Český jazyk a literatura |
|
vyučující | Mgr. Zdenka Vavrušková, Ph.D. |
učebnice | Český jazyk pro 7. ročník FRAUS
Hravá literatura – pracovní sešit Taktik |
hodinová dotace | 4 |
měsíc | Tematický celek |
září | JAZYK Nauka o významu slov Slova jednoznačná a mnohoznačná Slovo a sousloví, rčení Projekt Zlepšuji se v pravopise SLOH Vypravování – opakování LITERATURA Mýtus, legenda |
říjen | JAZYK Slovo a sousloví, rčení Synonyma a homonyma, slova citově zabarvená Odborné názvy Nauka o tvoření slov Projekt Zlepšuji se v pravopise SLOH Popis výrobku, prac. postupu –opak. LITERATURA Pověst |
listopad | JAZYK Způsoby tvoření slov Tvarosloví Opakování slov. druhů a mluvnic. kategorií Projekt Zlepšuji se v pravopise SLOH Popis uměleckého díla LITERATURA Pověst Humoristická próza |
prosinec | JAZYK Opakování určování mluvnických kategorií sloves Slovesný rod Příslovce Projekt Zlepšuji se v pravopise SLOH Charakteristika LITERATURA Próza pro chlapce a dívky |
leden | JAZYK Další neohebná slova Projekt Zlepšuji se v pravopise SLOH Líčení – úvod Líčení krajiny LITERATURA Cestopis |
únor | JAZYK Druhy vět podle postoje mluvčího Věty dvojčlenné SLOH Výtah – opakování Získávání informací z odborného textu LITERATURA Fantastická literatura |
březen | JAZYK Věty jednočlenné a větné ekvivalenty Základní větné členy SLOH Administrativní styl Žádost LITERATURA Fantastické světy – fantasy a sci-fi literatura |
duben | JAZYK Rozvíjející větné členy SLOH Životopis LITERATURA Píseň |
květen | JAZYK Druhy vedlejších vět (podm., předmět., přísudková) SLOH Umělecký styl, vypravování LITERATURA Báseň |
červen | JAZYK Druhy vedlejších vět (přívlastková, příslovečná, doplňková) SLOH Tvořivé slohové aktivity LITERATURA Vlastní četba – dle seznamu doporučené četby |
Anglický jazyk |
|
vyučující | Mgr. Milena Čejková – 1, Mgr. Petra Kochrdová – 2 |
učebnice | Project 3 Fourth edition |
hodinová dotace | 4 |
měsíc | Tematický celek |
Září | Introduction G present simple, present continuous S Finding out about the teenagers V classroom discussion Unit 1 G Past simple, regular and irregular verbs S Talking about someone you like V Life stages, Families |
Říjen | G Past simple questions S How did you feel about your weekend? Invivations V Life stages, Familes, My family C Families, Halloween, The Human story |
Listopad | Unit 2 G will for future and decisions V space, places, offering help C Thanksgiving |
Prosinec | G be going to for intentions S Talking about the future V Transport Christmas |
Leden | Unit 3 G past continuous x past simple S What were they doing? A new story about the murder in the library V Collocations, Natural disasters, Houses, responses C Britain, Time zones Revision Units 1-3 |
Únor | Unit 4 G definite and indefinite articles S Asking for and giving directions V places in a city C The Big Apple |
Březen | G articles -the, a/an S Describing your dreams V somebody, anybody, Useful expressions, future arrangements C the plague, Easter |
Duben | Unit 5 G present perfect, ever/ never, questions S What have the people done? V experiences C Heroes and heroines, safety on the Net |
Květen | Unit 6 G should/ shouldn´t, must /mustn´t, dont´t have to S Talking about problems and giving advice V Something´s wrong, What do the signs mean? C signs, safety on the Net |
Červen | G Present perfect – ever and never S Turning down a suggestion V Phrasal verbs Revision 1-6 C Health -eyes |
Německý jazyk |
|
vyučující | Mgr. Zdenka Vavrušková Ph.D. – 1 |
učebnice | Beste Freunde A 1.1 – učebnice, pracovní sešit (Lekce 0-7) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Hallo, guten Tag L0
start: základní pozdravy, představování základní |
říjen | Und wer bist du? L1
seznamování, další pozdravy, Steckbrief |
listopad | Hobbys, Sport (Laura klettert gern) L2
koníčky, volný čas, sport, čas s přáteli, přijetí/odmítnutí návrhu |
prosinec | Das machen Freunde zusammen L3
osobní údaje, názvy zemí, komunikace s přáteli |
leden | Landeskunde – Hallo, wir sprechen Deutsch
základní reálie německy mluvících zemí projekt na téma Země, město, kde žiji, představování – prez./plakát Grammatikwiederholen |
únor | Schule, Schulfächer, Stundenplan, Sprachen (Simon liebt Informatik) L4 škola, předměty ve škole, rozvrh hodin, týdenní program, jazykové znalosti, vyjádření vlastního názoru slovní zásoba: předměty ve škole, jazyky, další činnosti pro volný čas gramatika: časování sloves finden, sprechen, haben, slovosled – podmět a přísudek ve větě oznamovací, kladná/záporná rakce na otázku – odpověď s doch, čas. předložka am |
březen | Projekt: Mein Stundenplan projekt Můj rozvrh hodin Serie (Sci-fi), Filme, Programm L5 . televizní program, seriál (sci-fi), seriálové postavy pojmenování předmětu/postavy, vyjádření přání slovní zásoba: TV, film gramatika: podstatná jména s neurčitým/určitým členem v nom. a ak. |
duben | Schule II (Ich brauche einen Kuli) škola, školní potřeby pojmenování předmětu, vyjádření přání slovní zásoba: psací potřeby gramatika: slovesa s ak., časování modálního slovesa möchten |
květen | Hast du Zeit? L6 čas, části dne, činnosti pro volný čas, schůzka s kamarády slovní zásoba: časové údaje, části dne, schůzky gramatika: modální slovesa müssen, können, slovosled ve větách s modálním slovesem, časové předložky am + část dne, um + čas Landeskunde – Was machst du am Mittwoch um vier? rozvrh hodin v české x německé škole Projekt: Lifestyle tschechischer Jugendlicher projekt Životní styl českých teenagerů (jací jsou, jaké mají koníčky), plakát |
červen | Meine Familie, Berufe (Mein Bruder ist einfach super!) L7 rodina, povolání, popis osoby slovní zásoba: rodina, názvy povolání, názvy zemí gramatika: přivlastňovací zájmena mein, dein, gen. vlastních jmen, předložka aus + země, záporný člen kein v nom. a ak., tvoření slov – koncovka -in Projekt: Meine Familie projekt Moje rodina, prezentace Grammatikwiederholen |
Německý jazyk |
|
vyučující | Mgr. Marie Karfíková – 2 |
učebnice | Beste Freunde A 1.1 – učebnice, pracovní sešit (Lekce 0-7) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | |
říjen | |
listopad | |
prosinec | |
leden | |
únor | |
březen | |
duben | |
květen | |
červen | |
Občanská výchova |
|
vyučující | Mgr. Andrea Randáková |
učebnice | Občanská výchova, rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia 7 (nakl. FRAUS) |
hodinová dotace | 1 |
měsíc | Tematický celek |
září | Život mezi lidmi |
říjen | Člověk a kultura |
listopad | Přírodní a kulturní bohatství, Majetek v našem životě |
prosinec | Řízení společnosti |
leden | Lidská práva |
Princip sociálního smíru | |
Hodnoty, postoje a praktická etika | |
únor | Rodina |
březen | Rodina, Sexuální výchova |
duben | Klíče ke zdraví, Zdravá výživa |
Psychohygiena | |
květen | Zneužívání návykových látek, Osobní bezpečí |
červen | Svět kolem nás |
Matematika |
|
vyučující | Mgr. Klára Hunešová |
učebnice | MATEMATIKA 1,2,3 pro 7. ročník ZŠ (Odvárko, Kadleček) |
hodin týdně | 4 |
měsíc | Tematický celek |
září | Opakování |
říjen | Zlomky |
listopad | Zlomky |
prosinec | Celá čísla |
leden | Racionální čísla |
únor | Poměr |
březen | Přímá a nepřímá úměrnost |
duben | Procenta |
květen | Středová souměrnost, rovnoběžníky |
červen | Hranoly |
Fyzika |
|
vyučující | Mgr. Klára Hunešová |
učebnice | Fyzika pro 7. ročník ZŠ |
hodin týdně | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | O rychlosti a pohybu |
říjen | O rychlosti a pohybu |
listopad | Síly a jejich vlastnosti |
prosinec | Síly a jejich vlastnosti |
leden | Síly a jejich vlastnosti |
únor | Kapaliny |
březen | Kapaliny |
duben | Plyny |
květen | Světelné jevy |
červen | Světelné jevy |
Chemie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Chemie pro základní školy a víceletá gymnázia 8 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | 1. Úvod do studia chemie charakteristika a předmět studia Vlastnosti látek – metody zjišťování a využití v praxi |
říjen | Směsi – vznik a typy Metody dělení směsí na složky |
listopad | Atom – stavba Chemické prvky a periodická soustava prvků |
prosinec | Molekuly – chemická vazba, vznik, vlastnosti |
leden | Chemické látky a jejich reakce – definice typy a zápis Vzduch – složení, vlastnosti, využití, biol. Význam |
únor | Kyslík, vodík – složení , vlastnosti, využití, biol. Význam |
březen | Voda – složení , vlastnosti , využití , biol. Význam Halogeny – složení, vlastnosti, využití, přehled hlavních druhů |
duben | Kyseliny a zásady – složení, vlastnosti, využití, přehled hlavních druhů |
květen | Měření kyselosti a zásaditosti |
červen | Shrnutí a opakování učiva |
Biologie |
|
vyučující | Mgr. Jaroslav Truhlář |
učebnice | Přírodopis 2 |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Strunatci-obecná charakteristika Strunatci-systém-pláštěnci, bezlebeční Obratlovci-obecná charakteristika Obratlovci-kruhoústí, pohyby |
říjen | Ryby-obecná charakteristika- Ryby-systém Obojživelníci-obecná charakteristika Obojživelníci-systém |
listopad | Plazi-obecná charakteristika -želvy, krokodýli -šupinatí Ptáci – obecná charakteristika |
prosinec | Ptáci-obecná charakteristika a systém Ptáci – systém Savci – obecná charakteristika Systém savců |
leden | Vyšší rostliny-obecná charakteristika Stavba rostlinného těla-vegetativní orgány Stavba rostlinného těla-generativní orgány Rozmnožování rostlin-opylení, oplození |
únor | Rostliny cévnaté, výtrusné-obecná charakteristika Mechorosty Přesličky, plavuně Kapradiny |
březen | Rostliny cévnaté, semenní-obecná charakteristika Rostliny nahosemenné Cykasy, jinany Jehličnany |
duben | Rostliny krytosemenné-obecná charakteristika Rostliny krytosemenné-dvouděložné Stromy a keře Byliny-hl. čeledě |
květen | Rostliny krytosemenné-jednoděložné Liliovité, amarylkovité Lipnicovité Vstavačovité |
červen | Rostliny krytosemenné-jednoděložné.Botanika opakování |
Zeměpis |
|
vyučující | Mgr. Květa Chocholová |
učebnice | Zeměpis 9 (FRAUS) Školní atlas dnešního světa |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | obyvatelstvo světa: vývoj počtu obyvatel Země, rozmístění obyvatelstva a jeho pohyb, urbanizace |
říjen | Obyvatelstvo světa: rasy, náboženství Etnický původ Multikulturalita |
listopad | Urbanizace, města a venkov, vyspělost a chudoba Evropa a svět nás zajímá Objevujeme Evropu a svět Jsme Evropané |
prosinec | Světové hospodářství: struktura světového hospodářství |
leden | Světové hospodářství: zemědělství, rybolov |
únor | Využití oceánů, lesní hospodářství Evropa a svět nás zajímá Objevujeme Evropu a svět |
březen | Lesní hospodářství, struktura průmyslu, těžba, energetika, doprava Vztah člověka k prostředí |
duben | Doprava, politická mapa světa: poloha a rozloha států, státní hranice Jsme Evropané |
květen | Konfliktní oblasti světa |
červen | Globální problémy lidstva |
Dějepis |
|
vyučující | Mgr. Andrea Randáková |
učebnice | Dějiny středověku (FRAUS) |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tematický celek |
září | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší |
říjen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně středověkých říší |
listopad | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny raně přemyslovského státu |
prosinec | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny států za vrcholného středověku |
leden | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny vrcholně středověkých říší a českého státu |
Jsme Evropané | |
únor | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy a světa v pozdním středověku |
Objevujeme Evropu a svět | |
březen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny českého státu v pozdním středověku |
duben | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku |
květen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku |
červen | Politicko-hospodářské a společensko-kulturní dějiny Evropy v novověku |
Estetická výchova výtvarná a hudební |
|
vyučující | Mgr. Michaela Kovaříková |
učebnice | Hudební výchova pro 7. ročník ZŠ, Hudební výchova pro gymnázia zpěvníky Já písnička II (naklad.Music Cheb) , Písnička II ( naklad. Cesty) |
hodinová dotace | 3 |
měsíc | Tematický celek |
září | Ilustrace a kresba, tematické práce vztahující se k letnímu a podzimnímu období (živá a neživá příroda; podle modelu, v plenéru apod.) Pěvecké zásady ve sboru; zpěv lidových a umělých písní, Národní obrození (Kde domov můj); K. Kryl, J. Hutka, J. Novavica, písně J. Ježka, V+W |
říjen | Teorie barev, světlostní a barevnostní kontrasty, plocha a linie, odstín, sytost, tón, harmonie (malba, akvarel, tempera, suchý pastel); inspirace hudbou Opakování písní; poslech: Osvobozené divadlo – písně J. Ježka, V+W, Divadlo Semafor – písně J. Suchého a J. Šlitra |
listopad | Prostorová/plastická tvorba, výroba trojrozměrných výtvarných artefaktů, práce s materiálem Poslech: písničkáři 70. a 80. let, lidové písně (folkoví zpěváci a kapely – Hradišťan, Čechomor) PT: práce v realizačním týmu; výzdoba interiéru |
prosinec | Užitá grafika – vánoční a novoroční přání, tematické práce Vánoční koledy, Jakub Jan Ryba – Česká mše vánoční |
leden | Výtvarné zpracování předmětného světa, kompoziční principy (koláž, asambláž, frotáž) Hudební nástroje (dechové, žesťové, bicí, klávesové, smyčcové) Opakování písní za 1. pololetí |
únor | Základy lineární perspektivy, kresebné studie, zátiší Symfonický orchestr (dirigent, partitura, dirigování) Komorní hudba (tělesa, duo, trio…) |
březen | Člověk – lidská figura, portrét, stylizace (volný výběr výtvarných technik) B. Smetana – život a dílo (ukázky z oper – Prodaná nevěsta, symfon. bázeň Má vlast – Šárka) |
duben | Inspirace přírodou (fauna, flóra); zvíře – pohyb, výraz a proporce A. Dvořák – život a dílo (poslech ukázek: Slovanské tance, opera Rusalka, 9. symfonie Novosvětská) |
květen | Práce s uměleckým dílem, experimenty s reprodukcemi uměleckých děl Opakování |
červen | Malba a kresba v plenéru – krajina a architektura jako inspirace Opakování písní |
Tělesná výchova – II.NG – hoši |
|
vyučující | Bc. Ondřej Kochma |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tématický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost,rychlost,……. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – běh, hod míčkem, skok daleký, skok vysoký,.. SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Basketbal, softbal, házená, kopaná,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky,šplh,….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, futsal, florbal,….. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…… GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
únor | SPORTOVNÍ HRY – Basketbal, házená, kopaná,….. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty |
březen | GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty LVK I. NG a II. NG |
duben | ÚPOLY SPORTOVNÍ HRY – méně známé i tradiční,…. |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika jednotlivých dicsc. |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY POHYBOVÉ HRY |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých tématických celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech,organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…………). Vzájemnáná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj.Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport.Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj.Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí.Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. První pomoc. Plavání – (základní plavecká výuka) hygiena plavání, adaptace na vodní prostředí, základní plavecké dovednosti, jeden plavecký způsob (plavecká technika), prvky sebezáchrany a dopomoci tonoucímu |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |
Tělesná výchova – II.NG – dívky |
|
vyučující | Bc. Ondřej Kochma |
učebnice | |
hodinová dotace | 2 |
měsíc | Tématický celek |
září | Vstupní testy pohybové výkonnosti – vytrvalost, rychlost,…. LEHKÁ ATLETIKA – běh, skok daleký, .. POHYBOVÉ HRY |
říjen | LEHKÁ ATLETIKA – skoky, hody,… SPORTOVNÍ HRY – Softbal, házená, kopaná,….. |
listopad | SPORTOVNÍ HRY – Košíková, softbal, házená,…. GYMNASTIKA – akrobacie, přeskoky, skoky na trampolínce, šplh, hrazda, kruhy….. |
prosinec | SPORTOVNÍ HRY – Odbíjená, florbal,…. Sporty vyžadující zváštní klimatické, prostorové nebo materiální podmínky a netradiční sporty LVK II.NG |
leden | SPORTOVNÍ HRY – Košíková,…. |
únor | GYMNASTIKA – Akrobacie, kladina, kruhy,…. |
březen | GYMNASTIKA – rytmická,…. ÚPOLY |
duben | SPORTOVNÍ HRY – netradiční |
květen | LEHKÁ ATLETIKA – technika skoků,…. |
červen | LEHKÁ ATLETIKA SPORTOVNÍ HRY – turnaje POHYBOVÉ HRY |
zařazeno v průběhu roku v rámci jednotlivých celků | Poznatky z tělesné výchovy a sportu, komunikace při pohybových činnostech,organizace, hygiena a bezpečnost v tělesné výchově a sportu. Průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá a jiná cvičení. Motorické testy a testy svalové nerovnováhy. Komunikace v TV ( tělocvičné názvosloví osvojovaných činností, smluvené povely, signály, gesta, značky,…………). Vzájemnáná komunikace a spolupráce při pohybových činnostech. Organizace prostoru a pohybových činností – v nestandardních podmínkách; sportovní výstroj a výzbroj.Historie a současnost sportu – významné soutěže a sportovci, olympismus. Pravidla osvojovaných pohybových činností – her, závodů, soutěží. Zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech. Měření výkonů a posuzování pohybových dovedností. Vyhodnocování, sebepoznání a sebepojetí, komunikace, seberegulace, sebeorganizace a psychohygiena Význam pohybu pro zdraví, rekreační a výkonnostní sport.Stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Zdravotní zdatnost a její rozvoj.Kondiční programy. Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí.Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí. První pomoc. Plavání – (základní plavecká výuka) hygiena plavání, adaptace na vodní prostředí, základní plavecké dovednosti, jeden plavecký způsob (plavecká technika), prvky sebezáchrany a dopomoci tonoucímu |
při většině činností zařazeno | Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí. Seberegulace, sebeorganizace. |
změny, SPU , atd. | dílčí změny v průběhu roku vyhrazeny – v závislosti na aktuálních materiálně technických a povětrnostních podmínkách a dále pak na úrovni zdatnosti studentů (modifikace pro žáky se SPU a žáky nadané) |