Erasmus Maďarsko živě…

Fotogalerie Erasmus Maďarsko duben

Den 4

Dnešní den jsme začali cestou autobusem do Visegrádské citadely. Vyšli jsme schody a celou jsme si ji prošli. Viděli jsme kopii maďarských korunovačních klenot, dobové vykreslení středověké hostiny či krásný výhled na okolní krajinu. Následně jsme o kousek popojeli a dostali jsme se k bobové dráze, kterou jsme si mohli také vyzkoušet. Poté jsme měli oběd v hotelu Visegrád. Po obědě jsme opět popojeli. Tentokrát to bylo ke Královskému paláci. Měli jsme zde pěknou prohlídku a viděli jsme i místo kde byla podepsána smlouva o V4. Opustili jsme Visegrád a dojeli jsme do nedalekého města s názvem Szentendre. Je to centrum srbské menšiny v Maďarsku a také centrum umělců. Zde jsme dostali na nějakou dobu rozchod. A nakonec jsme se opět vrátili na školu.

Vojtěch Šídlo, 1.VG

Den 3

Celé dopoledne jsme měli výuku. Při tělocviku hráli kluci volejbal a děvčata vybíjenou s jinými pravidly. V dějepise jsme probírali zeměpisné objevy. Trochu jsme se obávali hodiny maďarštiny, která nakonec byla velmi zajímavá. Poznali jsme něco nového z kultury obou našich zemí. V hodině němčiny jsme prezentovali české významné osobnosti. Při chemii jsme prováděli pokusy, kterým jsme ale příliš nerozuměli. V hodině tanců jsme si všichni s chutí zatancovali dva tradiční německé tance. Po odpolední pauze jsme odjeli vlakem do města Esztergom (Osřihom) kde jsme navštívili slavnou baziliku ve které sídlí maďarský kardinál. Z baziliky jsme sestoupili k břehu Dunaje po tzv. Kočičích schodech (bývalá úniková cesta). Večer jsme ve společenské místnosti hráli deskové hry.

Sylva, Danča, Roza

Den 2

Celý den jsme strávili v Budapešti. Ráno jsme se setkali s naším českým průvodcem Jiřím Zamanem který nás doprovodil na hrad Budín vedovodící části Buda na pravém břehu Dunaje. Pan Jiří nám poutavě vyprávěl nejen o historii, ale také nás učil nás rozpoznávat stavební slohy na slavných historických budovách. V poledne jsme si odpočinuli v krásné alejí kvetoucích sakur. Po obědě nás okouzlila prohlídka maďarské parlamentní budovy s dechberoucími zlatem zdobenými sály. V jednom z nich jsme mohli obdivovat i královské korunovační klenoty. Den jsme zakončili návštěvou Domu teroru na hlavní třídě. Byl to pro všechny silný emocionální zážitek.

Strnadová, Chmelová, Cimburová, 1.VG

Den 1