Český jazyk a literatura |
|
učebnice | Český jazyk pro ZŠ a víceletá gymnázia 6, Fraus Český jazyk s nadhledem – pracovní sešit Fraus Hravá literatura – pracovní sešit Taktik |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | JAZYK Tvarosloví Opakování slovních druhů Podstatná jména SLOH Vyplňování jednoduchých tiskopisů Jednoduché komunikační žánry (vzkaz, inzerát, objednávka) LITERATURA Lidová slovesnost – pohádky lidové |
říjen | JAZYK Procvičování tvarů podstatných jmen podle vzorů Některé odchylky od pravidelného skloňování SLOH Jednoduché komunikační žánry (zpráva a oznámení, SMS) LITERATURA Pohádka autorská – epika |
listopad | JAZYK Přídavná jména SLOH Dopis osobní a úřední LITERATURA Bajka PT – Tvorba mediálního sdělení |
prosinec | JAZYK Zájmena Číslovky SLOH Popis – úvod, druhy popisu, stylistická cvičení LITERATURA Bajka, lyricko-epické žánry |
leden | JAZYK Slovesa SLOH Popis postavy LITERATURA Balada |
únor | JAZYK Skladba Větné členy SLOH Popis krajiny LITERATURA Balada, dobrodružné příběhy |
březen | JAZYK Věta jednoduchá Grafické znázornění věty jednoduché SLOH Popis pracovního postupu LITERATURA Lyrické žánry, poezie |
duben | JAZYK Souvětí SLOH Výtah a výpisky, vypravování LITERATURA Píseň, báseň |
květen | JAZYK Nejobvyklejší spojovací výrazy Interpunkce v souvětí Zvuková stránka jazyka SLOH Vypravování LITERATURA Komiks, příběhy o dětech Komunikace |
červen | JAZYK Obecné poučení o jazyku Opakování SLOH Vypravování LITERATURA Vlastní četba – dle seznamu doporučené četby |
Anglický jazyk |
|
učebnice | Harmonize 1 |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Welcome G can, have got, subject pronouns, prepositions of place, possessive adjectives S Introducing myself, Who are they? What can you do? V Classroom objects, colours, school subjects Possessions |
říjen | Unit 1 G Present simple – be, there is/are + a/an/some/any S Meeting people and making new friends V Family, Physical descriptions, personality adjectives W A personal profile -contractions C Halloween |
listopad | Unit 2 G Present simple, adverbs of frequency S Talking about likes and dislikes V Routine activities, Free-time activities W A description of an event – also C Thanksgiving |
prosinec | Unit 3 G Comparative and superlative adjectives S Making arrangements V Adjectives, sports W An advertisement for a sports club – capital letters C Holidays, Christmas |
leden | Unit 4 G Present continuous, Present continuous x simple S Shopping for clothes V Clothes, Adjectives to describe feelings W A magazine future – punctuation |
únor | Unit 5 G Countable x uncountable nouns, a/an, some x any, much x many, can, must V Food, adjectives to describe food S Ordering food and drink in a café W A flyer for a food stall |
březen | Unit 6 G Past simple – regular verbs; there was/there were S Asking for, giving adn refusing permission V Geographical features C Easter |
duben | G Past simple – irregular verbs V Weather W A diary entry – sequencing words |
květen | Unit 7 G Object pronouns, past simple S Asking for and giving opinions V Music, stages of life W A biography – time expressions |
červen | Unit 8 G be going to for future, will / won’t S Asking for and giving directions V In a town, adjectives to describe places W An advertisement for a tour |
Občanská výchova |
|
učebnice | Občanská výchova, rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia 6 (nakl. FRAUS) |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Člověk v rytmu času, Kalendář |
říjen | Rodinný život, Život v rodině a mimo ni |
listopad | Rozvoj osobnosti, Osobní bezpečí |
prosinec | Péče o zdraví, Zdravá výživa |
leden | Život ve škole |
únor | Domov, obec |
březen | Má vlast |
duben | Z historie |
květen | Miniúvod do lidských práv, Lidské vztahy |
červen | První pomoc |
Matematika |
|
učebnice | MATEMATIKA 1,2,3 pro 6. ročník ZŠ (Odvárko, Kadleček) |
hodinová dotace | 5 |
měsíc | Tematický celek |
září | Desetinná čísla |
říjen | Desetinná čísla |
listopad | Dělitelnost přirozených čísel |
prosinec | Dělitelnost přirozených čísel |
leden | Úhel |
únor | Úhel |
březen | Osová souměrnost |
duben | Trojúhelník |
květen | Trojúhelník |
červen | Krychle a kvádr |
Fyzika |
|
učebnice | Fyzika pro 6. ročník ZŠ |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Látka a těleso |
říjen | Délka, hmotnost |
listopad | Objem, hustota |
prosinec | Hustota |
leden | Hustota |
únor | Teplota, čas |
březen | Síla, gravitační síla |
duben | Newtonovy zákony |
květen | Tření, těžiště, kladka, páka |
červen | Závěrečné opakování |
Informatika |
|
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Teams, e-mail Informační systémy |
říjen | Správa a zabezpečení souborů, OneDrive |
listopad | Office 365 – Word |
prosinec | Office 365 – Word |
leden | Hardware, Software |
únor | Kódování, šifrování, programování |
březen | Kódování, šifrování, programování |
duben | Internet – zdroj informací Bezpečně online, fakenews |
květen | Práce s daty |
červen | Práce s daty |
Biologie |
|
učebnice | Přírodopis 1 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Země a život – vznik Země, atmosféry a hydrosféry – vznik a vývoj živé hmoty Základní podmínky života |
říjen | Buněčná biologie – stavba a typy buněk – metabolismus buňky-fotosyntéza a dýchání – mikroskop a mikroskopování – systém organizmů-úvod Základní podmínky života |
listopad | Nebuněčné org. – viry Prokaryota – bakterie, sinice |
prosinec | Eukaryota – jednobuněční rostliny, houby, prvoci |
leden | Mnohobuněční – rostliny, řasy |
únor | Mnohobuněční – houby, lišejníky |
březen | Mnohobuněční živočichové – žahavci, ploštěnci, hlísti |
duben | Mnohobuněční živočichové – měkýši, hlavonožci, kroužkovci |
květen | Mnohobuněční živočichové – členovci – pavoukovci, korýši |
červen | Mnohobuněční živočichové Členovci – hmyz Hmyz s proměnou nedokonalou Hmyz s proměnou dokonalou |
Zeměpis |
|
učebnice | Hravý zeměpis 6 – Taktik, Školní atlas světa |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Planeta Země |
říjen | Globus a mapa |
listopad | Globus a mapa |
prosinec | Litosféra |
leden | Geomorfologičtí činitelé |
únor | Atmosféra |
březen | Hydrosféra |
duben | Pedosféra |
květen | Biosféra |
červen | Člověk a krajina |
Dějepis |
|
učebnice | Dějepis – Pravěk a starověk (Vydavatelství Taktik) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Úvod do studia dějepisu Kalendář a letopočet Pravěk: vznik člověka, hominizace |
říjen | Neolitická revoluce, její průběh a důsledky |
listopad | Pravěk: pozdní doba kamenná, doba bronzová, doba železná |
prosinec | Starověk: dějiny Egypta, starověké Mezopotámie, Blízkého východu |
leden | Starověk: dějiny Blízkého východu, Indie, Číny |
únor | Starověk: dějiny antického Řecka |
březen | Starověk: dějiny antického Řecka a Makedonie |
duben | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
květen | Starověk: dějiny antického Říma |
červen | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
Estetická výchova – hudební |
|
učebnice | Hudební výchova pro 6. ročník ZŠ Hudební výchova pro gymnázia zpěvníky – Já písnička II (Music Cheb) , Písnička II (Cesty) |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Pravidla zpívání, zásady hlasové hygieny. Lidová a umělá píseň |
říjen | Hudební pojmy: nota, notová osnova, houslový klíč, délka noty, notopis |
listopad | Hudební výrazové prostředky a formy. Písňová forma, rondo: Pějme píseň dokola |
prosinec | Rytmus. Vánoční koledy. Poslech: fanfára z opery Libuše |
leden | Hudební styly: klasická a lidová hudba. Poslech: pochod Turecký, Aida, svatební. |
únor | Hudební nástroje. Poslech: symfonie Vltava, Osudová. |
březen | Moje hudba – žákovské prezentace |
duben | Moje hudba – žákovské prezentace |
květen | Dvou- a tříčtvrťový takt. Poslech: Luisina pokla, Uherský tanec, Slovanský tanec č.1 |
červen | Taneční kroky: polka, valčík, mazurka. Poslech: lidové polky a valčíky |
Estetická výchova – výtvarná |
|
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Ilustrace a kresba, tematické práce vztahující se k letnímu a podzimnímu období |
říjen | Teorie barev, světlostní a barevnostní kontrasty, plocha a linie, odstín, sytost, tón, harmonie (malba, akvarel, tempera, suchý pastel) |
listopad | Práce s materiálem, prostorová tvorba; užité umění (navázání na lidové tradice různých kultur) |
prosinec | Užitá grafika, tematické práce, dekorativní předměty (vánoční a novoroční přání, atd.) |
leden | Výtvarné zpracování předmětného světa, kompoziční principy (koláž, asambláž, frotáž) |
únor | Základy lineární perspektivy, kresebné studie, zátiší |
březen | Inspirace přírodou (fauna, flóra); zvíře – pohyb, výraz a proporce |
duben | Člověk – lidská figura, portrét, tvarová stylizace |
květen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl |
červen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl |
Tělesná výchova |
|
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink |
březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |