Český jazyk a literatura |
||
učebnice |
Český jazyk pro střední školy 2 – učebnice, pracovní sešit (Taktik) Nová literatura pro střední školy 2 (Taktik) Literatura pro 2. ročník středních škol – učebnice, pracovní sešit (Didaktis) |
|
hodinová dotace | 4 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | JAZYK Nauka o slovní zásobě Slovo a jeho význam LITERATURA Romantismus ve světové literatuře |
|
říjen | JAZYK Vrstvy slovní zásoby Frazeologie LITERATURA Romantismus ve světové literatuře |
|
listopad | SLOH Funkční styl odborný LITERATURA 3. etapa národního obrození |
|
prosinec | JAZYK Nauka o tvoření nových slov LITERATURA 4. fáze národního obrození |
|
leden | SLOH Druhy popisu Líčení LITERATURA Kritický realismus ve světové literatuře 2. pol. 19. stol. |
|
únor | JAZYK Tvarosloví a jejich mluvnické kategorie LITERATURA Naturalismus ve světové literatuře |
|
březen | SLOH Funkční styl administrativní LITERATURA Májovci |
|
duben | SLOH Útvary používané v souvislosti s přijetím do zaměstnání LITERATURA Ruchovci Lumírovci |
|
květen | SLOH Charakteristika LITERATURA Česká venkovská, městská a historická próza |
|
červen | JAZYK Pravopis Media v moderních dějinách LITERATURA České realistické drama |
|
Anglický jazyk 1 |
||
učebnice | Insight Intermediate second edition Insight Upper-Intermediate second edition |
|
hodinová dotace | 4 | |
měsíc | Tematický celek | |
Září |
Unit 6 |
|
Říjen |
G have / get something done |
|
Listopad | Unit 7 G reported speech, reported questions V perception adn observation, adverb-adjective collocations S complaining and asking people to do things C Thanksgiving |
|
Prosinec | Unit 8 G third conditional V describing jobs, idioms – work C Christmas |
|
Leden |
G I wish, if only |
|
Únor |
Unit 9 |
|
Březen | Unit 10 G participal clauses V abstract nouns, talent |
|
Duben | G determiners V phrases with “and”, compound adjectives, describing events S debating |
|
Květen | Unit 1 G review of present and past tenses V describing qualities, synonyms S giving and acknowledging opinions |
|
Červen | G past perfect simple x continuous V word analysis W An article – purpose and result |
|
Anglický jazyk 2, 3 |
||
učebnice | English File Intermediate, fourth edition. | |
hodinová dotace | 4 | |
měsíc | Tematický celek | |
Září |
Unit 6 |
|
Říjen | G Modals of deduction V The body Revision |
|
Listopad | Unit 7 G First conditional, future time clauses + when, until… make x let, V Education S Ideal home, Extraordinary school |
|
Prosinec | G Second conditional V Housing S Christmas |
|
Leden | Unit 8 G Reported speech V Shopping, work S I want to speak to the manager – making complaints |
|
Únor | G Gerunds x infinitives V Making nouns from verbs Revision |
|
Březen |
Unit 9 |
|
Duben | G Indirect questions S Talking about advantages and disadvantages W – Magazine article |
|
Květen |
Unit 10 G Relative clauses |
|
Červen | G Question Tags V Crime Final Revision |
|
Konverzace z anglického jazyka – nepovinná |
||
vyučující | Mgr. Jana Remešová | |
hodinová dotace | 1 | |
měsíc | Tematický celek | |
Září | People, home | |
Říjen | School, work | |
Listopad | Family and social life | |
Prosinec | Food | |
Leden | Shopping and services | |
Únor | Travelling and tourism | |
Březen | Culture and free time | |
Duben | Sport, health | |
Květen | Science and technology, nature and environment | |
Červen | State and society, English-speaking countries | |
Německý jazyk |
||
učebnice | Direkt interaktiv 2, 3 | |
hodinová dotace | 3 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Wiederholung L14 – Gesundheit Mein Körper Gesund oder krank? Beim Arzt, Im Krankenhaus Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen und, aber, oder, sondern, denn Konjunktionen dann, sonst, deshalb, darum, deswegen, außerdem, trotzdem |
|
říjen | L15-Höher, schneller, weiter Sportarten Mannschaftssport oder Einzelsport? Olympische Spiele Grammatik: Konjunktionen dass, weil, als,wenn |
|
listopad | L15-Höher, schneller, weiter Beweg dich! Gesunde Lebensweise Grammatik: Konjunktionen als x wenn, obwohl Nebensätze |
|
prosinec | L16-Kultur? Ja, bitte! Heute im Kino Film, Kino, Fernsehen Grammatik: Nebensätze mit dass und damit Der Ersatz durch Infinitivkonstruktion mit zu Weihnachten |
|
leden | L16-Kultur? Ja, bitte! Bist du ein echter Musikfreak? Musik, Literatur, Geschichte Grammatik: Infinitiv mit/ohne zu |
|
únor | L17-Online oder offline? Googeln oder Blättern? Medien Danke für deinen Like Grammatik: Präteritum, Relativsatz |
|
březen | L18-Was würdest du studieren, wenn…? Und was jetzt? Meine Entscheidung Studium an der Universität Grammatik: Konjunktiv II. |
|
duben | L18-Was würdest du studieren, wenn…? Schulwesen in D-A-CH Studium im Ausland Grammatik: Konditional Ostern |
|
květen | L19-Wünsche und Träume Ich habe einen Traum Beruf Lebenslauf und Bewerbung Grammatik: Konjunktiv |
|
červen | L19-Wünsche und Träume Wo siehst du dich in 10 Jahren? Schicksal oder Zufall Grammatik: Futur Wiederholung |
|
Německý jazyk 2 |
||
učebnice | Direkt interaktiv 1 | |
hodinová dotace | 3 | |
měsíc | Tematický celek | |
září |
Wiederholung |
|
říjen |
L8 – Wir treffen uns in Salzburg |
|
listopad |
L9 – Mein Haus ist meine Burg |
|
prosinec |
L9 – Mein Haus ist meine Burg |
|
leden |
L10 – Urlaub in Österreich |
|
únor |
L10 – Urlaub in Österreich |
|
březen |
L11 – Unterwegs zum Stadtfest |
|
duben |
L11 – Unterwegs zum Stadtfest |
|
květen |
L12 – Unsere Reise durch Deutschland |
|
červen |
L12 – Unsere Reise durch Deutschland |
|
Konverzace ve španělském jazyce – 2023 |
||
učebnice | Nuevo Ven 1 – libro del alumno – učebnice, pracovní sešit, studijní příručka (Lekce 1-7) | |
hodinová dotace | 3 | |
měsíc | Tematický celek | |
září |
Hola, Buenos días L1 základní pozdravy, představování, výslovnost |
|
říjen |
Hola, Buenos días L1, Presentaciones L2 formální a neformální pozdrav, povolání |
|
listopad |
Presentaciones L2 povolání |
|
prosinec |
Alquilar un piso L3 bydlení, nábytek |
|
leden |
Alquilar un piso L3, Por la ciudad L4 bydlení, nábytek, město |
|
únor | Por la ciudad L4 udávání času, město, dopravní prostředky |
|
březen |
Comer en el restaurante L5 jídlo, pití, restaurace |
|
duben |
Comer en el restaurante L5, Háblame de ti L6 Pascua – Velikonoce |
|
květen | Háblame de ti L6 rodina |
|
červen |
De compras L7 |
|
Seminář z chemie |
||
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 2 | |
hodinová dotace | 1 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | analytická chemie: kvalitativní a kvantitativní analýza příprava a skladování vzorku hodnocení výsledků |
|
říjen | vážková analýza: srážení a filtrace laboratorní cvičení |
|
listopad | vážková analýza: žíhání a sušení laboratorní cvičení |
|
prosinec | optické metody: atomová emisní spektrometrie atomová absorpční spektroskopie |
|
leden | optické metody: refraktometrie |
|
únor | titrace: teorie kyselin a zásad pH titrační křivka |
|
březen | titrace: alkalimetrie a acidimetrie laboratorní cvičení |
|
duben | Freseniův postup dělení kationtů: reakce: skupinové, selektivní, specifické mez dokazatelnosti laboratorní cvičení |
|
květen | chromatografie: kapalinová chromatografie laboratorní cvičení |
|
červen | chromatografie: plynová chromatografie moderní přístrojové metody HPLC, detektory FID a ECD |
|
Základy společenský věd |
||
učebnice | Společenské vědy pro střední školy 2. díl – DIDAKTIS | |
hodinová dotace | 1 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Opakování psychologie | |
říjen | Opakování sociologie: úvod, předmět a metody, vývoj sociologického myšlení, funkce sociologie vývoj lidského společenství, socializace a osobnost, sociální role, sociální deviace a patologické jevy |
|
listopad | Společnost a společenské útvary | |
prosinec | Struktura společnosti | |
leden | Měnící se společnost – sociální z měna a moderní společnost, multikulturní a multietnická společnost, netolerance, xenofobie, rasismus PT: Základní problémy sociokulturních problémů |
|
únor | Stát a demokracie – stát, státní moc, formy státu, stát a národ, demokracie a nedemokratické systémy, problémy současné demokracie | |
březen | Politika a my – politická participace a pluralita, politická ideologie, politické strany, volby a volební chování, média a politický život, politický extremismus PT: Mediální výchova |
|
duben | Já jako občan ČR – ústava a listina základních práv a svobod, moc zákonodárná, výkonná a soudní v ČR | |
květen | Historické teorie společnosti a státu (antická, křesťanská, renesanční, novověká politická filosofie) | |
červen | Myšlení o moderní společnosti a státu Opakování |
|
Seminář ze základů společenský věd |
||
hodin týdně | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září |
|
|
říjen |
|
|
listopad |
|
|
prosinec |
|
|
leden |
|
|
únor |
|
|
březen |
|
|
duben |
|
|
květen |
|
|
červen |
|
|
Matematika |
||
učebnice | Funkce Goniometrie Stereometrie |
|
hodin týdně | 4 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Lineární funkce | |
říjen | Kvadratické funkce | |
listopad | Lineární lomené funkce, mocninné funkce | |
prosinec | Exponenciální funkce a rovnice | |
leden | Logaritmické funkce a rovnice | |
únor | Goniometrické funkce | |
březen | Goniometrické vzorce a rovnice | |
duben | Trigonometrie | |
květen | Volné rovnoběžné promítání | |
červen | Základní poznatky ze stereometrie | |
Fyzika |
||
učebnice | Fyzika pro gymnázia – Molekulová fyzika | |
Fyzika pro gymnázia – Mechanické kmitání a vlnění | ||
hodin týdně | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Základy molekulové fyziky a termodynamiky | |
říjen | Vnitřní energie, teplo | |
listopad | Vnitřní energie, teplo | |
prosinec | Molekulová fyzika plynů | |
leden | Molekulová fyzika plynů | |
únor | Molekulová fyzika pevných látek | |
březen | Molekulová fyzika kapalin | |
duben | Změny skupenství | |
květen | Mechanické kmitání a vlnění | |
červen | Mechanické kmitání a vlnění | |
Chemie |
||
učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 2 | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Kvalitativní a kvantitativní stránka chemických reakcí Elektrochemie – redoxní potenciály, redoxní rovnice Elektrolýza, galvanické články a akumulátory |
|
říjen | Kovy a kovová vazba Výskyt a zpracování kovů |
|
listopad | Přechodné prvky – obecně, III B skupina IV B, V B skupina prvků VI B, VII B skupina prvků |
|
prosinec | Kovy VIII B skupiny triády přechodných kovů laboratorní práce |
|
leden | Lanthanoidy, aktinoidy Základy organické chemie Úvod do studia organické chemie – složení organ. sloučenin, názvosloví, izomerie Klasifikace organických reakcí, indukční a mezomerní efekt |
|
únor | Úvod do problematiky uhlovodíků Uhlovodíky s jednoduchými vazbami Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba, přehled nejdůležitějších sloučenin |
|
březen | Uhlovodíky s dvojnými vazbami Obecné vlastnosti dvojné vazby |
|
duben | Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba a přehled hlavních sloučenin |
|
květen | Uhlovodíky s trojnými vazbami Obecné vlastnosti trojné vazby |
|
červen | Fyzikální a chemické vlastnosti Příprava, výroba a přehled hlavních sloučenin, opakování |
|
Biologie |
||
učebnice | Zoologie | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Zoologie a zoologické obory Systém a evoluce živočichů-obecně,přehled taxonů Podříše prvoci,kmen praprvoci-bičíkoci |
|
říjen | Výtrusovci,nálevníci Podříše mnohobuněční-rozmnožování a vývin Tkáně orgány a orgánové soustavy |
|
listopad | Diblastica-houby, žahavci-stavba těla, systém Triblastica-pláštěnci-stavba těla, systém Hlísti, měkkýši-stavba těla, systém |
|
prosinec | Kroužkovci-stavba těla,systém Členovci-obecné znaky kmene Klepítkatci-stavba těla.systém Žebernatí-stavba těla.systém |
|
leden | Vzdušnicovci-stonožky,mnohonožky,chvostoskoci Hmyz-obecné znaky,stavba těla Hemimetabolia-systém Holometabolia-systém |
|
únor | Bezobratlí souhrn Strunatci-charakteristika,tělesný plán Podkmen pláštěnci-stavba těla,systém |
|
březen | Podkmen obratlovci-charakteristika,třídění Třída kruhoůstí-stavba těla,systém Paryby-stavba těla,systém Ryby stavba těla |
|
duben | Ryby-systém Obojživelníci –stavba těla,systém Plazi-stavba těla |
|
květen | Plazi-systém Ptáci-stavbatěla,systém Savci-stavba těla |
|
červen | Savci-systém Souhrn obratlovců Ekologie živočichů |
|
Zeměpis |
||
učebnice | Geografie 2 – socioekonomická část (Mirvald, S.,1998, SPN), Školní atlas světa | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | obyvatelstvo světa: vývoj počtu obyvatel Země, rozmístění obyvatelstva a jeho pohyb, urbanizace | |
PT: Globalizační a rozvojové procesy | ||
říjen | Obyvatelstvo světa: rasy, náboženství | |
PT: Základní problémy sociokulturních problémů | ||
listopad | Urbanizace, města a venkov, vyspělost a chudoba | |
prosinec | Světové hospodářství: struktura světové hospodářství | |
leden | Světové hospodářství: zemědělství, rybolov | |
únor | Využití oceánů, lesní hospodářství | |
březen | Lesní hospodářství, struktura průmyslu, těžba, energetika, doprava | |
duben | Doprava, politická mapa světa: poloha a rozloha států, státní hranice | |
květen | Konfliktní oblasti světa | |
červen | Globální problémy lidstva | |
PT: Globální problémy, jejich příčiny a důsledky | ||
PT: Člověk a životní prostředí | ||
Dějepis |
||
učebnice | Dějepis 2 (Čornej, SPN 2001) | |
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | |
říjen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | |
listopad | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně přemyslovského státu | |
prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny států za vrcholného středověku | |
leden | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší | |
únor | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy a světa v pozdním středověku | |
Základní problémy sociokulturních problémů | ||
březen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny českého státu v pozdním středověku | |
duben | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | |
květen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | |
červen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku | |
Informatika |
||
hodinová dotace | 1 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Tvorba prezentace | |
říjen | Prezentační technologie – PowerPoint | |
listopad | Prezentační technologie – PowerPoint | |
prosinec | Prezentační technologie – PowerPoint | |
leden | Prezentační technologie – SmartBoard | |
únor | Prezentační technologie – SmartBoard | |
březen | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu Účinky mediální produkce a vliv médií integrovat |
|
duben | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu | |
květen | Prezentační technologie – Tvorba videopořadu | |
červen | Opakování | |
Estetická výchova hudební |
||
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Hudba nonartificiální USA – kolébka jazzu Afroamerická hudba Blues |
|
říjen | Ragtime Klasický jazz Éra svingu 30. a 40. léta 20. stol. Moderní jazz Rozdíly mezi vážnou hudbou a jazzem |
|
listopad |
Populární hudba v Čechách 2. pol. 19. století |
|
prosinec | Trampské písně Česká populární hudba během a po 2. světové válce Divadlo Semafor Koledy a písně s vánoční tematikou (Spirituál Kvintet, Suchý-Šlitr) |
|
leden |
Country hudba a folK |
|
únor | Éra Beatles, Rolling Stones Big beat v české hudbě Olympic |
|
březen | Světová populární hudba v 70. a 80. letech Rock Heavy metal Disco Punk |
|
duben | Česká populární hudba v 70. až 08. letech Čeští písničkáři |
|
květen | Světová populární hudba od 90. let po současnost Rap Pop |
|
červen | Česká populární hudba od 90. let po současnost Opakování |
|
Estetická výchova výtvarná |
||
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | BAROKO – Vyspělý novověk, atmosféra doby – Architektura, dvě podoby baroka – Hlavní znaky a představitelé barokního sochařství a malířství – Selské baroko, tvář českého venkova (výtvarné zpracování šerosvitu v obraze; barokní sochy v našem okolí) |
|
říjen | UMĚNÍ 18. STOLETÍ – Rokoko, základní znaky a uplatnění slohu – Charakteristika klasicismu a osvícenství – Památky monumentální architektury u nás i ve světě – Znaky a hlavní představitelé malby klasicismu (Výtvarné vyjádření symetrie) |
|
listopad | ROMANTISMUS – Romantický umělecký princip – Srovnání s klasicismem – HISTORISMUS, znaky romantické architektury, památky u nás i ve světě – Náměty a směřování evropského romantického malířství a sochařství – Generace Národního divadla (umění jako cesta k sebevyjádření) |
|
prosinec | REALISMUS A IMPRESIONISMUS – Realistický umělecký princip, hlavní představitelé – Kořeny impresionismu – Znaky impresionistické malby a sochařství, vybraní autoři (např. francouzští a čaští) – Pointilismus (barevná skvrna jako prostředek malby) |
|
leden | POSTIMPRESIONISTÉ – Odklon od tradice – Život a dílo P. Cézanna, V. van Gogha a P. Gauguina; jejich zakladatelský přínos (malba zátiší inspirovaná P. Cézannem) |
|
únor | SYMBOLISMUS A SECESE – Hlavní představitelé a umělecké skupiny světového i českého symbolismu; symbol – Smysl a hlavní rysy secese – Osobnosti evropské secesní malby a architektury (využití ornamentu ve výtvarné tvorbě; návrhy plakátů, tapet aj. vycházející ze stylizace organických přírodních tvarů – kresba, malba, grafika) |
|
březen | AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY POČ.20.STOLETÍ – Osobnosti a znaky fauvismu, expresionismu, futurismu a kubismu – Exprese jako tendence v umění – Umělecká skupina Osma (inspirace uměleckou tvorbou přírodních národů; konstrukce obrazového prostoru pomocí čistých barev bez modelace H. Matisse; destrukce skutečnosti podle P. Picassa a G Braqua, asambláž) |
|
duben | ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ – P. Mondrian – Je možné vypočítat obraz? – Orfismus F. Kupky – Radikální abstrakce amerických umělců 2. pol. 20. st. (přesun těžiště výtvarného umění z Francie do USA) DADA A SURREALISMUS – Základní principy a hlavní představitelé BAUHAUS – funkcionalistická architektura a její vliv ve 2. pol. 20. st. (záznam hudebních dojmů skladbou abstraktních lineárních prvků a barevných ploch; ready mades M. Duchampa, prvek hry, náhody a absurdity ve výtvarném umění; surrealistická koláž) |
|
květen | HLAVNÍ VÝTVARNÉ UMĚLECKÉ PROUDY A SMĚRY 2.POL.20.STOLETÍ (představují sami žáci parafrázemi) AKČNÍ A INFORMEL V USA A V EVROPĚ – výtvarná akce, japonská kaligrafie – strukturální a aktivní grafika V. Boudníka, informel M. Medka NOVÁ FIGURACE – návrat k člověku v malířství i sochařství POP-ART a velkoměstské prostředí, reklama, komiks FOTOREALISMUS, fotografická optika OP-ART a KINETICKÉ UMĚNÍ, mobily podle Alexandera Caldera NEOKONSTRUKTIVISMUS – matematický princip řádu, výtvarná hra s permutacemi |
|
červen | HAPPENING, PERFORMANCE LAND ART – přímé výtvarné zásahy do přírody KONCEPTUÁLNÍ UMĚNÍ – kde končí hranice umění? |
|
Tělesná výchova – dívky |
||
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
|
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
|
listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
|
prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal | |
leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa | |
únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink | |
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
|
duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
|
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal | |
červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny | |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
|
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sociální komunikace, komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti, vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena |
|
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) | |
Tělesná výchova – hoši |
||
hodinová dotace | 2 | |
měsíc | Tematický celek | |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
|
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
|
listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
|
prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal | |
leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa | |
únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink | |
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
|
duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
|
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal | |
červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny | |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
|
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
|
změny, SPU, atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |