Český jazyk a literatura |
|
| učebnice | Literatura pro SŠ – PS pro 3. ročník s ukázkami literárních děl Český jazyk pro střední školy – PS pro 3. ročník Maturita z českého jazyka a literatury cvičebnice |
| hodinová dotace | 4 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | JAZYK Úvod do skladby – věta, větné členy LITERATURA Moderní směry konce 19. stol. – prokletí básníci Česká moderna |
| říjen | JAZYK Syntax – druhy vět, nepravidelnosti větné stavby LITERATURA Generace buřičů Naturalismus a dekadence v české literatuře |
| listopad | SLOH Úvaha LITERATURA Světová literatura 1. pol. 20. stol. |
| prosinec | JAZYK Souvětí – druhy, rozbory LITERATURA Experimentální próza Moderní umělecké směry 1. pol. 20. stol. |
| leden | JAZYK Pravopis Interpunkce LITERATURA Pražská německá literatura |
| únor | SLOH Funkční styl publicistický LITERATURA Česká meziválečná literatura – legionářská, společenskokritická |
| březen | JAZYK Pravopis Interpunkce LITERATURA Česká meziválečná literatura – demokratický proud, imaginativní próza |
| duben | SLOH Funkční styl odborný LITERATURA Poezie 30. let Katolická literatura |
| květen | SLOH Referát Výklad LITERATURA Česká psychologická próza 2. pol. 30. let Existenciální próza |
| červen | JAZYK Komplexní jazykové rozbory LITERATURA Literární tvorba v době okupace Divadlo a česká i světová dramatická tvorba 1. pol. 20. stol. |
Anglický jazyk 1 |
|
| učebnice | Insight Upper-Intermediate second edition |
| hodinová dotace | 3 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Unit 1 G review of past and present tenses V describing qualities, synonyms S Giving and acknowledging opinions |
| říjen | Unit 2 G Future forms V word analysis, antonyms S Participating in a group discussion |
| listopad | G Future forms V adjective suffixes S Participating in a group discussion |
| prosinec | Unit 3 G articles, determiners V word analysis, BrE x AmE S Detecting purpose and point of view |
| leden | G verb patterns V phrasal verbs, compound adjectives S Making, approving and rejecting suggestions |
| únor | Unit 4 G used to, get used to, be used to, future in the past V Phrases with body parts, word analysis S Talking about habitual behaviour |
| březen | G future in the past V word analysis S Talking about habitual behaviour |
| duben | Unit 5 G modals of advice, obligation, prohibition and ability V guessing the meaning of unknown words, acronyms S Giving and acknowledging opinions |
| květen | Unit 6 G modals of speculation V collocations – journalism, headlines S making decisions |
| červen |
G emphasis and inversion |
Anglický jazyk 2 |
|
| učebnice | English File Upper-Intermediate FOURTH edition |
| hodinová dotace | 3 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Unit 1
G: question formation |
| říjen |
G: question formation |
| listopad |
Unit 2 G: present perfect simple and continuous |
| prosinec |
G: using adjectives as nouns, adjective order |
| leden |
Unit 3 |
| únor |
G: the position of adverbs and adverbial phrases |
| březen |
Unit 4 |
| duben |
G: zero and first conditionals, future time clauses |
| květen |
Unit 5 |
| červen |
G: structures after wish
|
Konverzace v anglickém jazyce |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | The United Kingdom and London |
| říjen | The United Kingdom and London |
| listopad |
Some other ESC |
| prosinec |
Traditions, holidays, feastdays |
| leden |
Food, eating out, traditional cuisines |
| únor |
Housing, family life, plans for the future |
| březen | People around us, relationships, behaviour, personalities |
| duben | Health, healthy lifestyle, human body |
| květen |
Sports, games, leisure time activities |
| červen |
Travelling, holidays, tourism |
Německý jazyk |
|
| učebnice | Direkt interaktiv 3 (Nakladatelství Klett) |
| hodinová dotace | 3 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Wiederholung L19 – Wünsche und Träume Ich habe einen Traum Beruf Lebenslauf und Bewerbung Grammatik: Konjunktiv |
| říjen | L19 – Wünsche und Träume Wo siehst du dich in 10 Jahren? Schicksal oder Zufall Grammatik: Futur |
| listopad | L20 – In der Schweiz Land und Berge Bern und Zürich Grammatik: Passiv Indefinitpronomen man |
| prosinec | L20 – In der Schweiz Schokolade, Uhren, Grammatik: Vorgangspassiv x Zustandspassiv Weihnachten |
| leden | L21 – Tschechische Republik Unser Land stellt sich vor Meine Adresse lautet… Grammatik: Präpositionen mit G Genitiv bei Substantiven und Adjektiven |
| únor | L21 – Tschechische Republik Prag an einem Tag Südböhmen, Unsere Stadt Grammatik: Schwache Deklination |
| březen | L22 – Unser Europa Lernt unsere Nachbarn kennen Wir sind EU-Bürger Grammatik: Pronominale Adverbien |
| duben | L22 – Unser Europa Was hat Politik mit mir zu tun? Grammatik: Pronominale Adverbien Indefinite Pronomen Ostern |
| květen | L23 – Der Planet Erde In der Tier- und Pflanzenwelt Was tust du für die Umwelt? Grammatik: Plusquamperfektum |
| červen | L23 – Der Planet Erde Die Erde im 21. Jahrhudert Grammatik: Temporalsätze Wiederholung |
Německý jazyk |
|
| učebnice | Direkt interaktiv 3 (Nakladatelsví Klett) |
| hodinová dotace | 3 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Wiederholung L13 – Mein Stil. Mein Leben. Am Dienstag wird es kalt Das gelbe Kleid gefällt mir Grammatik: Verb werden Deklination nach dem bestimmten und unbestimmten Artikel |
| říjen | L13 – Mein Stil. Mein Leben. Mein Stil Mode Grammatik: Deklination nach dem Nullartikel Fragepronomen – was für ein, welcher |
| listopad | L14 – Gesundheit Mein Körper Gesund oder krank? Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen und, aber, oder, sondern, denn |
| prosinec | L14 – Gesundheit Beim Arzt, Im Krankenhaus Grammatik: Satzgefüge Konjunktionen dann, sonst, deshalb, darum, deswegen, außerdem, trotzdem Wiederholung
Weihnachten |
| leden | L15-Höher, schneller, weiter Sportarten Mannschaftssport oder Einzelsport? Olympische Spiele Grammatik: Konjunktionen dass, weil, als,wenn |
| únor | L15-Höher, schneller, weiter Beweg dich! Gesunde Lebensweise Grammatik: Konjunktionen als x wenn, obwohl Nebensätze Komparation von Adjektiven |
| březen | L16-Kultur? Ja, bitte! Heute im Kino Film, Kino, Fernsehen Grammatik: Nebensätze mit dass und damit Der Ersatz durch Infinitivkonstruktion mit zu |
| duben | L16-Kultur? Ja, bitte! Bist du ein echter Musikfreak? Musik, Literatur, Geschichte Grammatik: Infinitiv mit/ohne zu |
| květen | L17-Online oder offline? Googeln oder Blättern? Medien Danke für deinen Like Grammatik: Präteritum Relativsatz |
| červen | L18-Was würdest du studieren, wenn…? Und was jetzt? Meine Entscheidung Studium an der Universität Grammatik: Konjunktiv II. Wiederholung |
Seminář ze základů společenských věd |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září |
Úvod do obecné etiky |
| říjen | Psychologie – Psychologie stresu, vývojová psychologie, sociální psychologie |
| listopad | Psychologie – psychologie a technologie, psychologie a zdraví, etika fyzického života |
| prosinec | Sociologie – sociální média a jejich vliv na sociální vztahy, sociální nerovnost |
| leden | Sociologie – rodina a její proměny, sociologie a technologie, etika komunikace |
| únor |
Sociologie – etika komunikace |
| březen | Politologie – politické ideologie, politika a volební systémy |
| duben | Politologie – terorismus a bezpečnostní politika, etika mezilidských vztahů a politického života |
| květen | Ekonomie – ekonomie a ekonomika, trh práce a profesní volba, národní hospodářství |
| červen | Ekonomie – osobní finance, etika ekonomických vztahů |
Základy společenských věd |
|
| učebnice | Společenské vědy pro střední školy 3. a 4. díl – DIDAKTIS |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Právo: úvod, historický vývoj práva |
| říjen | Právo: Právní normy, právní řád Aplikace práva, orgány právní ochrany |
| listopad | Občanské právo hmotné, rodinné právo |
| prosinec | Pracovní právo, obchodní právo |
| leden | Trestní právo Správní právo |
| únor | Základy etiky, filosofická etika |
| březen | Etika Východní filozofie |
| duben | Etika starověkého Řecka |
| květen | Etika a Estetika |
| červen |
Základy neformální logiky, teorie argumentace, propaganda |
Matematika |
|
| učebnice | Stereometrie |
| Analytická geometrie | |
| Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika | |
| hodin týdně | 4 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Objemy a povrchy těles |
| říjen | Objemy a povrchy těles |
| listopad | Analytická geometrie v rovině |
| prosinec | Analytická geometrie v rovině |
| leden | Kuželosečky |
| únor | Kuželosečky |
| březen | Kuželosečky |
| duben | Kombinatorika |
| květen | Pravděpodobnost |
| červen | Statistika |
Seminář z matematiky |
|
| hodin týdně | 2 |
| měsíc | |
| září | Stereometrické úlohy |
| říjen | Funkce a rovnice |
| listopad | Funkce a rovnice |
| prosinec | Komplexní čísla |
| leden | Komplexní čísla |
| únor | Matice a determinanty při řešení rovnic |
| březen | Polynomy a další výrazy |
| duben | Slovní úlohy |
| květen | Slovní úlohy |
| červen | Volné úlohy |
Fyzika |
|
| učebnice | Fyzika pro gymnázia – Elektřina a magnetismus |
| hodin týdně | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Elektrický náboj a elektrické pole |
| říjen | Elektrostatické veličiny |
| listopad | Elektrické obvody |
| prosinec | Proud v kovech |
| leden | Proud v kovech |
| únor | Proud v polovodičích |
| březen | Proud v tekutinách |
| duben | Magnetické pole |
| květen | Střídavý proud a napětí |
| červen | Transformátor, elektromagnetické vlnění |
Chemie |
|
| učebnice | Chemie pro čtyřletá gymnázia 3 |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | areny aromatický charakter fyzikální a chemické vlastnosti příprava, výroba a přehled hlavních sloučenin |
| říjen | přírodní zdroje uhlovodíků a jejich zpracování ropa, uhlí, zemní plyn |
| listopad | deriváty uhlovodíků-obecná charakteristika a rozdělení halogenderiváty – chem. a fyz. vlastnosti halogenderiváty – příprava, hl. sloučeniny |
| prosinec | kyslíkaté- deriváty – hydroxysloučeniny alkoholy, fenoly |
| leden | karbonylové sloučeniny – aldehydy a ketony |
| únor | karboxylové kyseliny deriváty karboxylových kyselin – substituční |
| březen | deriváty karboxylových kyselin – funkční nitrosloučeniny |
| duben | aminosloučeniny – aminy aminosloučeniny – arosloučeniny a diaroniové soli laboratorní práce |
| květen | organická chemie v praxi: chemie makromolekulárních látek – obecná chem. syntetické polymery – obecné vlastnosti syntetické polymery vznikající polymerací |
| červen | syntetické polymery vznikající polyadicí syntetické polymery vznikající polykondenzací silikony způsoby zpracování syntetických polymerů laboratorní práce |
Biologie |
|
| učebnice | Biologie člověka, Genetika- Šmarda |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Opakování zoologie Úvod do biologie člověka Opěrná soustava-tkáň pojivová.kostra-hl.kosti Pohybová soustava-stavba a fce svalů, pohled hlavních svalů Tělní tekutiny-rozdělení |
| říjen | Oběhová soustava-srdce,stavba, fyziologie Oběhová soustava-cévní systém Mízní soustava Krev Imunita |
| listopad | Dýchací soustava-fyziologie Trávicí soustava Metabolismus v trávicí soustavě |
| prosinec | Metabolismus Vylučovací soustava Kožní soustava |
| leden | Nervová soustava-stavba Funkce a činnost nervové soustavy Vyšší nervová činnost |
| únor | Žlázy s vnitřní sekrecí Hormonální řízení organismu Smyslové orgány |
| březen | Rozmnožovací soustava Prenatální vývoj Postnatální vývoj Zdraví člověka |
| duben | Genetika-hlavní pojmy,charakteristika předmětu,předmět studia genetiky,historický vývoj,hlavní představitelé Klasická genetika(Mendelistická)-dědičnost znaků, Mendelovy zákony, vazba genů, populační genetika |
| květen | Molekulární genetika-molekulární podstata genu,genetický kod, mutace, molekulární evoluce Metody genetiky-mikroorganismy,rostliny |
| červen | Metody genetiky-živočichové Metody genetiky-člověk, využítí ve výzkumu a medicíně Genetické inženýrství-princip používaných metod, GMO, praktické využití |
Zeměpis |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Světový oceán, polární oblasti Člověk a životní prostředí |
| říjen | Afrika (geografická charakteristika) Základní problémy sociokulturních problémů |
| listopad | Amerika |
| prosinec | Severní Amerika (geografická charakteristika) |
| leden | Střední Amerika, |
| únor | Jižní Amerika (geografická charakteristika) |
| březen | Austrálie, Oceánie |
| duben | Východní a monzunová Asie, jihovýchodní Asie (geografická charakteristika) |
| květen | Jihovýchodní Asie, Jihozápadní Asie (geografická charakteristika) |
| červen | Jihozápadní Asie, Kavkaz (geografická charakteristika) |
Seminář ze zeměpisu |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Geografie jako věda, vesmír Tvar a pohyby Země |
| říjen | Kartografie Georeliéf, pedosféra |
| listopad | Atmosféra, meteorologie Litosféra |
| prosinec | Hydrosféra Biosféra |
| leden | Těžba nerostných surovin, energetika, průmysl Doprava a cestovní ruch |
| únor | Zemědělství, lesnictví, rybolov Konfiktní oblasti světa |
| březen | Obyvatelstvo Globální problémy světa |
| duben | Regionální geografie |
| květen | Regionální geografie |
| červen | Regionální geografie |
Dějepis |
|
| učebnice | Dějepis pro střední školy a gymnázia 2 (Čornej, P.), 3 (Hlavačka, M.) |
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Absolutismus, baroko, – hospodářské a politické poměry habsburské monarchie na přelomu 17. a 18. století (opakování) |
| říjen | Politické dějiny Evropy v 17. – 18. století, vláda a reformy Marie Terezie a Josefa II. |
| listopad | Francouzská revoluce, Napoleon Bonaparte |
| prosinec | České země v éře Národního obrození (kulturní, politické, společenské poměry) |
| leden | Vzdělanost a věda 18. – 19. století, revoluce 1848 v českých zemích a Evropě |
| únor | Mezinárodní politické a hospodářské poměry v 19. století, sjednocení Itálie, Německa |
| březen | Rakousko-uherské vyrovnání, Rusko v 19. století |
| duben | Hospodářské a politické poměry habsburské monarchie a světa před první světovou válkou |
| květen | Svět v předvečer první světové války, rozpoutání první světové války |
| červen | Věda, kultura, vzdělanost v 19. století |
Informatika |
|
| hodinová dotace | 1 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Hromadné zpracování dat |
| říjen | Hromadné zpracování dat |
| listopad | Interpretace dat |
| prosinec | Power BI |
| leden | Power BI |
| únor | Vývoj informačního systému |
| březen | Vývoj informačního systému |
| duben | Vývoj informačního systému |
| květen | Vývoj informačního systému |
| červen | Vývoj informačního systému |
Tělesná výchova – dívky |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
| říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
| prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
| leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
| únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink |
| březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
| duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
| květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| červen | VODÁCKÝ KURZ – jízda na kanoji/raftu, zásady bezpečnosti a chování při sjíždění řek SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny |
| zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
| při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
| změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova – chlapci |
|
| hodinová dotace | 2 |
| měsíc | Tematický celek |
| září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost, obratnost LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem HERNÍ CVIČENÍ A DOVEDNOSTI – herní činnosti s míči, bez míče |
| říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| listopad | GYMNASTIKA – kotoul vpřed, kotoul vzad, šplh na laně, šplh o tyči, šplh na laně SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal, florbal |
| prosinec | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskok, skoky na trampolíně, cvičení na hrazdě SPORTOVNÍ HRY – volejbal, přehazovaná, futsal, florbal |
| leden | GYMNASTIKA – prostná cvičení, cvičení na kruzích TESTOVÁNÍ TĚLESNÉ ZDATNOSTI – člunkový běh, posilovací cvičení, skok z místa |
| únor | POSILOVACÍ, RYCHLOSTNÍ A OBRATNOSTNÍ CVIČENÍ – reakční běžecká cvičení, cvičení se změnou směru, kruhový trénink |
| březen | Sporty vyžadující zvláštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty – ringo, kinbal, korfbal, frisbee |
| duben | ÚPOLOVÁ CVIČENÍ – přetlačovaná, sebeobrana, cvičení s odporem LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, skok vysoký, hod míčkem – příprava Lehkoatletická olympiáda |
| květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika a metodika jednotlivých disciplín, štafetové běhy SPORTOVNÍ HRY – softbal, házená, kopaná, basketbal |
| červen | VODÁCKÝ KURZ – jízda na kanoji/raftu, zásady bezpečnosti a chování při sjíždění řek SPORTOVNÍ HRY – organizace a spolupráce na řízení her/zápasů, vedení hodiny |
| zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tematických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech, organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV (tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky). Vzájemná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport. Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí. Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. |
| při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
| změny, SPU , atd. | Dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |



