Kvarta na kolech bez roušek v přírodě aneb Cyklokurz září 2021

Ve dnech 20. až 22. září jsme absolvovali cyklistický kurz, na kterém nám učitelský doprovod dělali pan učitel Kubelka a paní učitelky Vavrušková a Melounková. Dohromady ti fyzicky slabší z nás najeli okolo 90 km a ti zdatnější něco přes 100 km.

První den jsme jeli do Českých Žlebů, kam z Volar vede velice kopcovitá cesta, tudíž ti slabší značnou část cesty kolo vedli. Do Volar jsme se vraceli přes Stožec.

Druhý den jsme vyrazili do Nového Údolí, chvíli jsme jeli i přes Německo. V Novém Údolí jsme se naobědvali. K jídlu jsme dostali řízek a chleba, který byl v igelitovém pytlíku spolu s jablkem a sušenkou. Řízková příchuť jablka nic moc. Vraceli jsme se přes Stožec a Soumarský most.

Třetí den jsme jeli do Lenory, kde se někteří otočili a jeli s paní učitelkou Vavruškovou zpátky do hotelu Chata a navštívili ještě vojenské bunkry u Soumarského mostu. Ti, kteří se ještě chtěli projet, pokračovali s paní učitelkou Melounkovou do Hliniště, kde Jirka Buk navrhl vydat se do Žlebů a sjet si výše zmíněnou kopcovitou cestu směrem dolů, což jsme odsouhlasili.

Během vyjížděk nám pan Kubelka vyprávěl historické zajímavosti, což bylo krásné zpestření cesty. Cyklistický kurz byl sice namáhavý, ale všichni ze sebe máme dobrý pocit a užili jsme si to. Už se těšíme na lyžák.

Jakub Vlček a spol.

Cyklistický kurz jsme zahájili třicetikilometrovým výletem na kolech do Českých Žlebů a zpět přes Stožec, kde se Bára setkala se svým osudovým pádem (narazila si koleno), díky kterému další výlety neabsolvovala.

Další den začal vekou snídaní, po které jsme ujeli maraton (42 km). Cesta vedla opět přes České Žleby, dále okolo Kamenné Hlavy, přes Německo až do Nového Údolí. Po příjezdu nás čekal společný večer se spoustou her a zpěvu.

V den odjezdu jsme stihli dojet do Lenory a zpět, cestou jsme ztratili paní učitelku Melounkovou a rychlejší část třídy pokračovala cestou do Českých Žlebů.

Celý cyklokurz nás provázely historické a zeměpisné chvilky s panem učitelem Kubelkou. I když jsme si při nejnáročnějších kopcích sáhly na dno, jsme rády, že jsme tento kurz absolvovaly.

Unavené leč spokojené cyklistky z pokoje č. 7 (Sára Šídlová, Bára Fryšová, Bára Samková, Magda Hronková a Denča Ivančovová)

Po příjezdu do Volar jsme byli ubytováni v hotelu Chata. Když jsme se vybalili, šli jsme na oběd. Po obědě jsme vyrazili na kola. Náš cíl byl Stožec. Když jsme přijeli zpátky, čekala nás výtečná večeře. Po večeři jsme se odebrali do pokojů a užívali si volna.

Další den jsme po snídani vyjeli do Nového Údolí. Po příjezdu jsme měli odpočinek a večeři. Po ní jsme celá třída hráli společné hry. Celý večer jsme si moc užili.

Třetí a poslední den jsme jeli do Lenory, kde nám pan učitel Kubelka ukázal pec, ve které se dříve pekly chleby pro celou Lenoru a okolí. Po příjezdu nás čekala svíčková omáčka, pak jsme si sbalili a čekali na autobus. Cyklistický kurz byl náročný, ale velice jsme si ho užili.

Eliška Zíková, Kačka Hucková, Ája Čejková

V pondělí jsme dorazili autobusem do Volar a vybalili jsme si. Za malý moment nás čekala naše první vyjížďka. Cesta byla dobrá až na ďábelské kopce do Českých Žlebů. Po večeři jsme se odebrali na své pokoje, kde jsme řádně odpočívali.

Druhý den nás čekala nejdelší cesta, za české hranice. Cesta byla náročná a bylo velmi chladno. Ale zvládli jsme to. K večeru jsme pak společně hráli hry a zpívali.

Poslední den bylo zprvu deštivo, ale nakonec se rozjasnilo a mohli jsme vyrazit na kola. Naštěstí nás potkalo i pár sjezdů z kopce. Po poslední vyjížďce jsme se sbalili a při odjezdu domů nás těšila myšlenka na našich ujetých sto kilometrů.

Vojta Šídlo, Vašek Ebel, Kryštof Vebr, Marť a Kopencová

Ze začátku byl cyklistický kurz velice náročný, ale nakonec jsme to všichni zvládli. Počasí nám přálo. I když byla zima, nepršelo nám a při přechodu německých hranic nás lehce zahřálo i sluníčko. Moc se nám tu líbilo a každý si domů odvážíme spoustu nových zážitků.