Český jazyk a literatura |
|||
| učebnice | Literatura pro SŠ – PS pro 4. ročník s ukázkami literárních děl Český jazyk pro střední školy – PS pro 4. ročník Maturita z českého jazyka a literatury cvičebnice |
||
| hodinová dotace | 4 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | JAZYK Jazykověda a její disciplíny Historický vývoj češtiny LITERATURA Opakování – české drama 1. pol. 20. stol. Světová literatura 2. pol. 20. stol. |
||
| říjen | SLOH Funkční styl řečnický LITERATURA Světová literatura 2. pol. 20. stol. – rozhněvaní mladí muži, magický realismus, postmoderna |
||
| listopad | JAZYK Úvod do valeční syntaxe LITERATURA Absurdní drama Drama |
||
| prosinec | SLOH Funkční styl umělecký Vypravování s uměleckými prvky LITERATURA Sci-fi a fantasy Poválečná česká literatura 50. léta v české literatuře Období tzv. „tání“ |
||
| leden | JAZYK Nauka o textu Kritika, recenze LITERATURA Exilová a ineditní literatura Generace 60. let, rok 1968, normalizace |
||
| únor | JAZYK Cvičení z fonetiky a ortografie Opakování – lexikologie a morfologie LITERATURA Česká váleční a historická próza 2. pol. 20. stol. Experimentální poezie |
||
| březen | JAZYK Opakování – syntax SLOH Opakování – stylistika LITERATURA Oficiální literatura a „šedá zóna“ Samizdat a exil |
||
| duben |
LITERATURA Analýza uměleckých a neuměleckých textů |
||
| květen |
LITERATURA Komplexní jazykové rozbory |
||
Anglický jazyk 1 |
|||
| učebnice | Insight Upper-Intermediate second edition | ||
| hodinová dotace | 3 | ||
| Září | Unit 6 G modals of speculation, emphasis and inversion V collocations – journalism, idioms, noun collocations W an article |
||
| Říjen | Unit 7 G conditionals V phrasal verbs, phrases wit hlife W an opinion essay |
||
| Listopad | Unit 7 G mixed conditionals, unreal situations V analysing meaning W a story |
||
| Prosinec | Unit 8 G passive V synonyms – intensity, prepositions, adjective + noun collocations W a for and against essay |
||
| Leden | Unit 9 G reported speech V phrases with make W a report |
||
| Únor | Unit 9 G verb patterns in reported speech V compound nouns – technology |
||
| Březen | Unit 10 G defining and non-defining relative clauses V society and citizenship, global politics W a for and against essay |
||
| Duben |
G participle clauses |
||
| Květen | |||
| Červen | |||
Anglický jazyk 2 |
|||
| učebnice | English File Upper-Intermediate fourth edition | ||
| hodinová dotace | 3 | ||
| Září |
Revision Unit 6 |
||
| Říjen | Unit 7 G past modals, verbs of senses V verbs often confused, the body W Describing a photo, characteristic |
||
| Listopad |
Unit 8 W Express your opinion |
||
| Prosinec | G reporting verbs V the media, fake news S The speed of news, Christmas and other traditions |
||
| Leden |
Unit 9 W A report |
||
| Únor |
G word building W Story telling – narration |
||
| Březen |
Unit 10 W An essay |
||
| Duben |
Revision U 9-10 Revise and check |
||
| Květen | |||
| Červen | |||
Konverzace z anglického jazyka |
|||
| hodinová dotace | 2 | ||
| Září |
Revision |
||
| Říjen | Visit the CR Prague |
||
| Listopad |
Health, human body, healthy living |
||
| Prosinec | Traditions, holidays, feastdays | ||
| Leden | Education Environment, weather, climate |
||
| Únor | Media, social and global problems | ||
| Březen | American literature British literature Famous British and American personalities The place where I live, my town, Southern Bohemia |
||
| Duben | Final revision | ||
| Květen | |||
| Červen | |||
Německý jazyk 1 |
|||
| učebnice | Direkt interaktiv 3 (Nakladatelství Klett) | ||
| hodinová dotace | 3 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září |
Wiederholung |
||
| říjen |
L24 – Heute feiern wir… |
||
| listopad | L24 – Heute feiern wir… Was feiern wir? Trachten, Masken, Kostüme Grammatik: Sprichwörtliche Bestimmungen im Satz |
||
| prosinec | L25 – Mein Auto ist kaputt Smarthome Hilfe! Mein Auto ist kaputt. Grammatik: Komposita bei Substantiven und Adjektiven Weihnachten |
||
| leden |
L25 – Mein Auto ist kaputt |
||
| únor | L26 – Die gesellschaft der Zukunft Sci-fi ist mein Lieblingsgenre So sieht die Welt im Jahr 2100 aus Grammatik: Infinitiv mt zu/ohne zu Mehrteilige Konjunktionen |
||
| březen | L26 – Die gesellschaft der Zukunft Mensch der Zukunft Grammatik: Partizip I. Partizip II. |
||
| duben | Wiederholung zum Abitur: Grammatik Konversationsthemen |
||
| květen | |||
Základy společenských věd |
|||
| učebnice | Základy společenských věd (Gilernová, Buriánek) | ||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Úvod do filozofie – předmět filozofie a hlavní filozofické problémy – vztah filozofie k jiným formám vědění o světě PT: Základní problémy sociokulturních problémů |
||
| říjen | Přehled dějin filozofie – počátky filozofie v Indii a Číně |
||
| listopad | – antické Řecko | ||
| prosinec | – sofisté a Sokrates – Platónova teorie idejí |
||
| leden | – Aristotelovo učení o tvarech a kategoriích – předchůdci atomismu a Demokritos z Abdér |
||
| únor | – filozofie v helénistickém období – křesťanství a patristika – filozofie v období rané a vrcholné scholastiky |
||
| březen | – filozofie a přírodní věda v období renesance a humanismu – filozofie novověku, empirismus a racionalismus – francouzské osvícenství – německá filozofie / Hegel , Kant / |
||
| duben | Filozofické směry 19. století a 20.století – pozitivismus, voluntarismus, marxismus – současné filozofické směry – pragmatismus,existencialismus,fenomenologie souhrnné opakování |
||
| květen | Filosofie na prahu 21. století. – rozbor vybraných filosofických textů Základy etiky PT: Morálka všedního dne |
||
Seminář ze základů společenských věd |
|||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září |
Psychologie |
||
| říjen |
Psychologie |
||
| listopad |
Sociologie |
||
| prosinec |
Politologie |
||
| leden |
Politologie |
||
| únor |
Právo |
||
| březen |
Ekonomie |
||
| duben |
Ekonomie |
||
Matematika |
|||
| učebnice | POSLOUPNOSTI A ŘADY | ||
| DIFERENCIÁLNÍ A INTEGRÁLNÍ POČET | |||
| hodin týdně | 4 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Posloupnosti | ||
| říjen | Posloupnosti | ||
| listopad | Limity posloupností a nekonečné řady | ||
| prosinec | Funkce | ||
| leden | Funkce | ||
| únor | Funkce | ||
| březen | Funkce | ||
| duben | Opakování středoškolské matematiky | ||
Seminář z matematiky |
|||
| hodin týdně | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Výrazy a polynomy | ||
| říjen | Funkce a rovnice | ||
| listopad | Funkce a rovnice | ||
| prosinec | Matice a determinanty při řešení rovnic | ||
| leden | Matice a determinanty při řešení rovnic | ||
| únor | Úlohy ze středoškolské matematiky | ||
| březen | Úlohy ze středoškolské matematiky | ||
| duben | Volné téma | ||
Seminář z českého jazyka |
|||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | opakování z morfologie | ||
| říjen | opakování ze syntaxe | ||
| listopad | opakování ze stylistiky | ||
| prosinec | kritické hodnocení textů různých funkčních stylů | ||
| leden | všestranný rozbor textu | ||
| únor | rozvoj souvislého mluveného/psaného komunikátu | ||
| březen | opakování z české literatury | ||
| duben | opakování ze světové literatury | ||
Fyzika |
|||
| učebnice | Fyzika pro gymnázia – Optika, Fyzika mikrosvěta | ||
| hodin týdně | 1 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Šíření, odraz a lom světla | ||
| říjen | Paprsková optika | ||
| listopad | Paprsková optika | ||
| prosinec | Vlnová optika | ||
| leden | Vlnová optika | ||
| únor | Vlnová optika | ||
| březen | Fyzika mikrosvěta | ||
| duben | Volné téma | ||
Chemie |
|||
| učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 3 | ||
| hodinová dotace | 1 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | základy biochemie – sekundární metabolity dynamická biochemie-úvod a definice předmětu charakteristika a rozdělení metabolických dějů |
||
| říjen | metabolické děje lipidy metabolismus lipidů |
||
| listopad | sacharidy metabolismus sacharidů |
||
| prosinec | proteiny metabolismus proteinů nukleové kyseliny metabolismus nukleových kyselin |
||
| leden | vzájemné vztahy metabolických dějů dýchací řetězec regulace metabolismu |
||
| únor | periodický zákon vztahy mezi strukturou a vlastnostmi látek redoxní děje |
||
| březen | základní chemické výpočty vyčíslování chemických reakcí ovlivňování průběhu chemických reakcí |
||
| duben | elektrochemie moderní chemické technologie a životní prostředí |
||
Biologie |
|||
| učebnice | Genetika-Šmarda Ekologie-Šlégl | ||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Ekologie-charakteristika a cíle,vývoj Planeta Země-biosféra,vztahy, biogeochemické cykly(C,N,P,Ca…) |
||
| říjen | Populace-rostlinné,živočišné,hl. charakteristiky Biotopy-charakteristické typy |
||
| listopad | Společenstva-složení,hl.charakteristiky, rostlinné X živočišné srovnání, vztahy Ekosystémy-hl.typy, charakteristika, vztahy v ek.PT Problematika vztahů organizmů a prostředí |
||
| prosinec | Biosféra a člověk-ekologické problémy-globální a místní Ekologické programy – udržitelní rozvoj, agenda 21 atd. PT Člověk a životní prostředí PT Životní prostředí regionu a ČR |
||
| leden | Vznik a vývoj planety Země a jednotlivých geosfér Mineralogie – vznik, vlastosti a přehled hlavních nerostů |
||
| únor | Petrologie – vznik, vlastnosti a přehled hlavních hornin Tektonická geologie – vnitřní geologické děje |
||
| březen | Tektonická geologie – vnější geologické děje Pedologie – vznik a vlastnosti půd |
||
| duben | Pedologie – třídění a přehled hlavních druhů a typů půd Hydrolologie – podzemní a povrchové vody |
||
Zeměpis |
|||
| učebnice | Školní atlas světa, Školní atlas ČR | ||
| hodinová dotace | 1 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Opakování | ||
| Jižní Evropa (geografická charakteristika), opakování | |||
| říjen | Jižní Evropa západní Evropa (geografická charakteristika) | ||
| listopad | Západní Evropa, severní Evropa (geografická charakteristika) | ||
| prosinec | Západní Evropa, severní Evropa (geografická charakteristika) | ||
| leden | Východní Evropa a baltské země, evropské Rusko | ||
| únor | Evropské Rusko jihovýchodní Evropa, Balkán | ||
| březen | Střední Evropa | ||
| duben | Česká republika – fyzicko-geografická a socio-geografická charakteristika | ||
| Životní prostředí regionu a České republiky | |||
| květen | |||
| červen | |||
Dějepis |
|||
| učebnice | Dějepis 4 pro G a SŠ – Nejnovější dějiny (SPN) | ||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Politické a hospodářské dějiny habsburské monarchie na přelomu 19. a 20. století, opakování | ||
| říjen | Politické a hospodářské dějiny habsburské monarchie na přelomu 19. a 20. století | ||
| listopad | Mezinárodní situace ve světě před první světovou válkou | ||
| prosinec | Válečné události první světové války | ||
| leden | Politické a hospodářské dějiny Evropy a světa v meziválečném období | ||
| únor | Válečné události druhé světové války Role médií v moderních dějinách |
||
| březen | Poválečné uspořádání Evropy, světové a československé dějiny v 1. polovině 20.století Základní problémy sociokulturních problémů |
||
| duben | Světové a československé dějiny v 2. polovině 20.stotletí, Svět v období studené války | ||
| květen | |||
Seminář ze zeměpisu |
|||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září |
Geografie jako věda, vesmír |
||
| říjen |
Atmosféra, meteorologie |
||
| listopad |
Biosféra |
||
| prosinec |
Těžba nerostných surovin, energetika, průmysl |
||
| leden |
Konfliktní oblasti světa |
||
| únor |
Afrika |
||
| březen |
Východní Asie |
||
| duben |
Západní Asie |
||
Informatika |
|||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Algoritmizace | ||
| říjen | Algoritmizace | ||
| listopad | Programovací koncepty | ||
| prosinec | Programovací koncepty | ||
| leden | Vývoj programu | ||
| únor | Vývoj programu | ||
| březen | Vývoj programu | ||
| duben | Testování a optimalizace | ||
| květen | Testování a optimalizace | ||
Tělesná výchova |
|||
| hodinová dotace | 2 | ||
| měsíc | Tematický celek | ||
| září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
||
| říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
||
| listopad |
GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně |
||
| prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
||
| leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
||
| únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink | ||
| březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
||
| duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
||
| květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
||
| červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny | ||
| zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
||
| při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
||
| změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) | ||



