P the letter u |
||
Únor |
G Reporting verbs |
||
Březen |
Unit 9 |
||
Duben | G Uncountable and plural nouns V Wordbuilding S Revision for maturita |
||
Květen | |||
Červen | |||
|
|||
vyučující | |||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
Září |
|
||
Říjen | |||
Listopad | |||
Prosinec | |||
Leden | |||
Únor | |||
Březen | |||
Duben | |||
Květen | |||
Červen | |||
Německý jazyk 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Andrea Randáková | ||
učebnice | Direkt interaktiv 3 (Nakladatelství Klett) | ||
hodinová dotace | 3 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září |
Wiederholung |
||
říjen |
L24 – Heute feiern wir… |
||
listopad | L24 – Heute feiern wir… Was feiern wir? Trachten, Masken, Kostüme Grammatik: Sprichwörtliche Bestimmungen im Satz |
||
prosinec | L25 – Mein Auto ist kaputt Smarthome Hilfe! Mein Auto ist kaputt. Grammatik: Komposita bei Substantiven und Adjektiven Weihnachten |
||
leden |
L25 – Mein Auto ist kaputt |
||
únor | L26 – Die gesellschaft der Zukunft Sci-fi ist mein Lieblingsgenre So sieht die Welt im Jahr 2100 aus Grammatik: Infinitiv mt zu/ohne zu Mehrteilige Konjunktionen |
||
březen | L26 – Die gesellschaft der Zukunft Mensch der Zukunft Grammatik: Partizip I. Partizip II. |
||
duben | Wiederholung zum Abitur: Grammatik Konversationsthemen |
||
květen | |||
Základy společenských věd 2023 |
|||
vyučující | ThLic. Josef Prokeš | ||
učebnice | Základy společenských věd (Gilernová, Buriánek) | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Úvod do filozofie – předmět filozofie a hlavní filozofické problémy – vztah filozofie k jiným formám vědění o světě PT: Základní problémy sociokulturních problémů |
||
říjen | Přehled dějin filozofie – počátky filozofie v Indii a Číně |
||
listopad | – antické Řecko | ||
prosinec | – sofisté a Sokrates – Platónova teorie idejí |
||
leden | – Aristotelovo učení o tvarech a kategoriích – předchůdci atomismu a Demokritos z Abdér |
||
únor | – filozofie v helénistickém období – křesťanství a patristika – filozofie v období rané a vrcholné scholastiky |
||
březen | – filozofie a přírodní věda v období renesance a humanismu – filozofie novověku, empirismus a racionalismus – francouzské osvícenství – německá filozofie / Hegel , Kant / |
||
duben | Filozofické směry 19. století a 20.století – pozitivismus, voluntarismus, marxismus – současné filozofické směry – pragmatismus,existencialismus,fenomenologie souhrnné opakování |
||
květen | Filosofie na prahu 21. století. – rozbor vybraných filosofických textů Základy etiky PT: Morálka všedního dne |
||
květen | |||
Seminář ze základů společenských věd 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Květa Chocholová | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září |
Psychologie |
||
říjen |
Psychologie |
||
listopad |
Sociologie |
||
prosinec |
Politologie |
||
leden |
Politologie |
||
únor |
Právo |
||
březen |
Ekonomie |
||
duben |
Ekonomie |
||
Matematika 2023 |
|||
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová | ||
učebnice | POSLOUPNOSTI A ŘADY | ||
DIFERENCIÁLNÍ A INTEGRÁLNÍ POČET | |||
hodin týdně | 4 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Posloupnosti | ||
říjen | Posloupnosti | ||
listopad | Limity posloupností a nekonečné řady | ||
prosinec | Funkce | ||
leden | Funkce | ||
únor | Funkce | ||
březen | Funkce | ||
duben | Opakování středoškolské matematiky | ||
Seminář z českého jazyka |
|||
vyučující | doc. PhDr. Martin Schacherl, Ph.D. | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | opakování z morfologie | ||
říjen | opakování ze syntaxe | ||
listopad | opakování ze stylistiky | ||
prosinec | kritické hodnocení textů různých funkčních stylů | ||
leden | všestranný rozbor textu | ||
únor | rozvoj souvislého mluveného/psaného komunikátu | ||
březen | opakování z české literatury | ||
duben | opakování ze světové literatury | ||
Fyzika 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Klára Hunešová | ||
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Optika, Fyzika mikrosvěta | ||
hodin týdně | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Šíření, odraz a lom světla | ||
říjen | Paprsková optika | ||
listopad | Paprsková optika | ||
prosinec | Vlnová optika | ||
leden | Vlnová optika | ||
únor | Vlnová optika | ||
březen | Fyzika mikrosvěta | ||
duben | Volné téma | ||
Chemie 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář | ||
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 3 | ||
hodinová dotace | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | základy biochemie – sekundární metabolity dynamická biochemie-úvod a definice předmětu charakteristika a rozdělení metabolických dějů |
||
říjen | metabolické děje lipidy metabolismus lipidů |
||
listopad | sacharidy metabolismus sacharidů |
||
prosinec | proteiny metabolismus proteinů nukleové kyseliny metabolismus nukleových kyselin |
||
leden | vzájemné vztahy metabolických dějů dýchací řetězec regulace metabolismu |
||
únor | periodický zákon vztahy mezi strukturou a vlastnostmi látek redoxní děje |
||
březen | základní chemické výpočty vyčíslování chemických reakcí ovlivňování průběhu chemických reakcí |
||
duben | elektrochemie moderní chemické technologie a životní prostředí |
||
Biologie 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář | ||
učebnice | Genetika-Šmarda Ekologie-Šlégl | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Ekologie-charakteristika a cíle,vývoj Planeta Země-biosféra,vztahy, biogeochemické cykly(C,N,P,Ca…) |
||
říjen | Populace-rostlinné,živočišné,hl. charakteristiky Biotopy-charakteristické typy |
||
listopad | Společenstva-složení,hl.charakteristiky, rostlinné X živočišné srovnání, vztahy Ekosystémy-hl.typy, charakteristika, vztahy v ek.PT Problematika vztahů organizmů a prostředí |
||
prosinec | Biosféra a člověk-ekologické problémy-globální a místní Ekologické programy – udržitelní rozvoj, agenda 21 atd. PT Člověk a životní prostředí PT Životní prostředí regionu a ČR |
||
leden | Vznik a vývoj planety Země a jednotlivých geosfér Mineralogie – vznik, vlastosti a přehled hlavních nerostů |
||
únor | Petrologie – vznik, vlastnosti a přehled hlavních hornin Tektonická geologie – vnitřní geologické děje |
||
březen | Tektonická geologie – vnější geologické děje Pedologie – vznik a vlastnosti půd |
||
duben | Pedologie – třídění a přehled hlavních druhů a typů půd Hydrolologie – podzemní a povrchové vody |
||
Zeměpis 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Květa Chocholová | ||
učebnice | Školní atlas světa, Školní atlas ČR | ||
hodinová dotace | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Opakování | ||
Jižní Evropa (geografická charakteristika), opakování | |||
říjen | Jižní Evropa západní Evropa (geografická charakteristika) | ||
listopad | Západní Evropa, severní Evropa (geografická charakteristika) | ||
prosinec | Západní Evropa, severní Evropa (geografická charakteristika) | ||
leden | Východní Evropa a baltské země, evropské Rusko | ||
únor | Evropské Rusko jihovýchodní Evropa, Balkán | ||
březen | Střední Evropa | ||
duben | Česká republika – fyzicko-geografická a socio-geografická charakteristika | ||
Životní prostředí regionu a České republiky | |||
květen | |||
červen | |||
Dějepis 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Andrea Randáková | ||
učebnice | Dějepis 4 pro G a SŠ – Nejnovější dějiny (SPN) | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Politické a hospodářské dějiny habsburské monarchie na přelomu 19. a 20. století, opakování | ||
říjen | Politické a hospodářské dějiny habsburské monarchie na přelomu 19. a 20. století | ||
listopad | Mezinárodní situace ve světě před první světovou válkou | ||
prosinec | Válečné události první světové války | ||
leden | Politické a hospodářské dějiny Evropy a světa v meziválečném období | ||
únor | Válečné události druhé světové války Role médií v moderních dějinách |
||
březen | Poválečné uspořádání Evropy, světové a československé dějiny v 1. polovině 20.století Základní problémy sociokulturních problémů |
||
duben | Světové a československé dějiny v 2. polovině 20.stotletí, Svět v období studené války | ||
květen | |||
Seminář ze zeměpisu 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Květa Chocholová | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září |
Geografie jako věda, vesmír |
||
říjen |
Atmosféra, meteorologie |
||
listopad |
Biosféra |
||
prosinec |
Těžba nerostných surovin, energetika, průmysl |
||
leden |
Konfliktní oblasti světa |
||
únor |
Afrika |
||
březen |
Východní Asie |
||
duben |
Západní Asie |
||
Informatika 2023 |
|||
vyučující | Mgr. Luděk Polák | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | algoritmizace | ||
říjen | algoritmizace | ||
listopad | algoritmizace | ||
prosinec | algoritmizace | ||
leden | algoritmizace | ||
únor | algoritmizace | ||
březen | algoritmizace | ||
duben | Opakování | ||
květen | Opakování | ||
Tělesná výchova – dívky 2023 |
|||
4.VG | |||
vyučující | Mgr. Jitka Melounková | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
||
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
||
listopad |
GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně |
||
prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
||
leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
||
únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink | ||
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
||
duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
||
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
||
červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny | ||
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
||
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
||
změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) | ||
4.VG – chlapci | |||
vyučující | Mgr. Vladislav Doležal | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
||
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
||
listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
||
prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
||
leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
||
únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink | ||
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
||
duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
||
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketba | ||
červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny | ||
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
||
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
||
změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |