Český jazyk a literatura |
|
| učebnice | Český jazyk pro 7. ročník FRAUS Český jazyk s nadhledem – pracovní sešit Fraus Hravá literatura – pracovní sešit Taktik |
| hodinová dotace | 4 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | JAZYK Nauka o významu slov Slova jednoznačná a mnohoznačná Slovo a sousloví, rčení SLOH Popis výrobku LITERATURA Báje, mýty, eposy |
| říjen | JAZYK Slovo a sousloví, rčení Synonyma a homonyma, slova citově zabarvená Odborné názvy Nauka o tvoření slov SLOH Popis pracovního postupu LITERATURA Pověst a legenda |
| listopad | JAZYK Způsoby tvoření slov Tvarosloví Opakování slov. druhů a mluvnic. kategorií SLOH Popis uměleckého díla LITERATURA Próza – novela, povídka, román Humoristická próza |
| prosinec | JAZYK Opakování určování mluvnických kategorií sloves Slovesný rod Příslovce SLOH Charakteristika LITERATURA Próza pro chlapce a dívky – komedie, tragédie |
| leden | JAZYK Další neohebná slova SLOH Líčení – úvod Líčení krajiny LITERATURA Cestopis – literatura faktu |
| únor | JAZYK Druhy vět podle postoje mluvčího Věty dvojčlenné SLOH Výtah – opakování Získávání informací z odborného textu LITERATURA Fantastická literatura |
| březen | JAZYK Věty jednočlenné a větné ekvivalenty Základní větné členy SLOH Administrativní styl Žádost LITERATURA Sci-fi literatura |
| duben | JAZYK Rozvíjející větné členy SLOH Životopis LITERATURA Poezie |
| květen | JAZYK Druhy vedlejších vět (podmětná, předmětná, přísudková) SLOH Umělecký styl, vypravování LITERATURA Literatura faktu – životopis |
| červen | JAZYK Druhy vedlejších vět (přívlastková, příslovečná, doplňková) SLOH Tvořivé slohové aktivity LITERATURA Vlastní četba – dle seznamu doporučené četby |
Anglický jazyk |
|
| učebnice | Insight Elementary Second Edition |
| hodinová dotace | 3 |
| měsíc | Tematický celek |
| Září | Unit 6 G Comparative adjectives; Superlative adjectives |
| Říjen | Unit 6 V Gadgets; Positive and negative adjectives |
| Listopad | Unit 7 G Have to and should; Past simple of be and can |
| Prosinec | Unit 7 V Health |
| Leden | Unit 8 V Health |
| Únor | Unit 8 G Past simple: negative, questions and short answers |
| Březen | Unit 9 G Going to: plans; Will: predictions |
| Duben | Unit 9 V Health |
| Květen | Unit 10 G Present perfect: affirmative, negatives, questions |
| Červen |
Unit 10 |
Německý jazyk |
|
| učebnice | Beste Freunde A 1.1 – učebnice, pracovní sešit (Lekce 0-9) |
| hodinová dotace | 3 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Hallo, guten Tag L0 start: základní pozdravy, představování slovní zásoba: abeceda, dny v týdnu, měsíce, roční období, barvy gramatika: číslovky do 20 |
| říjen | Und wer bist du? L1 seznamování, další pozdravy, Steckbrief slovní zásoba: předměty (nábytek, sportovní potřeby, volný čas) gramatika: podstatná jména v nom., časování sloves – spielen, kommen, heißen, sein (ich, du) |
| listopad | Hobbys, Sport (Laura klettert gern) L2 koníčky, volný čas, sport, čas s přáteli, přijetí/odmítnutí návrhu slovní zásoba: druhy sportu, činnosti pro volný čas gramatika: časování pravidelných sloves, slovosled ve větách oznamovacích, otázkách doplňovacích a zjišťovacích |
| prosinec | Das machen Freunde zusammen L3 osobní údaje, názvy zemí, komunikace s přáteli slovní zásoba: názvy zemí, další činnosti pro volný čas gramatika: časování pravidelných sloves, sloveso sein (wir, ihr, sie), přeložka in + město/země, zápor nicht Feste und Bräuche, Adventzeit, Weihnachten PROJEKT: Brief an das Christkind (posílání dopisu Ježíškovi do Německa, slohové cvičení) |
| leden | Landeskunde – Hallo, wir sprechen Deutsch základní reálie německy mluvících zemí Projekt: Das ist mein Land projekt na téma Země, město, kde žiji, představování – prez./plakát Grammatikwiederholen Schule, Schulfächer, Stundenplan, Sprachen (Simon liebt Informatik) L4 škola, předměty ve škole, rozvrh hodin, týdenní program, jazykové znalosti, vyjádření vlastního názoru |
| únor | Projekt: Mein Stundenplan – projekt Můj rozvrh hodin Serie (Sci-fi), Filme, Programm, L. 5 televizní program, seriál (sci-fi), seriálové postavy, pojmenování předmětu/postavy, vyjádření přání slovní zásoba: TV, film gramatika: podstatná jména s neurčitým/určitým členem v nom. a ak. Schule II (Ich brauche einen Kuli) |
| březen | Hast du Zeit?, L. 6 čas, části dne, činnosti pro volný čas, schůzka s kamarády slovní zásoba: časové údaje, části dne, schůzky gramatika: modální slovesa müssen, können, slovosled ve větách s modálním slovesem, časové předložky am + část dne, um + čas Landeskunde – Was machst du am Mittwoch um vier? – rozvrh hodin v české x německé škole Projekt: Lifestyle tschechischer Jugendlicher – projekt Životní styl českých teenagerů (jací jsou, jaké mají koníčky), plakát |
| duben | Meine Familie, Berufe (Mein Bruder ist einfach super!), L. 7 rodina, povolání, popis osoby slovní zásoba: rodina, názvy povolání, názvy zemí gramatika: přivlastňovací zájmena mein, dein, gen. vlastních jmen, předložka aus + země, záporný člen kein v nom. a ak., tvoření slov – koncovka –in Projekt: Meine Familie – projekt Moje rodina prezentace Feste und Bräuche II, Ostern |
| květen | Essen und Trinken, Geschäfte I (Trinken wir einen Karibik Cocktail?) –L. 8 nakupování, jídlo, pití, číslovky do 100, dotaz na cenu, vyjádření (ne)libosti, vykání, omluva slovní zásoba: nápoje, potraviny, číslovky, ceny gramatika: časování modál. slov. mögen, vykání Sie, množné číslo podstatných jmen, přivlastňovací zájmena mein, dein (mn.č.) |
| červen | Essen und Trinken, Geschäfte II (Was isst du gern?), L. 9 jídlo, průběh dne, denní program slovní zásoba: potraviny, nápoje, jídla/chody během dne, popis dne, vyjádření časových údajů gramatika: časování nepravidelných sloves essen, schlafen, osobní zájmena v nom., slovesa s odlučitelnou předponou aufstehen, aufräumen, einkaufen, přivlastňovací zájmena sein, ihr, časové předložky von … bis Landeskunde – Kochst du gern? – vaření, oblíbená jídla, zdravý životní styl, typická jídla v Čechách x Německu, práce s texty Grammatikwiederholen |
Španělský jazyk |
|
| učebnice | Nuevo Ven 1 – libro del alumno – učebnice, pracovní sešit, studijní příručka (Lekce 1-7) |
| hodinová dotace | 3 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Hola, Buenos días L1
start: základní pozdravy, představování, výslovnost |
| říjen | Hola, Buenos días L1, Presentaciones L2
formální a neformální pozdrav |
| listopad | Presentaciones L2
slovní zásoba: povolání |
| prosinec | Alquilar un piso L3
slovní zásoba: bydlení, nábytek, číslovky základní 10-20, řadové 1-10 |
| leden | Alquilar un piso L3, Por la ciudad L4
slovní zásoba: bydlení, nábytek, člen neurčitý, číslovky základní 20-1000 |
| únor | Por la ciudad L4
slovní zásoba: udávání času, město, dopravní prostředky |
| březen | Comer en el restaurante L5
slovní zásoba: jídlo, pití, restaurace |
| duben | Comer en el restaurante L5, Háblame de ti L6
slovní zásoba: zájmy, dny v týdnu, popis vzhledu a povahových vlastností, |
| květen | Háblame de ti L6 slovní zásoba: rodina gramatika: opisné vazby s infinitivem, užití předložek a, de, en, con, mluvit o obvyklých činnostech, popis osoby |
| červen | De compras L7
slovní zásoba: obchod, oblečení, barvy, materiál Opakování |
Informatika |
|
| hodinová dotace | 1 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Office 365 – Teams, OneDrive, Outlook, Word Práce s daty |
| říjen | Office 365 – PowerPoint |
| listopad | Office 365 – PowerPoint |
| prosinec | Office 365 – PowerPoint – projekty |
| leden | Kódování, šifrování, programování |
| únor | Kódování, šifrování, programování |
| březen | Kódování, šifrování, programování |
| duben | Kódování, šifrování, programování |
| květen | Internet – zdroj informací, bezpečnost |
| červen | Práce s daty |
Občanská výchova |
|
| učebnice | Občanská výchova, rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia 7 (nakl. FRAUS) |
| hodinová dotace | 1 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Život mezi lidmi |
| říjen | Člověk a kultura |
| listopad | Přírodní a kulturní bohatství, Majetek v našem životě |
| prosinec | Řízení společnosti |
| leden | Lidská práva |
| Princip sociálního smíru | |
| Hodnoty, postoje a praktická etika | |
| únor | Rodina |
| březen | Rodina, Sexuální výchova |
| duben | Klíče ke zdraví, Zdravá výživa |
| Psychohygiena | |
| květen | Zneužívání návykových látek, Osobní bezpečí |
| červen | Svět kolem nás |
Matematika |
|
| učebnice | MATEMATIKA 1,2,3 pro 7. ročník ZŠ (Odvárko, Kadleček) |
| hodin týdně | 4 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Zlomky |
| říjen | Zlomky |
| listopad | Celá čísla |
| prosinec | Racionální čísla |
| leden | Racionální čísla |
| únor | Poměr, přímá a nepřímá úměrnost |
| březen | Procenta |
| duben | Středová souměrnost |
| květen | Čtyřúhelník, trojúhelník |
| červen | Hranoly |
Fyzika |
|
| učebnice | Fyzika pro 7. ročník ZŠ |
| hodin týdně | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | O rychlosti a pohybu |
| říjen | O rychlosti a pohybu |
| listopad | Síly a jejich vlastnosti |
| prosinec | Síly a jejich vlastnosti |
| leden | Síly a jejich vlastnosti |
| únor | Kapaliny |
| březen | Kapaliny |
| duben | Plyny |
| květen | Světelné jevy |
| červen | Světelné jevy |
Chemie |
|
| učebnice | Chemie pro základní školy a víceletá gymnázia 8 |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Úvod do studia chemie Charakteristika a předmět studia Vlastnosti látek – metody zjišťování a využití v praxi |
| říjen | Směsi – vznik a typy Metody dělení směsí na složky |
| listopad | Atom – stavba Chemické prvky a periodická soustava prvků |
| prosinec | Molekuly – chemická vazba, vznik, vlastnosti |
| leden | Chemické látky a jejich reakce – definice typy a zápis Vzduch – složení, vlastnosti, využití, biol. význam |
| únor | Kyslík, vodík – složení , vlastnosti, využití, biol. význam |
| březen | Voda – složení , vlastnosti , využití , biol. význam Halogeny – složení, vlastnosti, využití, přehled hlavních druhů |
| duben | Halogenidy – složení, názvosloví, vybraní zástupci Hydroxidy – složení, názvosloví, vybraní zástupci |
| květen | Oxidy, sulfidy – složení, názvosloví, vybraní zástupci |
| červen | Shrnutí a opakování učiva |
Biologie |
|
| učebnice | Přírodopis 2 |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Hmyz s proměnou dokonalou Strunatci – obecná charakteristika Strunatci – systém-pláštěnci, bezlebeční Obratlovci – obecná charakteristika Obratlovci – kruhoústí, pohyby |
| říjen | Ryby – obecná charakteristika- Ryby – systém Obojživelníci – obecná charakteristika Obojživelníci – systém |
| listopad | Plazi – obecná charakteristika -želvy, krokodýli -šupinatí Ptáci – obecná charakteristika |
| prosinec | Ptáci – obecná charakteristika a systém Ptáci – systém Savci – obecná charakteristika Systém savců Etologie |
| leden | Vyšší rostliny – obecná charakteristika Stavba rostlinného těla – vegetativní orgány Stavba rostlinného těla – generativní orgány Rozmnožování rostlin – opylení, oplození |
| únor | Rostliny cévnaté, výtrusné – obecná charakteristika Mechorosty Přesličky, plavuně Kapradiny |
| březen | Rostliny cévnaté, semenní – obecná charakteristika Rostliny nahosemenné Cykasy, jinany Jehličnany |
| duben | Rostliny krytosemenné – obecná charakteristika Rostliny krytosemenné – dvouděložné Stromy a keře Byliny-hl. čeledě |
| květen | Rostliny krytosemenné – jednoděložné Liliovité, amarylkovité Lipnicovité Vstavačovité |
| červen | Rostliny krytosemenné – jednoděložné. Botanika opakování |
Zeměpis |
|
| učebnice | Hravý zeměpis 9 – Taktik, Školní atlas dnešního světa |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | obyvatelstvo světa: vývoj počtu obyvatel Země, rozmístění obyvatelstva a jeho pohyb, urbanizace |
| říjen | Obyvatelstvo světa: rasy, náboženství Etnický původ Multikulturalita |
| listopad | Urbanizace, města a venkov, vyspělost a chudoba Evropa a svět nás zajímá Objevujeme Evropu a svět Jsme Evropané |
| prosinec | Světové hospodářství: struktura světového hospodářství |
| leden | Světové hospodářství: zemědělství, rybolov |
| únor | Využití oceánů, lesní hospodářství Evropa a svět nás zajímá Objevujeme Evropu a svět |
| březen | Lesní hospodářství, struktura průmyslu, těžba, energetika, doprava Vztah člověka k prostředí |
| duben | Doprava, politická mapa světa: poloha a rozloha států, státní hranice Jsme Evropané |
| květen | Konfliktní oblasti světa |
| červen | Globální problémy lidstva |
Dějepis |
|
| učebnice | Dějepis – Středověk (Vydavatelství Taktik) |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší |
| říjen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší |
| listopad | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně přemyslovského státu |
| prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny států za vrcholného středověku |
| leden | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny vrcholně středověkých říší a českého státu |
| Jsme Evropané | |
| únor | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy a světa v pozdním středověku |
| Objevujeme Evropu a svět | |
| březen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny českého státu v pozdním středověku |
| duben | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku |
| květen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku |
| červen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku |
Estetická výchova – výtvarná |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Ilustrace a kresba, tematické práce vztahující se k letnímu a podzimnímu období (živá a neživá příroda; podle modelu, v plenéru apod.) |
| říjen | Teorie barev, světlostní a barevnostní kontrasty, plocha a linie, odstín, sytost, tón, harmonie (malba, akvarel, tempera, suchý pastel); |
| listopad | Prostorová/plastická tvorba, výroba trojrozměrných výtvarných artefaktů, práce s materiálem |
| prosinec | Užitá grafika – vánoční a novoroční přání, tematické práce |
| leden | Výtvarné zpracování předmětného světa, kompoziční principy (koláž, asambláž, frotáž) |
| únor | Základy lineární perspektivy, kresebné studie, zátiší |
| březen | Člověk – lidská figura, portrét, stylizace (volný výběr výtvarných technik) |
| duben | Inspirace přírodou (fauna, flóra); zvíře – pohyb, výraz a proporce |
| květen | Práce s uměleckým dílem |
| červen | Malba a kresba v plenéru – krajina a architektura jako inspirace |
Estetická výchova hudební |
|
| učebnice | zpěvníky Já písnička II (naklad.Music Cheb) , Písnička II ( naklad. Cesty) |
| hodinová dotace | 1 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Pěvecké zásady ve sboru. Hymna: česká, studentská. Poslech: hymna slovenská, ruská, americká |
| říjen | Tón, půltón, zvýšený a snížený tón. Mollová a durová stupnice. Poslech: Slovanský tanec č. 8. |
| listopad | Bedřich Smetana. Poslech: opera Prodaná nevěsta. |
| prosinec | Vánoční koledy. Poslech: Česká mše vánoční. |
| leden | Hudební styly: folk, country. Poslech: Tučný, Greenhorns, Kryl, Nohavica, Hutka… |
| únor | Komorní hudba a orchestrální hudba. |
| březen | Dvou-, tří- a čtyřčtvrťový takt. Rytmický doprovod hudbu. Rytmická ozvěna. |
| duben | Produkce jednoduchých písní s pomocí Boomwhakers. |
| květen | Poslech: koncert B moll, Čtvero ročních období. |
| červen | Hudba a emoce. Tance: čardáš, kankán. |
Tělesná výchova |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
| říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
| prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
| leden | LYŽAŘSKÝ VÝCVIK – vnitřní a vnější oblouk, oblouk s přibrzděním, snožný oblouk, carving, jízda v pluhu, lyžařský slalom TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
| únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink |
| březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
| duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
| květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů |
| zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
| při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
| změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |



