Český jazyk a literatura |
|||
vyučující | Mgr. Marie Karfíková | ||
učebnice | Čítanka 2 – Věra Martinková a kol., Český jazyk pro 2. roč. gymnázií – Jiří Kostečka | ||
hodinová dotace | 4 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | 2. období národního obrození Opakování – preromantismus v evropské literatuře Romantismus ve světové literatuře Nauka o slovní zásobě ( lexikologie ) – 1. část Publicistický styl – úvod |
||
říjen | Romantismus ve světové literatuře Nauka o slovní zásobě ( lexikologie ) – 2. část |
||
listopad | Díla na přechodu romantismu a realismu Psaní velkých písmen Čárka ve větě jednoduché |
||
prosinec | 3.období národního obrození Publicistický styl – kompozice a prostředky publicist.stylu |
||
leden | Počínající realismus v české literatuře I. kontrolní slohová práce (interview, fejeton, glosa ) |
||
únor | Kritický realismus ve světové literatuře 2.pol.19.st. Nauka o tvoření slov ( derivologie ) – 1. část |
||
březen | Naturalismus Nauka o tvoření slov – 2. část Slovotvorný a morfematický rozbor |
||
duben | Generace májovců Tvarosloví ( morfologie ) – 1.část |
||
květen | Básníci generace ruchovců a lumírovců Česká venkovská, historická a městská próza II. kontrolní slohová práce (reportáž) |
||
červen | České realistické drama Tvarosloví ( morfologie ) – 2. část Role médií v moderních dějinách |
||
Anglický jazyk 1 |
|||
vyučující | Mgr. Petra Kochrdová – 1 | ||
učebnice | English File Intermediate third edition, English File Upper-Intermediate | ||
hodinová dotace | 3 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
Září | Unit 9 G third conditional, quantifiers V making adjectives and adverbs, electronic devices, phrasal verbs S Talking about advantages and disadvantages, A magazine article |
||
Říjen | Unit 10 G Relative clauses, question tags V Compound nouns, crime S A biography C Thanksgiving |
||
Listopad | Unit 1 G Question formation, auxilieries, the…the, comparatives V compoud adjectives, modifiers S, W Interviews, CV C Thanksgiving |
||
Prosinec | Unit 2 G present perfect simple x continuous V illnesses and injuries S Traditions and holidays |
||
Leden | G using adjectives as nouns, adjective order V clothes and fashion W An informal email |
||
Únor | Unit 3 G narrative tenses, past perfect continuous, so/such … that V air travel S Stories, Talking about books |
||
Březen | G the position of adverbs and adverbial phrases V adverbs W A short story |
||
Duben | Unit 4 G future perfect and future continuous, zero and first conditionals, time clauses V environment, weather, expressions with take S For and against |
||
Květen | Unit 5 G unreal conditionals V feelings W an article |
||
Červen | G structures after wish V -ed x – ing adjectives S Talking about waste |
||
Anglický jazyk 2 |
|||
vyučující | Mgr. Jitka Melounková – 2 | ||
učebnice | New English File Intermediate third edition | ||
hodinová dotace | 3 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
Září | Unit 7 G first conditional, future time clauses + when, until… make x let, second conditional V education, housing S Ideal home, Extraordinary school |
||
Říjen | Unit 8 G reported speech, sentences, questions, gerunds x infinitives V shopping, making nouns from verbs, work S I want to speak to the manager – making complaints |
||
Listopad | Unit 9 G third conditional V making adjectives and adverbs S Talking about advantages and disadvantages, A magazine article |
||
Prosinec | G quantifiers V electronic devices, phrasal verbs S Traditions and holidays |
||
Leden | Unit 10 G Relative clauses, question tags V Compound nouns, crime S A biography |
||
Únor | Unit 1 G Question formation, auxilieries, the…the, comparatives V compoud adjectives, modifiers S, W Interviews, CV C Thanksgiving |
||
Březen | Unit 2 G present perfect simple x continuous V illnesses and injuries |
||
Duben | G using adjectives as nouns, adjective order V clothes and fashion W An informal email |
||
Květen | Unit 3 G narrative tenses, past perfect continuous, so/such … that V air travel S Stories, Talking about books |
||
Červen | G the position of adverbs and adverbial phrases V adverbs W A short story |
||
Konverzace z anglického jazyka |
|||
vyučující | Mgr. Jitka Melounková | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
Září | Housing | ||
Říjen | Traditions, holidays, feastdays | ||
Listopad | Over the map of Great Britain | ||
Prosinec | London | ||
Leden | The Czech Republic | ||
Únor | Prague | ||
Březen | English speaking countries | ||
Duben | Education | ||
Květen | Travelling | ||
Červen | Health, human body | ||
Německý jazyk – 1 |
|||
vyučující | Mgr. Michael Sekyrka | ||
učebnice | Schritte 4 A2.2 – učebnice, pracovní sešit (8. – 14. lekce) | ||
hodinová dotace | 3 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Wiederholung L8 – Am Wochenende Freizeitaktivitäten Am Wochenende gramatika: Konjunktiv II. – wäre, hätte, würde, könnte |
||
říjen | L8 – Am Wochenende Wünsche und Pläne Veranstaltungskalender gramatika: Konjunktiv II. Konjunktion trotzdem |
||
listopad | L9– Meine Sachen Meine Lieblingssachen Gegenstände und Materialien Vorlieben gramatika: Adjektivdeklination Komparation Wortbildung Adjektive: -los |
||
prosinec | L10 – Kommunikation Kommunikation und Beruf Auf der Post gramatika: Adjektivdeklination Frageartikel: Was für ein…? Weihnachten |
||
leden | L10 – Kommunikation Kommunikation und Medien Kommunikation und Kontakt gramatika: Passiv Wortbildung Adjektive: |
||
únor | L11– Unterwegs Wegbeschreibung Verkehr Wetter gramatika: lokale Präpositionen Konjunktion deshalb Wortbildung Adjektive: -bar, -ig, -isch |
||
březen | L12 – Reisen Reisen und Reisenbuchen Reiseziele Aktivitäten im Urlaub gramatika: lokale Präpositionen Adjektivdeklination ohne Artikel temporale Präpositionen |
||
duben | L13 – Geld Bank Bankgeschäfte Dienstleistungen gramatika: indirekte Fragen mit Fragenpronomen was,wo… indirekte Fragen bei Ja-/Nein-Fragen Verb lassen |
||
květen | L14 – Lebensstationen Ich und andere Urlaub und Freizeit Kosenamen gramatika: Wiederholung Perfekt und Präteritum Wiederholung Satzverbindungen mit wenn, weil, dass Wiederholung Konjunktiv II. |
||
červen | L14 – Lebensstationen Wünsche und Träume Ich würde gern machen gramatika: Wiederholung Wortbildung Adjektive Wiederholung Komposita, Nomen Diminutivum: -chen Sommerferien |
||
|
|||
Německý jazyk – 2 |
|||
vyučující | Mgr. Andrea Randáková | ||
učebnice | Schritte 3 A2.1 (L6 – 7) Schritte 4 A2.2 (L8 – 10) |
||
hodinová dotace | 3 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Wiederholung L6 – Ausbildung und Karriere Aus- und Weiterbildung Schule und Schularten Schulfächer Grammatik: Präteritum der Modalverben |
||
říjen | L6 – Ausbildung und Karriere Mein Traumberuf Grammatik: Konjunktion dass Konjunktionen – Wiederholung |
||
listopad | L7 – Feste und Geschenke Feste feiern Ein Fest planen Grammatik: Dativ als Objekt Stellung der Objekte |
||
prosinec | L7 – Feste und Geschenke Feste im Laufe des Jahres Geschenke Weihnachten Grammatik: Präposition von + Dativ Präpositionen – Wiederholung |
||
leden | L8 – Am Wochenende Freizeitaktivitäten Am Wochenende Grammatik: Konjunktiv II. – wäre, hätte, würde, könnte |
||
únor | L8 – Am Wochenende Wünsche und Pläne Veranstaltungskalender Grammatik: Konjunktiv II. Konjunktion trotzdem |
||
březen | L9 – Meine Sachen Meine Lieblingssachen Gegenstände und Materialien Vorlieben Grammatik: Adjektivdeklination Komparation |
||
duben | L9 – Meine Sachen Vorlieben Grammatik: Adjektivdeklination Komparation |
||
květen | L10 – Kommunikation Kommunikation und Beruf Auf der Post Grammatik: Adjektivdeklination Frageartikel Was für ein…? |
||
červen | L10 – Kommunikation Kommunikation und Medien Kommunikation und Kontakt Grammatik: Passiv Wortbildungadjektive Wiederholung |
||
Základy společenský věd |
|||
vyučující | Mgr. Radek Čejka | ||
učebnice | Základy společenských věd pro 2. ročník vyššího gymnázia – DIDAKTIS | ||
hodinová dotace | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | opakování: psychologie | ||
říjen | opakování sociologie: úvod, předmět a metody, vývoj sociolog. myšlení, funkce sociologie vývoj lidského společenství, socializace a osobnost, sociální role |
||
listopad | pozice a status, sociální struktura,skupinové konflikty sociální skupiny a útvary, malá sociální skupina |
||
prosinec | instituce a organizace, státní politika a moc, veřejné mínění, Média a mediální produkce, uživatelé, účinky mediální produkce a vliv médií |
||
leden | volný čas, kultura, životní styl a volný čas, rodina, Sociální komunikace, Spolupráce a soutěž,člověk ve sféře práce, volba povolání a nezaměstnanost |
||
únor | patologické jevy ve společnosti, globální problémy, člověk a životní prostředí základní problémy sociokulturních problémů |
||
březen | úvod, podstata státu, formy států, demokratický právní stát | ||
duben | politika a politologie | ||
květen | ústava a listina základních lidských práv a svobod Sociální komunikace, Spolupráce a soutěž |
||
červen | Opakování, historické teorie o společnosti a státu Člověk a životní prostředí Základní problémy sociokulturních problémů |
||
Matematika |
|||
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová | ||
učebnice | Funkce, Goniometrie, Stereometrie | ||
hodin týdně | 4 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Opakování planimetrie, lineární funkce | ||
říjen | Kvadratické funkce | ||
listopad | Lineární lomené funkce, mocninné funkce | ||
prosinec | Exponenciální funkce a rovnice | ||
leden | Logaritmické funkce a rovnice, | ||
únor | Goniometrické funkce | ||
březen | Goniometrické vzorce a rovnice | ||
duben | Trigonometrie (PT: Seberegulace, efektivní řešení problémů) | ||
květen | Volné rovnoběžné promítání | ||
červen | Základní poznatky ze stereometrie | ||
Fyzika |
|||
vyučující | PaedDr. Ivana Kalivodová | ||
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Molekulová fyzika | ||
Fyzika pro gymnázia – Mechanické kmitání a vlnění | |||
hodin týdně | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Základy molekulové fyziky a termodynamiky | ||
říjen | Vnitřní energie, teplo | ||
listopad | Vnitřní energie, teplo | ||
prosinec | Molekulová fyzika plynů | ||
leden | Molekulová fyzika plynů | ||
únor | Molekulová fyzika pevných látek | ||
březen | Molekulová fyzika kapalin | ||
duben | Změny skupenství | ||
květen | Mechanické kmitání a vlnění | ||
červen | Mechanické kmitání a vlnění | ||
Chemie |
|||
vyučující | Bc. Michaela Kovaříková | ||
učebnice | Chemie 2 díl. | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | . Kvalitativní a kvantitativní stránka chemických reakcí Elektrochemie – redoxní potenciály, redoxní rovnice Elektrolýza Galvanické články a akumulátory |
||
říjen | Kovy a kovová vazba Výskyt a zpracování kovů |
||
listopad | Přechodné prvky – obecně, III B skupina IV A, V B skupina prvků VI A, VII B skupina prvků Triády přechodných kovů |
||
prosinec | Kovy VII B skupiny Kovy IX B skupiny Kovy X B skupiny Kovy XI B skupiny |
||
leden | Kovy XII B skupiny Lanthanoidy, aktinoidy 6. Základy organické chemie Úvod do studia organické chemie – složení organ. Sloučenin, názvosloví, izomerie Klasifikace organických reakcí, indukční a mezomerní efekt |
||
únor | Úvod do problematiky uhlovodíků Uhlovodíky s jednoduchými vazbami Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba, přehled nejdůležitějších sloučenin |
||
březen | Uhlovodíky s dvojnými vazbami Obecné vlastnosti dvojné vazby |
||
duben | Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba a přehled hlavních slouč. |
||
květen | Uhlovodíky s trojnými vazbami Obecné vlastnosti trojné vazby |
||
červen | Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba a přehled hlavních slouč.Opakování |
||
Biologie |
|||
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář | ||
učebnice | Zoologie | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Zoologie a zoologické obory Systém a evoluce živočichů-obecně,přehled taxonů Podříše prvoci,kmen praprvoci-bičíkoci |
||
říjen | Výtrusovci,nálevníci Podříše mnohobuněční-rozmnožování a vývin Tkáně orgány a orgánové soustavy |
||
listopad | Diblastica-houby, žahavci-stavba těla, systém Triblastica-pláštěnci-stavba těla, systém Hlísti, měkkýši-stavba těla, systém |
||
prosinec | Kroužkovci-stavba těla,systém Členovci-obecné znaky kmene Klepítkatci-stavba těla.systém Žebernatí-stavba těla.systém |
||
leden | Vzdušnicovci-stonožky,mnohonožky,chvostoskoci Hmyz-obecné znaky,stavba těla Hemimetabolia-systém Holometabolia-systém |
||
únor | Bezobratlí souhrn Strunatci-charakteristika,tělesný plán Podkmen pláštěnci-stavba těla,systém |
||
březen | Podkmen obratlovci-charakteristika,třídění Třída kruhoůstí-stavba těla,systém Paryby-stavba těla,systém Ryby stavba těla |
||
duben | Ryby-systém Obojživelníci –stavba těla,systém Plazi-stavba těla |
||
květen | Plazi-systém Ptáci-stavbatěla,systém Savci-stavba těla |
||
červen | Savci-systém Souhrn obratlovců Ekologie živočichů |
||
Zeměpis |
|||
vyučující | Mgr. Radek Hrdlička | ||
učebnice | Geografie 2 – socioekonomická část (Mirvald, S.,1998, SPN), Školní atlas světa | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | obyvatelstvo světa: vývoj počtu obyvatel Země, rozmístění obyvatelstva a jeho pohyb, urbanizace | ||
PT: Globalizační a rozvojové procesy | |||
říjen | Obyvatelstvo světa: rasy, náboženství | ||
PT: Základní problémy sociokulturních problémů | |||
listopad | Urbanizace, města a venkov, vyspělost a chudoba | ||
prosinec | Světové hospodářství: struktura světové hospodářství | ||
leden | Světové hospodářství: zemědělství, rybolov | ||
únor | Využití oceánů, lesní hospodářství | ||
březen | Lesní hospodářství, struktura průmyslu, těžba, energetika, doprava | ||
duben | Doprava, politická mapa světa: poloha a rozloha států, státní hranice | ||
květen | Konfliktní oblasti světa | ||
červen | Globální problémy lidstva | ||
PT: Globální problémy, jejich příčiny a důsledky | |||
PT: Člověk a životní prostředí | |||
Dějepis |
|||
vyučující | Mgr. Michael Sekyrka | ||
učebnice | Dějepis 2 (Čornej, SPN 2001) | ||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | ||
říjen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | ||
listopad | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně přemyslovského státu | ||
prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny států za vrcholného středověku | ||
leden | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | ||
únor | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy a světa v pozdním středověku | ||
Základní problémy sociokulturních problémů | |||
březen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny českého státu v pozdním středověku | ||
duben | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | ||
květen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | ||
červen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | ||
Informatika a výpočetní technika |
|||
vyučující | Mgr. Luděk Polák | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 1 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | Tvorba prezentace | ||
říjen | Prezentační technologie – PowerPoint | ||
listopad | Prezentační technologie – PowerPoint | ||
prosinec | Prezentační technologie – PowerPoint | ||
leden | Prezentační technologie – SmartBoard | ||
únor | Prezentační technologie – SmartBoard | ||
březen | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu Účinky mediální produkce a vliv médií integrovat |
||
duben | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu | ||
květen | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu | ||
červen | Opakování | ||
Estetická výchova – výtvarná a hudební |
|||
vyučující | Mgr. Petra Dudáková | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tematický celek | ||
září | BAROKO – Vyspělý novověk, atmosféra doby – Architektura, dvě podoby baroka – Hlavní znaky a představitelé barokního sochařství a malířství – Selské baroko, tvář českého venkova (výtvarné zpracování šerosvitu v obraze; barokní sochy v našem okolí) |
||
říjen | UMĚNÍ 18. STOLETÍ – Rokoko, základní znaky a uplatnění slohu – Charakteristika klasicismu a osvícenství – Památky monumentální architektury u nás i ve světě – Znaky a hlavní představitelé malby klasicismu (Výtvarné vyjádření symetrie) |
||
listopad | ROMANTISMUS – Romantický umělecký princip – Srovnání s klasicismem – HISTORISMUS, znaky romantické architektury, památky u nás i ve světě – Náměty a směřování evropského romantického malířství a sochařství – Generace Národního divadla (umění jako cesta k sebevyjádření) |
||
prosinec | REALISMUS A IMPRESIONISMUS – Realistický umělecký princip, hlavní představitelé – Kořeny impresionismu – Znaky impresionistické malby a sochařství, vybraní autoři (např. francouzští a čaští) – Pointilismus (barevná skvrna jako prostředek malby) |
||
leden | POSTIMPRESIONISTÉ – Odklon od tradice – Život a dílo P. Cézanna, V. van Gogha a P. Gauguina; jejich zakladatelský přínos (malba zátiší inspirovaná P. Cézannem) |
||
únor | SYMBOLISMUS A SECESE – Hlavní představitelé a umělecké skupiny světového i českého symbolismu; symbol – Smysl a hlavní rysy secese – Osobnosti evropské secesní malby a architektury (využití ornamentu ve výtvarné tvorbě; návrhy plakátů, tapet aj. vycházející ze stylizace organických přírodních tvarů – kresba, malba, grafika) |
||
březen | AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY POČ.20.STOLETÍ – Osobnosti a znaky fauvismu, expresionismu, futurismu a kubismu – Exprese jako tendence v umění – Umělecká skupina Osma (inspirace uměleckou tvorbou přírodních národů; konstrukce obrazového prostoru pomocí čistých barev bez modelace H. Matisse; destrukce skutečnosti podle P. Picassa a G Braqua, asambláž) |
||
duben | ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ – P. Mondrian – Je možné vypočítat obraz? – Orfismus F. Kupky – Radikální abstrakce amerických umělců 2. pol. 20. st. (přesun těžiště výtvarného umění z Francie do USA) DADA A SURREALISMUS – Základní principy a hlavní představitelé BAUHAUS – funkcionalistická architektura a její vliv ve 2. pol. 20. st. (záznam hudebních dojmů skladbou abstraktních lineárních prvků a barevných ploch; ready mades M. Duchampa, prvek hry, náhody a absurdity ve výtvarném umění; surrealistická koláž) |
||
květen | HLAVNÍ VÝTVARNÉ UMĚLECKÉ PROUDY A SMĚRY 2.POL.20.STOLETÍ (představují sami žáci parafrázemi) AKČNÍ A INFORMEL V USA A V EVROPĚ – výtvarná akce, japonská kaligrafie – strukturální a aktivní grafika V. Boudníka, informel M. Medka NOVÁ FIGURACE – návrat k člověku v malířství i sochařství POP-ART a velkoměstské prostředí, reklama, komiks FOTOREALISMUS, fotografická optika OP-ART a KINETICKÉ UMĚNÍ, mobily podle Alexandera Caldera NEOKONSTRUKTIVISMUS – matematický princip řádu, výtvarná hra s permutacemi |
||
červen | HAPPENING, PERFORMANCE LAND ART – přímé výtvarné zásahy do přírody KONCEPTUÁLNÍ UMĚNÍ – kde končí hranice umění? |
||
Tělesná výchova |
|||
1.VG a 2.VG – dívky | |||
vyučující | Mgr. Radek Čejka | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tématický celek | ||
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
||
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – hody a vrhy, …. SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
||
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
||
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, házená | ||
leden | OCHRANA OBYVATELSTVA SPORTOVNÍ HRY – Košíková |
||
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina,…. ÚPOLY |
||
březen | Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty LVK 1.VG GYMNASTIKA |
||
duben | SPORTOVNÍ HRY LEHKÁ ATLETIKA |
||
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
||
červen | LEHKÁ ATLETIKA Turnaje |
||
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tématických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech,organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
||
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace,komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…………). Vzájemnáná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj.Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
||
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) | ||
Tělesná výchova |
|||
1.VG a 2.VG a 3.VG a 4.VG – hoši | |||
vyučující | Mgr. Radek Čejka | ||
učebnice | |||
hodinová dotace | 2 | ||
měsíc | Tématický celek | ||
zaří | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
||
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – technika SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
||
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Softbal,házená, kopaná GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
||
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal | ||
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková | ||
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, hrazda, kruhy,…. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
||
březen | GYMNASTIKA – sestava ÚPOLY LVK 1.VG |
||
duben | SPORTOVNÍ HRY – výstupy žáků 4.VG | ||
květen | LEHKÁ ATLETIKA POHYBOVÉ HRY |
||
červen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a výstupy žáků SPORTOVNÍ HRY – turnaje |
||
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tématických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech,organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. |
||
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace,komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…………). Vzájemnáná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj.Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
||
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |