Český jazyk a literatura |
|
| učebnice | Český jazyk pro ZŠ a víceletá gymnázia 6, Fraus Český jazyk s nadhledem – pracovní sešit Fraus Hravá literatura – pracovní sešit Taktik |
| hodinová dotace | 5 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | JAZYK Tvarosloví Opakování slovních druhů Podstatná jména SLOH Vyplňování jednoduchých tiskopisů Jednoduché komunikační žánry (vzkaz, inzerát, objednávka) LITERATURA Lidová slovesnost – pohádky lidové |
| říjen | JAZYK Procvičování tvarů podstatných jmen podle vzorů Některé odchylky od pravidelného skloňování SLOH Jednoduché komunikační žánry (zpráva a oznámení, SMS) LITERATURA Pohádka autorská – epika |
| listopad | JAZYK Přídavná jména SLOH Dopis osobní a úřední LITERATURA Bajka PT – Tvorba mediálního sdělení |
| prosinec | JAZYK Zájmena Číslovky SLOH Popis – úvod, druhy popisu, stylistická cvičení LITERATURA Bajka, lyricko-epické žánry |
| leden | JAZYK Slovesa SLOH Popis postavy LITERATURA Balada |
| únor | JAZYK Skladba Větné členy SLOH Popis krajiny LITERATURA Balada, dobrodružné příběhy |
| březen | JAZYK Věta jednoduchá Grafické znázornění věty jednoduché SLOH Popis pracovního postupu LITERATURA Lyrické žánry, poezie |
| duben | JAZYK Souvětí SLOH Výtah a výpisky, vypravování LITERATURA Píseň, báseň |
| květen | JAZYK Nejobvyklejší spojovací výrazy Interpunkce v souvětí Zvuková stránka jazyka SLOH Vypravování LITERATURA Komiks, příběhy o dětech Komunikace |
| červen | JAZYK Obecné poučení o jazyku Opakování SLOH Vypravování LITERATURA Vlastní četba – dle seznamu doporučené četby |
Anglický jazyk |
|
| učebnice | Insight Elementary Second edition |
| hodinová dotace | 5 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Welcome G To be; possessive adjectives; have got; object pronouns; articles V Countries and nationalities; The alphabet; Family, Days, months and seasons Numbers, ordinal numbers and dates |
| říjen | Unit 1 G Present simple (affirmative, negative, questions); question words V Daily routines; Prepositions of time; School subjects; Transport S Classroom language C Halloween |
| listopad | Unit 2 G Adverbs of frequency; can/can’t for ability; adverbs of manner V Free time activities; Likes and dislikes; Musical instruments L Healthy lifestyle C Thanksgiving |
| prosinec | Unit 2 V Languages L Superheroes S Requests with can and could W An informal letter C Holidays, Christmas |
| leden | Unit 3 G There is / There are with some / any; Possessive pronouns and whose V Inside and Outside the home; Propositions of place |
| únor | Unit 3 G There is / There are with some / any; Possessive pronouns and whose V Inside and Outside the home; Propositions of place |
| březen | Unit 4 G Present continuous; Present simple or Present continuous? V The natural world; Animal verbs; Describing weather; Adjective suffix – y R Watching animals C Easter |
| duben | Unit 4 R Weather alerts V Outdoor activities; Describing a photo S Asking for, making and responding to suggestion |
| květen | Unit 5 G Countable and uncountable nouns; much, many, a lot of; a little, a few V Food; Compound nouns; On the dinner table |
| červen | Unit 5 R Carbon on our plates; Education with a difference L Helping at the local farm; Unusual food V Opinion adjectives S Ordering food |
Občanská výchova |
|
| učebnice | Občanská výchova, rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia 6 (nakl. FRAUS) |
| hodinová dotace | 1 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Člověk v rytmu času, Kalendář |
| říjen | Rodinný život, Život v rodině a mimo ni |
| listopad | Rozvoj osobnosti, Osobní bezpečí |
| prosinec | Péče o zdraví, Zdravá výživa |
| leden | Život ve škole |
| únor | Domov, obec |
| březen | Má vlast |
| duben | Z historie |
| květen | Miniúvod do lidských práv, Lidské vztahy |
| červen | První pomoc |
Matematika |
|
| učebnice | MATEMATIKA 1,2,3 pro 6. ročník ZŠ (Odvárko, Kadleček) |
| hodinová dotace | 5 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Desetinná čísla |
| říjen | Desetinná čísla |
| listopad | Dělitelnost přirozených čísel |
| prosinec | Dělitelnost přirozených čísel |
| leden | Úhel |
| únor | Úhel |
| březen | Osová souměrnost |
| duben | Trojúhelník |
| květen | Trojúhelník |
| červen | Krychle a kvádr |
Fyzika |
|
| učebnice | Fyzika pro 6. ročník ZŠ |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Látka a těleso |
| říjen | Délka, hmotnost |
| listopad | Objem, hustota |
| prosinec | Hustota |
| leden | Hustota |
| únor | Teplota, čas |
| březen | Síla, gravitační síla |
| duben | Newtonovy zákony |
| květen | Tření, těžiště, kladka, páka |
| červen | Závěrečné opakování |
Informatika |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Teams, e-mail Informační systémy |
| říjen | Správa a zabezpečení souborů, OneDrive |
| listopad | Office 365 – Word |
| prosinec | Office 365 – Word |
| leden | Hardware, Software |
| únor | Kódování, šifrování, programování |
| březen | Kódování, šifrování, programování |
| duben | Internet – zdroj informací Bezpečně online, fakenews |
| květen | Práce s daty |
| červen | Práce s daty |
Biologie |
|
| učebnice | Přírodopis 1 |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Země a život – vznik Země, atmosféry a hydrosféry – vznik a vývoj živé hmoty Základní podmínky života |
| říjen | Buněčná biologie – stavba a typy buněk – metabolismus buňky-fotosyntéza a dýchání – mikroskop a mikroskopování – systém organizmů-úvod Základní podmínky života |
| listopad | Nebuněčné org. – viry Prokaryota – bakterie, sinice |
| prosinec | Eukaryota – jednobuněční rostliny, houby, prvoci |
| leden | Mnohobuněční – rostliny, řasy |
| únor | Mnohobuněční – houby, lišejníky |
| březen | Mnohobuněční živočichové – žahavci, ploštěnci, hlísti |
| duben | Mnohobuněční živočichové – měkýši, hlavonožci, kroužkovci |
| květen | Mnohobuněční živočichové – členovci – pavoukovci, korýši |
| červen | Mnohobuněční živočichové Členovci – hmyz Hmyz s proměnou nedokonalou Hmyz s proměnou dokonalou |
Zeměpis |
|
| učebnice | Hravý zeměpis 6 – Taktik, Školní atlas světa |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Planeta Země |
| říjen | Globus a mapa |
| listopad | Globus a mapa |
| prosinec | Litosféra |
| leden | Geomorfologičtí činitelé |
| únor | Atmosféra |
| březen | Hydrosféra |
| duben | Pedosféra |
| květen | Biosféra |
| červen | Člověk a krajina |
Dějepis |
|
| učebnice | Dějepis – Pravěk a starověk (Vydavatelství Taktik) |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Úvod do studia dějepisu Kalendář a letopočet Pravěk: vznik člověka, hominizace |
| říjen | Neolitická revoluce, její průběh a důsledky |
| listopad | Pravěk: pozdní doba kamenná, doba bronzová, doba železná |
| prosinec | Starověk: dějiny Egypta, starověké Mezopotámie, Blízkého východu |
| leden | Starověk: dějiny Blízkého východu, Indie, Číny |
| únor | Starověk: dějiny antického Řecka |
| březen | Starověk: dějiny antického Řecka a Makedonie |
| duben | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
| květen | Starověk: dějiny antického Říma |
| červen | Starověk: dějiny antického Řecka a Říma |
Estetická výchova – hudební |
|
| učebnice | Hudební výchova pro 6. ročník ZŠ Hudební výchova pro gymnázia zpěvníky – Já písnička II (Music Cheb) , Písnička II (Cesty) |
| hodinová dotace | 1 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Pravidla zpívání, zásady hlasové hygieny. Lidová a umělá píseň |
| říjen | Hudební pojmy: nota, notová osnova, houslový klíč, délka noty, notopis |
| listopad | Hudební výrazové prostředky a formy. Písňová forma, rondo: Pějme píseň dokola |
| prosinec | Rytmus. Vánoční koledy. Poslech: fanfára z opery Libuše |
| leden | Hudební styly: klasická a lidová hudba. Poslech: pochod Turecký, Aida, svatební. |
| únor | Hudební nástroje. Poslech: symfonie Vltava, Osudová. |
| březen | Moje hudba – žákovské prezentace |
| duben | Moje hudba – žákovské prezentace |
| květen | Dvou- a tříčtvrťový takt. Poslech: Luisina pokla, Uherský tanec, Slovanský tanec č.1 |
| červen | Taneční kroky: polka, valčík, mazurka. Poslech: lidové polky a valčíky |
Estetická výchova – výtvarná |
|
| hodinová dotace | 1 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Ilustrace a kresba, tematické práce vztahující se k letnímu a podzimnímu období |
| říjen | Teorie barev, světlostní a barevnostní kontrasty, plocha a linie, odstín, sytost, tón, harmonie (malba, akvarel, tempera, suchý pastel) |
| listopad | Práce s materiálem, prostorová tvorba; užité umění (navázání na lidové tradice různých kultur) |
| prosinec | Užitá grafika, tematické práce, dekorativní předměty (vánoční a novoroční přání, atd.) |
| leden | Výtvarné zpracování předmětného světa, kompoziční principy (koláž, asambláž, frotáž) |
| únor | Základy lineární perspektivy, kresebné studie, zátiší |
| březen | Inspirace přírodou (fauna, flóra); zvíře – pohyb, výraz a proporce |
| duben | Člověk – lidská figura, portrét, tvarová stylizace |
| květen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl |
| červen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl |
Tělesná výchova |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
| říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
| prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
| leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
| únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink |
| březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
| duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
| květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| červen | SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů |
| zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
| při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
| změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |



